Hoe was je menstruatie voor de spiraal? Je ovuleert voor je ongesteld wordt, test je daarop of zou je eventueel al zwanger kunnen zijn? Al past een laag-normaal progesteron niet bij een zwangerschap.
Daarvoor had ik ook een spiraal, daarvoor even niks en toen was het redelijk regelmatig, daarvoor jaren de pil. Maar tijdens de eerste jaren voordat ik aan de pil begon had ik een regelmatige cyclus, zonder menstruatieklachten oid. Ik heb zwangerschapstesten gedaan, die waren negatief. Ik heb nog geen ovulatietesten gebruikt.
Ik zie het even niet meer zitten heb sinds vorige week vrijdag ineens last van rusteloze benen, de hele dag. De huisarts heeft pas maandagochtend ruimte, maar ik weet niet hoe ik het weekend door moet komen? Het houdt geen seconde op. Heeft iemand tips hoe je rusteloze benen kunt verlichten? Heb de zoekfunctie gebruikt maar de symptomen lijken niet echt overeen te komen. Begin er best wel van in paniek te raken
Magnesium kan goed helpen. Sterkte, ik weet hoe het voelt. Je wilt ze er het liefst afhakken als het niet ophoudt.
Ik word ook echt niet goed. 23 januari begon een ontsteking in mijn buis van eustachius enndat zit al sinds 25 januari achter mijn trommelvlies. Sindsdien zit mijn oor verstopt en heb ik druk op mijn trommelvlies en hoor ik een stuk minder. Er hebben 3 artsen naar gekeken en ze kunnen niks, en dit kan 3 maanden duren. Mijn oor suist ook enorm. Ondertussen ben ik bang dat dit permanent is . Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt! Ik hoop eerlijk gezegd heel erg dat magnesium de oplossing gaat zijn, dat lijkt me nog een redelijk eenvoudige om op te lossen
Ja ik heb dit zelf ook echt weken gehad, was echt kut. Toen ik mijn neus ging spoelen was het zo weg maar dat had ook het natuurlijke beloop kunnen zijn.
Zijn er hier mensen met ervaring van gewichtstoename/andere vetverdeling na prednisongebruik? Ik heb in 2021/22 drie keer een predinsonkuur gehad en ik heb nu een vetbobbel in mân nek en meer vet ophoping tussen mân benen. Zou dit gewoon in de loop van tijd weg moeten trekken of zou ik daar echt voor moeten gaan dieten? Ik hoopte eigenlijk dat het wel weg zou trekken nu ik me beter voel en weer meer kan sporten en bewegen, maar geen idee hoe lang dat kan duren en ben een beetje in twijfel of ik nou nu in nieuwe broeken in een grotere maat moet gaan investeren of gewoon even af moet wachten en binnenkort wel weer in mân oude broeken pas. Ik had trouwens ook meer vetophoping rond mân gezicht maar dat is wel vrij snel na het eind van de laatste kuur grotendeels weggetrokken, maar de rest lijkt een stuk langer te duren
Misschien niet helemaal een medische vraag, maar leek me toch de beste plek deze vraag te stellen.
Ik heb in 2016 langere tijd prednison gebruikt en het is weer iets beter geworden. Maar heeft denk wel 2 jaar geduurd voordat mân lichaam er weer ânormaalâ uitzag voor mijn gevoel. Ik heb nog steeds wel wat meer vet tussen mân benen dan eerst dus ik ben bang dat dat niet meer weg gaag
Ik moet van de verloskundige 20mg ijzersupplementen slikken, maar heb ook al zwangerschapsmultivitaminen met 18mg ijzer erin. Weet iemand of dit kwaad kan om beide te slikken? Op Voedingscentrum staat dat je 18mg nodig hebt per dag.
Vroeger was de richtlijn voor aanvullen 600mg per dag, daarvan weten we inmiddels dat het wat veel is, maar 20mg lijkt me geen probleem.
Oké, dankjewel voor je snelle antwoord!
Het kan ook ijzertekort zijn! Voor mij een duidelijk teken dat ik bloedarmoede heb. Zou iig vragen om bloed te prikken daarvoor. Kun je ook bijslikken zelf, maar ijzer plas je niet simpelweg uit dus moet je wel een beetje mee uit kijken.
De laatste tijd heb ik af en aan weer veel last van mijn rechterschouder/arm. Ik twijfel of ik nu naar een fysiotherapeut moet of beter regelmatig een goede massage kan nemen. Ik heb met beide geen ervaring. Heeft iemand dit wel en evt. tips?
Naar de fysiotherapeut. Die kan de klacht goed inschatten
Ik heb vier weken geleden Corona gehad, 1,5 week thuis, op vakantie (heerlijkheid!), terug van vakantie en weer ziek. Ik ben naar de huisarts geweest en die zegt griep + longontsteking. Maar wat kan je doen middenin een hoestbui? Gevoelsmatig stik ik dan? En wanneer kan je naar buiten als je zo hoest? Pas als het helemaal weg is?
Ik heb altijd veel en donker beenhaar gehad. Maar nu opeens heb ik bijna geen beenhaar meer. Het is over mijn hele onderbeen en ook beide benen. Ik ben 36 jaar. Iemand enig idee hoe dit opeens kan? Ben er erg blij mee hoor maar vroeg me wel af hoe dit zo opeens kan.
2,5 week geleden is mân galblaas verwijderd via een kijkoperatie. Nu heb ik alleen sinds gisteren opeens weer last van een beurs gevoel bij mân navel, waar die hechting zit. Ook wat last van darm en misselijkheid. Heb de poli gebeld, maar moet het nog een dag aankijken. Kan dit erbij horen? Mân buik staat ook een beetje bol dus ben dan na wat Googlen gelijk bang voor een buikwandbreuk geen idee of dat ĂŒberhaupt kan
Ik heb onlangs ook longontsteking gehad en heb toen een puffer gekregen tegen de benauwdheid, dat was voor mij het enige dat een beetje hielp qua hoestbuien. Verder zorgen dat je rechtop zit of staat als je hoest en rustig proberen te blijven, in paniek raken omdat je geen adem krijgt tijdens het hoesten maakte het bij mij alleen erger .
Ik mocht trouwens gewoon naar buiten van de huisarts, was ik alleen niet toe in staat. Moest wel rust nemen en niet over mijn grenzen gaan maar de hele tijd in bed liggen dan verzwak je ook alleen maar verder. Ik ben dus zo gauw ik me niet meer dood ziek voelde maar wel nog hoestbuien had wel naar buiten gegaan om even boodschappen te doen of een klein blokje om te gaan. Na longontsteking is het sowieso goed om zsm conditie op te gaan bouwen, dus in beweging komen voor zover dat kan was het advies bij mij.
Het duurt best een hele tijd voor die hechtingen allemaal helemaal opgelost zijn, dus dat zou het heel goed de verklaring voor dat beurse gevoel kunnen zijn. Die misselijkheid en last van je darmen klinkt ook niet heel verontrustend, ze hebben daar binnen ook van alles gedaan. Een buikwandbreuk krijg je niet zo snel met deze kijkoperatie littekens. Je zou daarbij ook niet per se een bolle buik krijgen, maar eerder een soort bolletje dat naar buiten komt. Mocht je echt gaan braken, koorts krijgen of geen/heel andere ontlasting krijgen zou ik wel aan de bel trekken.