Dan zijn het denk ik m’n darmen die wat bol staan, want het is niet een klein bultje of zo, gewoon de hele onderbuik die uit staat. M’n kind heeft ook last van z’n stoelgang, dus Miss toch in combinatie met iets dat heerst en dat het doordat m’n darmen wat opgeblazen zijn, het ook meer pijn doet bij die wond. Van buiten ziet het er verder wel heel rustig uit.
Is het normaal dat, als je aan de pil bent, je menstruatie echt 37201x minder heftig is? Mijn laatste pil gebruik met stopweek is zo’n 14jr geleden
Verschil; elke 2u dag&nacht naar de wc moeten voor een tampon wissel en nu kan ik makkelijk 8u aan een door en moet ik opletten dat ik t niet vergeet
Ja ik las wel “dat het soms minder wordt”, maar zo extreem had ik het niet verwacht haha
Dit is voor mij inderdaad de voornaamste reden dat ik de pil slik! Echt heeeeel veel minder zware menstruaties
Ja, maar niet altijd. Maar daarom wordt de pil vaak voorgeschreven bij endometriose, omdat het veel klachten wat kan verlichten. (Maar niet bij iedereen)
Haha ja, soms denk ik, is dit nou een ongesteldheid, hoe kun je dit nou een ongesteldheid noemen. Maar ik was ook de tweedubbellaagse nachtelijke bescherming gewend. En nu kan ik t af met gewoon een normaal maandverbandje.
Vandaag werd mijn bloeddruk gemeten en die was 150/70. Ik bedenk me net pas dat gisteravond best zout heb gegeten (halloumi + gezouten eten + een halve zak zoute rijen). Ik weet dat zout eten een hoge bloeddruk veroorzaakt maar kan dat ook zo snel?
Ik ben aan het einde van mijn zwangerschap, misschien heeft dat ook nog invloed. De verloskundige maakte zich niet echt zorgen vanwege de goede onderdruk en ze gaat het over een week weer meten, maar ik ben benieuwd of ik het kan ‘verklaren’.
Ja hoor! Zelfs als je door de tijd weer stopt met de pil kan het ook weer heel anders zijn. De eerste jaren was ik zonder pil heel heftig aan het menstrueren en werd het veel minder met de pil. Toen ben ik een tijdje gestopt en merkte ik wel verandering. Later ben ik weer gestart en toen was mijn menstruatie tijdens de pil juist heel heftig en zo wisselde ik af. Vorig jaar ben ik echt gestopt met dat ding en nu heb ik 2 dagen spotting, 2 dagen echt menstruatie en daarna is het klaar. Het lichaam zit gek in elkaar! Haha
In drop zit een zoetstof die je bloeddruk verhoogt (glycyrrhizine).
Voedingscenturm adviseert je als je zwanger bent om max 8 dropjes per dag te eten
Alleen die stijging is wel tijdelijk, je bloeddruk zou wel een aantal uur na het eten moeten zakken
Dus heb je een paar uur voor het meten ook nog een paar dropjes gegeten?
Nee dat niet. Ik wist niet eens dat zoute rijen dropjes waren, wat stom
Bedankt voor je antwoord, we zullen volgende week dan wel zien of het eenmalig was.
Haha nouja het is ook een beetje een wolf in schaapskleren, met die kleurtjes
Ik heb ergens zwemmerseczeem opgelopen, heel nasty…
Heeft iemand de tip voor het beste middel? Ik gebruik nu al een tjidje Mycosan, leek me ook handig want het heel een kwastje…
Maar dit spul is niet effectief.
Heel verhaal, voor nu weg, update volgt
Zo’n klein sprayflesje, haalde ik altijd bij kruidvat maar was geen huismerk. Weet even de naam niet meer maar label is blauw met geel en kost echt 10 of meer euro, wat jammer is haha. Verder ook poeder halen voor in je schoenen want anders blijf je jezelf besmetten…
Ik ken dat mycosan niet, maar de werkzame stof staat niet in de richtlijn geloof ik. Ik zou gewoon huismerk miconazolcreme kopen, kost niet veel, 2x daags smeren tot het weg is (kan best een paar weken duren!) en dan nog 1 week doorsmeren.
Genitale wratten beginnen wel echt heel erg klein en die lijken niet op de foto’s die je googled (ik spreek helaas uit ervaring). Gaan ze niet vanzelf weg, dan zou ik wel echt naar de huisarts gaan, want als ze groter worden kunnen ze wel zoals op de foto worden en is het heel moeilijk om ervan af te komen. Het komt van een HPV virus waarbij als je dat hebt je maar 1% kans hebt dat je daadwerkelijk die wratjes krijgt. Ik moest ze een paar weken aanstippen en toen was ik er vanaf, maar het is wel echt belangrijk er op tijd bij te zijn. Het is awkward om de stap te zetten maar ik zou echt aanraden even naar je huisarts te gaan.
Hmm dat baart me dan indd wel weer wat zorgen. Een paar zijn inmiddels al wel weg en ik heb niet het idee dat ze groter worden. Ze zitten er nu ongeveer 3-4 maand denk ik maar mijn partner heeft nergens last van, zou dat dan niet ook moeten gebeuren?
ajs je twijfelt zou ik hier wel voor naar de dokter gaan, geen risico nemen met je flamoes
Nee, hij kan het virus hebben maar er is dus 99% kans als hij dat virus heeft dat hij géén wratten krijgt. Ze groeien ook heel langzaam. Ik had een paar maanden mini wratjes en die werden heeeeel langzaam groter maar dat was bijna nog niet te zien. Wat het ook is, je dokter heeft waarschijnlijk een middeltje waarmee het weg zou moeten gaan. Is denk ik ook succesvoller dan zelf aanklooien. Dan ben je er ws zo vanaf!
Ik zou het gezien de locatie toch wel ff laten checken door de huisarts. Dadelijk is het iets minder onschuldigs…
Waterwratjes kun je volgens mij niet zo heel veel aan doen. Onze oudste heeft ze nu een half jaar ofzo. Begon als 1, werden er steeds meer ook omdat ze er niet af blijft. Ze loopt voor iets anders bij de dermatoloog en daar ook gevraagd en de middeltjes die er voor zijn (op voorschrift) zijn volgens hem qua bijwerkingen erger dan de kwaal.