Mag je geen ibu met citalopram?! Oeps.
Wow is dit zo? Wist ik ook niet en nooit voor gewaarschuwd? Kan het me ook niet herinneren uit de bijsluiter. Heb het even opgezocht:
Ik slik standaard een maagbeschermer dus misschien gaat het dan goed
Het is een héél klein risico (als in, er zijn gevallen van beschreven, ik kan zo niet eens percentages vinden zo weinig is het), jij lijkt me een capabel persoon, als je je ineens heel anders was gaan voelen had je aan de bel getrokken. Wil je alles vermijden dan moet je aan de ketamine.
Ik heb fibromyalgie en een gluteus tendinopathie (peesontsteking) aan allebei mijn heupen. Ik heb 1,5 week geleden voor de 2e keer een kenocort injectie gekregen maar mijn pijn is dit keer juist echt verergerd na de injectie. Vanavond was ik ook benauwd van de pijn maar ik weet niet of dat niet vooral stress is.
Is dit herkenbaar voor iemand?
Ah ok, dank!! Ik was ervan geschrokken omdat als je deze combi googlet het direct naar boven komt. Ik sliep er vooral nogal lekker op haha, maar verder geen gekke klachten. Vandaag voor de zekerheid maar weer overgestapt op paracetamol. De pijn valt in tegenstelling tot de vorige 2 keren goed mee, dus ik kom er nu zo ook wel doorheen.
Je mag ibu wel gewoon hebben met een maagbeschermer er bij maar tramadol eigenlijk liever niet. De kans op dat syndrom is heeel klein, maar wel goed om alert op te zijn inderdaad
Hm, ik had begrepen dat het niet mocht en dat is toen wat genuanceerd door Merel en Acquiesce. Dus voor een keertje met maagbeschermer wel.
En huisarts zei dus ook niet toen ik om alternatief vroeg: âdoe maar liever gewoon ibuâ maar schreef Tramadol voor. Haha, ik weet het ook niet meer. Zal volgende x eens checken wat de apotheek erover zegtâŠ
Ik had er met de arts over gesproken en hij zei zoiets van; blijkbaar waren je darm ontstekingen dus zo heftig, dat het roesje niet echt werkte (?). Vond ik ook een gekke uitleg want hoezeer je ook last hebt, moet dat toch niet de werking vh roesje beĂŻnvloeden?
En ook van: âhet is ook niet de bedoeling dat je helemaal weg bent, maar gewoon iets minder aanwezig bentâ (?)
Ik heb gevraagd of hij een aantekening van dit gebeuren wilde maken en ga de vlg keer zeker om propofol vragen, tnx!
Als je heel erg geprikkeld wordt bij het onderzoek, kan je dat in mijn ervaring (met bronchoscopieen, geen colo-) wel de werking van midazolam tegengaan. Als je slaapt en iemand doet je pijn, wordt je ook wakker. Als je darm dus erg snel pijnlijk is bij aanraking met de scope, kan dat zorgen dat je minder goed ligt te slapen.
Maarja, bij een eventuele volgende keer zou ik sowieso om propofol vragen.
vage vraag maar wanneer zouden jullie proberen minderen met diclofenac? Ik ben nu een halfjaar wekelijks toch een 4 Ă 5 dagen een retard aan het nemen voor mijn rugpijn, zeker nu ik bezig ben met oefentherapie. De kinesist maakte gisteren hierover de opmerking dat ik eigenlijk zou moeten beginnen afbouwen omdat het niet goed is voor mijn lever.
Hierbij nog aansluitende, iemand ervaring met cortisone injecties voor artrose (facetartrose op 3 niveaus en 1 Degeneratief discuslijden)? Dat zou de volgende stap zijn als het over een tweetal maanden nog niet betert maar niemand kan me een duidelijk antwoord geven op het verloop van die injecties zelf qua pijn maar ook langdurigheid van de injectie.
Weten jullie of je magnesium vlokken echt goed opneemt via je huid? Via Google kom ik alleen op sites van magnesium verkopers die vanzelfsprekend hun eigen product fantastisch vinden.
Ik zou een voetenbad wel fijn vinden voor spierpijn en vermoeidheid maar weet niet waar ik het beste aan doe.
Ik zou het voetenbadje lekker nemen, maar er niet van uit gaan dat er ook maar 1 milligram van dat magnesium in je bloedbaan aankomt. Een voetenbadje met regulier badzout werkt even goed vermoed ik.
O thanks, dan ga ik er geen tientallen euroâs aan uitgeven
Ik heb dit ook een tijdje gehad, bij mij kwam het door een te lage bloeddruk waardoor ik af en toe ineens weg vielâŠ
Ook gehad! Zo maar uit het niets, voelde het wel aankomen en kon het vaak âtegen houdenâ. Toen een poos weg geweest, weer een tijdje gehad en nu is het weer weg. Ik heb wel vaak een lage bloeddruk, maar had het ook bijvoorbeeld in drukke ruimtes, alsof mn hoofd gewoon uit ging. Geen idee dus wat het verder is, maar herken het wel, en ook nooit iets gevonden!
Vervelend is dat hĂš! Was je bloeddruk helemaal Okee?
Bij mij is dat het probleem, dips in mijn bloeddruk. Ik weet dat het in de ochtend erger is wanneer ik wakker word of als ik lang gezeten of gelegen heb en te snel op wil staan, maar het kan ook echt uit het niets komen. Op dat soort momenten werkt het voor mij om iets zoutigs te eten of drinken en even rustig te gaan zitten met eventueel mijn benen omhoog. Vroeger had ik het wel veel vaker en raakte ik ook snel in paniek. Dan ging ik inderdaad raar ademhalen en uiteindelijk hyperventileren. Soms had ik het ook niet door dat ik niet goed ademhaalde en daardoor werd ik ook weer sneller duizelig. Heb toen bij een fysiotherapeut aan mijn ademhaling gewerkt en verschillende oefeningen gekregen om makkelijker rustig te worden en dit soort situaties te voorkomen. Dat heeft toen wel heel goed geholpen!
Hebben ze een orthostase meting gedaan of alleen je bloeddruk gemeten? Steunkousen kunnen ook nog een optie zijn dan
Ik heb heel vaak het gevoel dat ik moet plassen en dat ik dan maar een klein beetje moet plassen maar het is geen blaasontsteking elke keer. Heb dat al meerdere keer laten testen. Maar heb eigenlijk ook geen idee wat het dan wel kan zijn of wat ik ermee moet doen maar word er wel echt helemaal gek van
oh dit klinkt eigenlijk minder hoopvol dan ik had verwacht Dat het een nefast effect had op het weefsel zelf is me ook niet gezegd, ik kan er ook niet zoveel over vinden? Ik begreep dat ze het inspuiten als een manier om de ontstekingsreactie van de zenuw te onderdrukken waardoor de pijn weg mot gaan, mijn kinesist zei dat ze wel iemand kent die her af en toe laat doen en er toch weel vijftal jaar mee verder kan. Ik zou het sowieso eerst moeten proberen eer ze het verder willen escaleren (dan zouden ze de zenuwen lokaal wegbranden zoals ik begreep).
Bedankt voor je ervaring te delen