Het grote medische vragen-topic #3

Ik heb dit ook met fasen. Wat mij erg helpt is dan je beenspieren met pulsen aanspannen dus hard aanspannen, los, aanspannen etc (was een tip van een yoga docente). Ik heb zelf ook de indruk dat het bij mij met spierspanning te maken heeft, als ik tijden wat minder heb gesport heb ik vaker last van flauwte.

Klopt dit is een goede truc. Ook geleerd van een docent om toe te passen bij patiënten met prik/naaldenfobie

Ik heb sinds een aantal dagen veel last van mijn linkeroor, slaap, kaak, kiezen, hoofd, nek en schouder. Het is een vervelende/kloppende pijn. Die dus uitstraalt aan de linkerkant van mijn gezicht. Eerst dacht ik dat het een zenuwontsteking was bij een pas gevulde kies. Maar ik mis het typische “hoogte verschil”gevoel.

Nu twijfel ik of ik beter eerst naar de huisarts of naar de tandarts kan gaan. Of maar gewoon moet afwachten totdat dit voorbij is. Iemand een idee?

Heb je ook koorts/ niet lekker voelen of alleen die pijn? Klinkt alsof het een oorontsteking zou kunnen zijn

1 like

Nee, geen koorts. Alleen een beetje naar van de pijn.

2 likes

Hoi, Mag ik mijn lenzen in met deze ooggel? ik gebruik de gel 1x in de ochtend en 1x in de avond voor het net bed gaan. huisarts heeft er niks over gezegd maar volgens mij weet hij niet dat ik lenzen draag en ik ben het vergeten te vragen bij de apotheker.

Op de bijsluiter staat namelijk dit;

advies bij lenzen; overleg altijd eerst met uw oogarts of u lenzen mag blijven dragen.

f07bb59564974e69b41cc1d90dc892f1f5e9078c

3 likes

ik gebruik de gel ook, momenteel geen lens maar toen ik met een verbandlens rondliep gebruikte ik deze ook. Alleen een beetje opletten dat je lens niet gaat schuiven als je extra gel door de dag gebruikt is mijn ervaring. Afhankelijk van de lens kan deze ook een beetje verkleuren werd door de apotheek gezegd maar daar heb ik zelf niets van gemerkt.

2 likes

Ik zou wel adviseren om zeker als je oogproblemen hebt, je je lenzen af gaat nemen bij een opticien. Dan krijg je ook regelmatige controles. Zij kunnen bijvoorbeeld ook zien als je vaatingroei krijgt, waar je verminderd zicht door kunt krijgen.

1 like

ik loop idd bij de opticien. draag naast lenzen ook een bril en ook die is van de opticien.
De lenzen wissel ik af tussen etos en die van de opticien. vind die van de etos eigenlijk net wat fijner. Maar bedankt voor de tip. Ik heb normaal geen ooggel. En ook niet perse oogproblemen. Ik heb last van bijwerkingen van een medicijn, daardoor zijn mijn ogen tijdelijk erg droog.

2 likes

Wat vervelend zeg die bijwerking. Ik hoop dat je er maar kort last van hebt! Ik heb zelf jaren lenzen van de kruidvat gehad, en erna van specsavers maar daar ging ik nooit op controle. En ik heb wel ernstige oogproblemen gekregen. Vandaar dat ik nu me niet kan inhouden om dit soort adviezen te geven. Een beetje belerend misschien, sorry!

3 likes

Ja! Heb ik ook jarenlang gedaan. En de lenzen ‘van de opticien’ kun je trouwens veel goedkoper online vinden. Ik bestelde altijd die van acuvue (ofzo), heel fijne lenzen als je droge ogen hebt.

2 likes

gebruik je ook al thealoz duo druppels? dat is zowat het enige dat ik aangeraden heb gekregen van meerder oogartsen

Nee. Kreeg dit. Ze zeiden eerst gewoon druppels van de drogisterij maar hielpen onvoldoende.

Is het nu een mythe dat je aan kan komen van de pil?

Ik ben rond mijn 14e aan de pil gegaan omdat ik steeds (bijna) flauw viel en zat echt jaaaaaren non-stop aan de pil. Ik ben hier op den duur mee gestopt want de voordelen werden minder (zoals in toenemende mate een pijnlijke menstruatie), ik was zo vrijgezel als de pest en had dus nauwelijks seks & ik begon me een beetje af te zetten tegen de troep.
Nu ben ik wel serieus aan het daten en wil ik het niet altijd met condoom doen.

De enige reden waarom ik twijfel om weer met de pil te starten is het hele aankomen in gewicht verhaal, aangezien ik al overgewicht heb

Volgens mij kan je wat meer vocht vasthouden bij het starten met de pil maar gaat dat ook weer weg na een aantal maanden.

2 likes

Bij sommige (of alle? Iig net gecheckt bij de minipil die ik gebruik) pillen is het echt een bijwerking die ook genoemd staat in de bijsluiter. Maar je krijgt er niet altijd last van natuurlijk.

1 like

Volgens mij is dit heeeeel persoonlijk. Als in: iedereen reageert anders op hormonen. Ik ken iemand die heel veel was aangekomen (maar dat is het enige geval wat ik ken), zelf merk ik er niks van.

1 like

Zou het er niet om laten, je kunt altijd weer stoppen als het niet bevalt.
Ik ben niet afgevallen toen ik met de pil stopte en ook niet aangekomen toen ik weer begon.

2 likes

Volgensmij is het echt mega persoonlijk inderdaad. En veel meiden beginnen met de pil in de puberteit waarin ze vaak sowieso al bredere heupen en een wat volwassener lichaam krijgen.

Ik ben er geloof ik niet van aangekomen toen ik begon en ook zeker niet afgevallen toen ik stopte.

Heb eerder het gevoel dat ik moeilijker afval zonder pil dan met pil (maar daar kan ik niks over vinden of dat überhaupt mogelijk is, heb wel pcos met waarschijnlijk insuline resistentie).

2 likes

Ik kwam van mijn vorige pil niet aan maar van de minipil wel. Zou het er ook niet om laten.

1 like