Het grote medische vragen-topic #3

Ohhh fijn om dit te horen! Die geruststelling had ik even nodig haha. Ik ben echt overdreven over dit soort dingen soms dus ben blij te lezen dat het niet zo dramatisch hoeft te zijn. Ze deed er wel gelijk iets van infectie middel op en ik ga denk ik zo ook nog even een beetje desinfecteren voor het geval dat!

3 likes

Ik heb van de dermatoloog ketaconazol shampoo gekregen en ik zit net de bijsluiter te lezen en daar staat in dat ik het na mijn eigen shampoo moet gebruiken maar er staat niets over conditioner. Weet iemand hoe ik het dan het beste kan gebruiken? Voor of na mijn conditioner?

1 like

Ik zou het ervoor doen. Maar eigenlijk maakt het denk ik niet uit want de shampoo is voor op je hoofdhuid neem ik aan ivm schilfers en de conditioner komt alleen in je punten toch? Ik gebruikte de periode dat ik ketoconazol gebruikte sowieso geen conditioner. Ik zou even aan je haar voelen hoe of wat.

1 like

Ja dat is waar. Ga gewoon proberen wat het beste werkt. Thanks!

1 like

Geweldig spul, bij mij het enige dat echt helpt. Ik was mijn haar eerst met normale shampoo, dan met ketoconazol en dat masseer ik ook in met zo’n scalp borstel. Dan uitspoelen en gewoon conditioner erin.

Thanks!

1 like

Ik gebruik dit al jaren, als ā€˜normale’ shampoo een keer per week.

Omdat het zo erg stript doe ik ervoor/erna geen shampoo. Daarna wel gelijk conditioner erin.

1 like

Dat wordt tegenwoordig niet meer geadviseerd, kan de kans op ontstekingen volgens mij juist groter maken.

2 likes

Ohh echt! Good to know!

Echt? Mijn haar is echt onhandelbaar na de ketoconazol. Echt niet doorheen te komen. Grappig dat verschil.

Ik doe het trouwens voor mijn gewone shampoo vanwege dat slechte doorkammen

@MissMarple

2 likes

Dat is echt heftig, ik heb het helemaal niet zo ervaren. Is het wel weer goedgekomen?

Ik denk dat ik het misschien het beste in dit topic kan vragen… ik ben voor m’n ouders opzoek naar een betrouwbare bloeddrukmeter voor thuis. Zijn er af- en aanraders?

1 like

Aanrader: Medisana! Heb de BU 510.

1 like

Deze van de kruidvat is prima en betrouwbaar.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-automatische-bloeddrukmeter/p/3856602

1 like

https://www.hartstichting.nl/oorzaken/bloeddruk/bloeddruk-meten/bloeddrukmeter-kopen/betrouwbare-bloeddrukmeters

De Hartstichting heeft een lijst!

8 likes

Ik heb vrij plots een pijnlijke knobbel in m’n borst. Valt me vanavond pas op dat het een knobbel is maar nu ik terugdenk was het gisteren al wat gevoelig. Het lijkt mij een ontsteking. Heb ook heel recent tepelpiercings laten zetten, zou dat gerelateerd kunnen zijn? Aan m’n piercing/ tepel zelf is niks te zien, niet rood of pijnlijk, geen etter oid. Echt alleen die knobbel richting m’n oksel.

Zou dat toch gerelateerd kunnen zijn, of is het toeval? Zou het erg jammer vinden als de piercing eruit zou moeten. Weet ook niet goed of ik hier nog even mee kan afwachten, of dat ik het beter voor het weekend nog laat nakijken bij m’n huisarts?

1 like

Zou zoiets altijd even na laten kijken! Beter een keer teveel gaan dan te laat zijn wat betreft knobbels etc. Denk niet dat het per se morgen hoeft, maar dat volgende week ook okƩ is.

1 like

Ben natuurlijk geen dokter maar ik denk niet aan kanker oid hoor als je dat bedoelde. Dat zit er niet plots van de ene op de andere dag.

Eerder dat het helemaal ontstoken raakt, en ik antibiotica moet oid.
Ga het toch maar even afwachten of het vanzelf overgaat

Dit! Dit zijn goede en betrouwbare bloeddrukmeters.

2 likes

Ik denk dat je lymfeklieren bij je oksel wel opspelen door lichaamsvreemde materialen door je huid bij tepel heen. Niet gek als dat iets van een reactie oplevert. Van een ontstoken haartje bij je schaamhaar kunnen je lymfeklieren daar in de buurt ook actief worden en verdikt zijn. Ik zou het zelf wel in de gaten houden, maar een eventuele afspraak zou niet meteen nu hoeven denk ik. (Ben geen expert verder, dus hoeveel je aan mijn mening moet ophangen moet je zelf bepalen haha)

1 like