Het grote medische vragen-topic #3

Ik heb de laatste weken echt iets geks. Zodra ik op mijn rechter zij lig wordt mijn hele linkerhand gevoelloos. Pas als ik me dan omdraai voel ik al het bloed weer terugstromen en komt het terug. Het is echt zo gek, want ik lig dus helemaal niet op die arm dus ik snap niet hoe? Wellicht dat er wat in mijn rug knelt als ik die houding aanneem. Wil er ook weer niet voor naar de HA, maar het begint echt heel irritant te worden. Is er iemand die dit ook wel eens heeft?

1 like

Ja kan best al je zenuwen zijn met elkaar verbonden. Als ik op mijn arm word getattooeerd voel ik dat in mijn zij. Maar wel irritant, heb geen goed advies voor je sorry

Is het echt de hele hand of zijn het met name een paar vingers? En tintelt het ook? Klinkt als ulnaropathie (dat is met name je pink en ringvinger) of carpale tunnel syndroom. Hierbij komt er een zenuw in je pols of elleboog in de knel en als je je arm lang gebogen hebt kan dat uitgelokt worden. Ik heb het zelf vaak snachts omdat je dan kan met gebogen armen in dezelfde houding ligt. Is in ieder geval niet gevaarlijk! Als je er veel last van hebt kan je bijv kijken naar een brace voor snachts afhankelijk van waar het probleem zit.

Het zijn inderdaad mijn pink en ringvinger! En inderdaad dat tintelen, zo vervelend! Ik zal eens verder gaan kijken, wel handig dat ik nu een naam heb waar ik onderzoek naar kan doen. Thanks voor je berichtje!

Ik ben bij de pedicure en ze heeft net mijn nagel vel te ver geknipt waardoor het bloedt bij mijn grote teen aan de zijkant. Nu zit ik te googelen en lees ik verhalen over geamputeerde vingers en tenen en wat dan ook van infecties van dit soort dingen. Ik ben een beetje hypochonder bezig toch? Dit zal toch niet zo dramatisch zijn als ik denk? Het zal vast wel vaker gebeuren lijkt me, maar ik ben gelijk weer zo panisch. Het blijft ook een beetje bloeden. Niet dramatisch maar gewoon zo’n strookje bloed.

1 like

Mijn grote teennagels hebben heel veel meegemaakt en alles zit er nog op, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken! Wellicht kun je het wat weken in een sodabadje zodat het misschien niet gaat ontsteken? Maar ik denk dat het wel losloopt!

2 likes

Ohhh fijn om dit te horen! Die geruststelling had ik even nodig haha. Ik ben echt overdreven over dit soort dingen soms dus ben blij te lezen dat het niet zo dramatisch hoeft te zijn. Ze deed er wel gelijk iets van infectie middel op en ik ga denk ik zo ook nog even een beetje desinfecteren voor het geval dat!

3 likes

Ik heb van de dermatoloog ketaconazol shampoo gekregen en ik zit net de bijsluiter te lezen en daar staat in dat ik het na mijn eigen shampoo moet gebruiken maar er staat niets over conditioner. Weet iemand hoe ik het dan het beste kan gebruiken? Voor of na mijn conditioner?

1 like

Ik zou het ervoor doen. Maar eigenlijk maakt het denk ik niet uit want de shampoo is voor op je hoofdhuid neem ik aan ivm schilfers en de conditioner komt alleen in je punten toch? Ik gebruikte de periode dat ik ketoconazol gebruikte sowieso geen conditioner. Ik zou even aan je haar voelen hoe of wat.

1 like

Ja dat is waar. Ga gewoon proberen wat het beste werkt. Thanks!

1 like

Geweldig spul, bij mij het enige dat echt helpt. Ik was mijn haar eerst met normale shampoo, dan met ketoconazol en dat masseer ik ook in met zo’n scalp borstel. Dan uitspoelen en gewoon conditioner erin.

Thanks!

1 like

Ik gebruik dit al jaren, als ā€˜normale’ shampoo een keer per week.

Omdat het zo erg stript doe ik ervoor/erna geen shampoo. Daarna wel gelijk conditioner erin.

1 like

Dat wordt tegenwoordig niet meer geadviseerd, kan de kans op ontstekingen volgens mij juist groter maken.

2 likes

Ohh echt! Good to know!

Echt? Mijn haar is echt onhandelbaar na de ketoconazol. Echt niet doorheen te komen. Grappig dat verschil.

Ik doe het trouwens voor mijn gewone shampoo vanwege dat slechte doorkammen

@MissMarple

2 likes

Dat is echt heftig, ik heb het helemaal niet zo ervaren. Is het wel weer goedgekomen?

Ik denk dat ik het misschien het beste in dit topic kan vragen… ik ben voor m’n ouders opzoek naar een betrouwbare bloeddrukmeter voor thuis. Zijn er af- en aanraders?

1 like

Aanrader: Medisana! Heb de BU 510.

1 like

Deze van de kruidvat is prima en betrouwbaar.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-automatische-bloeddrukmeter/p/3856602

1 like