De Hartstichting heeft een lijst!
Ik heb vrij plots een pijnlijke knobbel in mān borst. Valt me vanavond pas op dat het een knobbel is maar nu ik terugdenk was het gisteren al wat gevoelig. Het lijkt mij een ontsteking. Heb ook heel recent tepelpiercings laten zetten, zou dat gerelateerd kunnen zijn? Aan mān piercing/ tepel zelf is niks te zien, niet rood of pijnlijk, geen etter oid. Echt alleen die knobbel richting mān oksel.
Zou dat toch gerelateerd kunnen zijn, of is het toeval? Zou het erg jammer vinden als de piercing eruit zou moeten. Weet ook niet goed of ik hier nog even mee kan afwachten, of dat ik het beter voor het weekend nog laat nakijken bij mān huisarts?
Zou zoiets altijd even na laten kijken! Beter een keer teveel gaan dan te laat zijn wat betreft knobbels etc. Denk niet dat het per se morgen hoeft, maar dat volgende week ook okƩ is.
Ben natuurlijk geen dokter maar ik denk niet aan kanker oid hoor als je dat bedoelde. Dat zit er niet plots van de ene op de andere dag.
Eerder dat het helemaal ontstoken raakt, en ik antibiotica moet oid.
Ga het toch maar even afwachten of het vanzelf overgaat
Dit! Dit zijn goede en betrouwbare bloeddrukmeters.
Ik denk dat je lymfeklieren bij je oksel wel opspelen door lichaamsvreemde materialen door je huid bij tepel heen. Niet gek als dat iets van een reactie oplevert. Van een ontstoken haartje bij je schaamhaar kunnen je lymfeklieren daar in de buurt ook actief worden en verdikt zijn. Ik zou het zelf wel in de gaten houden, maar een eventuele afspraak zou niet meteen nu hoeven denk ik. (Ben geen expert verder, dus hoeveel je aan mijn mening moet ophangen moet je zelf bepalen haha)
Vooral in combinatie met die tepelpiercing zou ik het even afwachten. Wel aan de bel trekken als de borst warm of rood wordt of je koorts krijgt!
Thanks!
De pijnlijke āknobbelā zelf is wel een beetje rood / warm, maar niet de hele borst. Voel me verder wel prima. Ik kijk het nog heel even aan.
Heb je het (gevoel) vaker tijdens of na het eten gehad?
Even random tussendoor maar door deze opmerkingen heb ik gedroomd over bloeddrukmeters met een hartstichting-goedkeuring
Ja, als je nier- en leverfunctie normaal is, is na viermaal de T½el 94% en na vijfmaal de T½el 97% van een toegediende hoeveelheid stof uitgescheiden, dus na 5x30u=4 dagen ben je 94% kwijt als je in de tussentijd niks meer inneemt.
Ja snap er precies niks van wat je net uitgetypt hebt maar je gaf een bevestiging en las 4 dagen 94%.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord
Nog vraagje; begint pas na die 5 dagen dan ook de ontwenningsverschijnselen? Zit nu dag 17 namelijk en heb gevoel dat nu pas wat ontwent.
Ben overgestapt op Fluoxetine na 10 jaar.
Heeft dit: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-paracetamol-met-coffeine-500mg-/50mg-tabletten/p/28319 dezelfde werking als excedrin? Volgens mij zit in die 1e geen acetylsalicylzuur, maar weet niet zeker of het dan ook minder goed werkt? Is nogal een verschil in prijs namelijk⦠Ik dacht misschien is dit net zoiets als aleve en naproxen. Ik vind excedrin duur altijd maar het werkt wel fijn voor me
Er zit geen acetylsalicylzuur in en dat is ook een pijnstiller, excedrin is een combinatie van pijnstillers. Het zou minder effectief kunnen zijn indd. Je zou er acetylsalicylzuur los kunnen kopen en het kunnen slikken in combinatie met de paracetamol/coffeine.
Voor een goedkope en goede optie zou ik zelf het schema aanhouden zoals hier eerder gegeven met een combinatie van paracetamol 2x 500 mg 4x per dag en een NSAID (ibuprofen/naproxen/diclofenac etc). Die zijn overal al huismerk te krijgen en vooral in combinatie effectief.
Nee APC tabletten zijn wel hetzelfde. Heeft het Kruidvat ook eigen merk
Ah wat goed om te weten, wat een prijsverschil. Dit zijn 20 stuks voor 1.79 en excedrin is 20 voor 10,99!
Ik zweer hier echt bij, vooral bij pijn in kiezen en hoofdpijn
Het kan, omdat na het eten meer bloed naar de bloedvaten in de buik gaat om het eten te kunnen verteren. Over het algemeen wel vaker bij oudere mensen aan de orde, maar wie weet dat dit bij jou ook de oorzaak is (of een van de).