Ja, ik val wel eens flauw bij veel bloed/ heftige verwondingen. Is echt een paar seconden. Zodra je valt stroomt er weer bloed naar je hoofd en kom je weer bij.
Een goeie truc voor als je daadwerkelijk denkt flauw te vallen is gaan zitten (of alvast liggen als dat lukt) en je bovenbenen flink aanspannen/ontspannen/aanspannen. Het bloed wordt dan weer naar boven/rond gepompt
Klopt, flauwvallen an zich is iets onschuldigs, is bedoeld van moeder natuur om de bloeddruk weer omhoog te krijgen:
Bloeddruk is (veel) te laagâ> moet omhoog - - > je valt flauw zodat je komt te liggen en je hoofd in lijn met je hart komt - - > bloed stroomt naar hoofd - - > bloeddruk stijgt weer - - > klaar
Ik ben dus echt als de dood dat het tijdens het auto rijden gebeurd en of in de stad/winkelcentrum en dat ik mijn zoon dan traumatiseer ( voor de beeldvorming, zoontje is 5 )
Is dit je kind? Want het zou ook krentenbaard kunnen zijn! Zo zag het bij ons er ook uit.
Shit ik heb slijtage in mijn nek. C5 C6 en C7.
De arts liet echt zwarte vlekken zien.
Maar wat is er dan precies versleten? Toch niet het bot toch?
Ik heb dit:
Anterieure en posterieure spondylose
Bilaterale degeneratieve neuroforamen versmalling
Rot! Maar dit zijn vragen die heel specifiek voor jouw situatie zijn, ik denk eerlijk gezegd dat je het veel beter aan de arts zelf kunt vragen. Is er geen mogelijkheid om alsnog met wat vragen te komen, al is het misschien telefonisch? Geen idee wat er mogelijk is hoor.
Ja klopt hoor, ik heb al gebeld met het ziekenhuis. Dvd met MRI beelden krijg ik ook mee zodat mijn therapeut dat ook met mij kan bespreken.
Maar ik dacht wellicht weten de medische kenners hier wat het is wat in principe slijt.
The day after zit je met zoveel vragen!
Ben geen dokter, maar je klier is zeer ws bezig nog vanalles op te ruimen. Over een week of 3 zou die weg moeten zijn.
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met steeds terugkerende (ernstige) herpesuitbraken? Ik meen me te herinneren dat ik hier op het forum heb gelezen dat mensen vergelijkbare klachten hadden nadat ze corona hebben gehad: Mijn vriend is begin vorig jaar in korte tijd twee keer flink ziek geweest (1x covid 1x terrorgriep), en sindsdien heeft hij al zes keer opnieuw last van enorme ontstekingen in zijn mond gehad. Het begint op zijn tandvlees, spreidt dan uit over zijn wangen en uiteindelijk ook naar zijn lippen. Het is echt superpijnlijk en hij voelt zich er ook heel slecht/ziek door. Het duur al met al zoân 3 weken, dan is het anderhalve maand rustig, en dan begint het opnieuw. Inmiddels wordt hij er helemaal wanhopig van.
Hij is al meerdere keren naar de huisarts geweest. Die hebben twee keer bloed afgenomen en getest, maar onstekingswaarden etc. waren maar licht verhoogd. Daarom dacht de huisarts aan een herpesvirus. Inmiddels zit hij al 4-5 maanden aan een onderhoudsdosis aciclovir (1 pil per dag), en aan het begin van een uitbraak slikt hij op aanraden van de huisarts in een keer een grote dosis (8 pillen op een dag), maar het lijkt geen enkel verschil te maken.
Hij spoelt al met perio-aid, slikt supplementen, rookt niet en eet/leeft gezond. Hij heeft echt geen idee meer wat hij er verder nog aan zou kunnen doen. Hij heeft nooit eerder last gehad van herpes/dit soort klachten. En hij komt ook niet echt verder dan de huisarts, die het eigenlijk ook niet meer weet.
Long shot: zou bijvoorbeeld een verwijzing naar een dermatoloog of kaakchirurg hierbij nog kunnen helpen? Of zijn er hier toevallig mensen met ervaring hiermee, die een gouden tip hebben?
Ik zou veel fotoâs maken van het proces en een doorverwijzing vragen naar een dermatoloog.
Tijdens Corona (2 jaar geleden) kreeg ik veel last van mân longen (heb al astma) het voelde alsof ik in een rookruimte was en ik voelde het ook in mân keel en rook echt de de geur van sigaretten. Ik rook niet en mân man ruikt ook geen rook geur. Nu ben ik volgens mij wat verkouden en heb ik dat weer. Ik maak me niet zorgen om mân gezondheid hierin, maar ben wel benieuwd of iemand dit ook herkent. Er is dus geen rook of rook geur. Maar ik proef en ruik en ervaar het helemaal.
Dit herken ik! Ik ruik ook vaak een rookgeur die sr niet is als ik verkouden en/of benauwd ben.heel gek.
Weet je hoe dit komt? Had je dit altijd al?
Mijn vriend heeft op een of andere manier opeens last van voetschimmel. Heeft een van jullie hier ervaring mee qua besmettelijkheid? Wat kan ik het beste doen om het niet te krijgen? Hij heeft er gister van die speciale poeder voor gekocht die het tegengaat maar ik wil toch geen risico nemen.
Nee, het is mij ook een raadsel hoe dit komt en volgns mij had ik dit voor Corona niet maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
Ja niet volgens mij. Tis kei besmettelijk.
Gewoon op hoop van zegen dat je het niet krijgt.
Ik heb het na de bevalling gekregen en tis nooit meer weg gegaan maar mij vriend slaapt er al 5 jaar naast en heeft er nog geen last van.
Wat irritant voor jou! Voor mij fijn om te horen dat je vriend het niet heeft gekregen in ieder geval. Duimen dat het bij die van mij snel over is. Bedankt voor het reageren!
Ik heb afgelopen weken een paar keer uit het niets een jeukend en rood, brandend linkeroog. Nu ook weer. Maar het voelt nu alsof er iets in mijn oog zit (een haartje of zo) en lijkt het ineens of er extra vlees zit bij mijn binnenste ooghoek.
Ik ga zo thuis eerst alle make-up eraf halen en morgen wel de dokter bellen als ik nog steeds pijn heb, maar herkent iemand dat âextra vleesâ? Ik krijg het niet heel duidelijk op de foto
Ik heb denk ik hetzelfde wanneer ik last heb van mijn hooikoorts, dan zwelt mijn oogwit helemaal op en wordt dat rood. Dat gaat weg met oogdruppels en anti-allergie pilletje. Gezien de timing en dat het af en toe terugkomt zou het misschien hetzelfde kunnen zijn?