Het grote medische vragen-topic #3

Ja ik heb afgelopen dagen ook hetzelfde ivm hooikoorts bij m’n ogen

Vorige week was een heftige hooikoorts week

4 likes

En @Enthusiasm ohhh echt? Nooit aan gedacht, heb ook nooit hooikoorts gehad. Maar nu je het zegt, ik ben ook absurd veel aan het niezen dus zou best kunnen!

1 like

Ik heb sinds 25 januari een verstopt oor. Geen pijn verder. Ik ben al een paar keer afgewimpeld door de huisarts maar zou het gek zijn als ik nu een verwijzing naar een kno arts vraag? Ik denk kkhet zelf niet maar ik heb even een steuntje in de rug nodig denk ik :frowning:

1 like

Nee helemaal niet

2 likes

Afgewimpeld? Hebben ze ook niet in je oor gekeken? Dan zou ik dat eerst nog eens vragen

Ik ben 3 keer geweest en 3 keer een andere arts want bij ons heb je geen “vaste” huisarts. Ze hebben alle 3 gekeken, het was licht ontstoken maar geen reden voor medicatie. De eerste 2 zeiden dat het 2 a 3 weken kan duren, de 3e arts zei dat het 3 maanden kon duren. Ja dat is nu en er is in de laatste 2,5 maand niks veranderd in hoe het voelt en hoe weinig ik hoor en de ruis die ik hoor

2 likes

Misschien eerst even vragen of ze je oor kunnen uitspuiten?

2 likes

Ja precies! Als er niks uit te spuiten valt dan zou ik vragen om een doorverwijzing

3 likes

@Noodle nee er viel inderdaad niks uit te spuiten. Ze zeiden dat het achter het trommelvlies zat en dat het zichzelf moet oplossen.

Bedankt voor de suggesties en bemoedigende woorden. Ik ga een dezer dagen bellen!

1 like

Unrelated maar ik zag “25 januari” en dacht oprecht “joh das pas drie weken kijk het gewoon even aan”, waar is mijn tijdsbesef???

3 likes

Bij de verstopte zomer…

3 likes

Ik weet wat je plan van aanpak is maar ik zou sowieso een afspraak maken met een huisarts. Als die vindt dat er een reden is om te overleggen of te verwijzen naar een KNO-arts dan doet die dat. Eerst een huisarts laten herbeoordelen.

6 likes

Volgens mij heb je een verwijzing van de huisarts nodig voor de kno. Voor mijn dochter die bijna doof was en zeker buisjes moest heeft het een half jaar geduurd voordat we doorverwezen waren naar de kno en gezien waren. En daarna nog wachten op de ingreep. Naar de kno arts gaan/willen is dus wrs ook geen ‘snelle’ oplossing helaas

3 likes

Hebben ze niet getest of je alles nog hoort? Ik zou zeker een doorverwijzing vragen. Ik heb zelf geen goeie ervaring gehad met wat ik dacht een verstopt oor. Ze deden toen bij mij een test bij de huisarts met een geluidsvork en daar hebben ze op geanticipeerd met vervolgstappen.

2 likes

Je hebt inderdaad een verwijzing nodig! Maar de vraag is of er een indicatie is voor een verwijzing en dat moet een huisarts beoordelen.

7 likes

Ik heb nog geen tijd gehad om te bellen maar ik zal inderdaad om hun beoordeling vragen!

Ik heb aan beide voeten hallucinaties valgus, al zo lang ik me kan herinneren. Maar heb nu aan m’n rechtervoet steeds vaker last. Iemand die hetzelfde heeft hier? Helpen zooltjes het beste? Ik lees op over opereren, maar dat lijkt me gelijk zo ingrijpend.

1 like

2 jaar geleden had ik ook verstopte oren, toen wilde ik ze laten uitspuiten maar dat deden ze ook niet want mijn buis van Eustachius was ontstoken (beide kanten) ik heb toen een neusspray gekregen en dat heeft toen uiteindelijk wel geholpen. Zeker gewoon terug gaan!

2 likes

Ik zou naar een podoloog en psycholoog gaan :sob:

Flauw, sorry

20 likes

Hahaha moest natuurlijk hallux zijn

1 like