Het grote medische vragen-topic #3

@Enthusiasm dankjewel! En ja, dat is misschien wel slim. Ik heb het toen wel ingevuld op de intakelijst en toen hebben we het wel kort besproken maar ik maakte mij eigenlijk niet zo druk. Meer ook omdat ik dacht: ‘als ik blaasontsteking heb, herken ik dat meteen.’ Alleen door een aantal reacties van vrouwen die zeiden dat ze geen symptomen hadden denk ik er nu wel anders over.

@the.rebel.club ja ik ga het inderdaad maar even bespreken aankomende week! ‘Helaas‘ ben ik vorige week nog langs geweest maar ga even bellen om het te bespreken.

1 like

Ik kreeg na Pasen een beetje kriebelhoest, dat werd weer minder maar sinds afgelopen dinsdag heb ik het heel hevig. Ben gewoon lichamelijk uitgeput door het hoesten en slaap er ook slecht door. Keelsnoepjes, strepsils, Roter Noscapect tabletten en Natterman Bronchicum extra sterk hoestsiroop probeer ik allemaal al maar het werkt helemaal niet. Wat kan ik nog doen?

Hooikoorts misschien?

1 like

Ik heb ook al een aantal keer urine moeten binnenbrengen omdat ik een constante druk op mijn blaas voel maar als ik dan ga plassen komt er eigenlijk niks. Gynaecoloog zei dat de symptomen anders zijn bij een zwangerschap dus dat dat zou kunnen wijzen op een blaasontsteking. Maar voorlopig steeds vals alarm hier. Ik zou het zeker eens navragen als je er ongerust over bent. Bij mij testen ze gewoon met zo een stickje dus weet ook direct het resultaat.

4 likes

Jaa zou best kunnen idd, vond gelukkig nog een doosje Reactine in de kast dus dat ga ik dan ook maar nemen haha.
Heb verder geen neusverkoudheid ofzo maar lees nu idd dat kriebelhoest ook bij hooikoorts kan horen

Het valt me op dat als ik elitehaver eet, mijn tong en keel gaan jeuken… toen ik het een paar maanden terug at had ik dat nog niet. Is het verstandig om een allergietest te gaan doen? Vind het echt vreemd.

3 likes

Ik heb denk ik al minstens 16 jaar mn oorbelgaatjes maar draag weinig oorbellen. Als ik ze draag voelt t altijd een beetje gevoelig en de dag er na zit er ook een soort korstje op. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Juist vaker oorbellen dragen, ander materiaal?

Ik heb hetzelfde! En het korstje is normaal, komt ook omdat er een klein wondje ontstaat omdat je zo lang niks hebt gedragen.

Daarbij zijn mijn oren ook erg gevoelig voor materialen die geen 14k/18k/zilver zijn.

Dus ik heb standaard kleine bolletjes in, waar ik ook mee slaap zodat die gaatjes niet dicht gaan en ik ze niet iedere keer opnieuw door hoef te prikken.

En wissel het soms af met andere oorbellen, maar heb die kleine bolletjes dus wel altijd in :slight_smile:

1 like

Ik had dat ook altijd bij mn tweede gaatjes maar heb nu ringetjes van de piercer erin laten zetten. Die haal ik er dus ook nooit uit

Beetje stomme foto maar dan zie je wat ik bedoel. En zo heb ik geen last.

5 likes

Prikt t achterkantje dan niet in je hoofd als je slaapt?

Ik heb mn normale oorbellen op een gegeven moment vervangen door labret piercings met een plat achterkantje. Daar voel ik helemaal niks van als ik op het oor lig!

5 likes

Ze zijn echt tiny, dus heb er vrij weinig last van :blush:

1 like

Ringetjes dragen!

1 like

Dit zal het zijn! Want ik heb hele erge hooikoorts. Maargoed, wel gek dat ik hier nu pas reactie op krijg, na al die jaren!

Geen super medisch vraag, maar geen idee waar anders te plaatsen.

Ook over hooikoorts gesproken, ik heb daar flink last van en heb normaal gesproken altijd wel baat bij het gebruik van zoutspoeling door middel van zo’n rhino horn. (https://rhinohorn.nl/ dit dus).
Normaal lukt dit altijd gewoon zonder nadenken, maar nu ineens loopt ‘ie niet meer door? Het lukt gewoon niet meer. Als in, het water loopt een neusgat in, maar niet m’n andere uit (normaal wel). Al paar keer geprobeerd, zonder succes. Ik heb m’n hoofd echt in alle standen geprobeerd voor m’n gevoel.

Werkt dit eventueel ook als je dus maar ‘half’ spoelt en gewoon een neusgat laat inlopen en ook daar er weer uit, zonder door laten lopen?
En heeft iemand de gouden tip waardoor dit juist wel doorloopt, dan is m’n gehele probleem opgelost :grin:

1 like

Hier stond een heel verhaal maar ik heb wijs gedaan en de app ‘app de verpleegkundige’ gebruikt. Super goede ervaring.

11 likes

Ik heb ook geen super medische vraag maar wel iets vervelends.
Ik heb sinds kort een hondje waar ik dus veel mee wandel op een dag. Hiervoor wandelde ik weinig en sportte ik nooit. Nu heb ik rond de 20 kilo overgewicht en leef ik niet supergezond. Maar nu heb ik dus zo erg last van mijn lichaam van het wandelen, vooral mijn voeten, benen en rug. Ik heb al goede wandelschoenen gekocht, maar de pijn blijft. Nu kan ik natuurlijk niet 1 week rusten want mijn hond moet uitgelaten worden :crazy_face:. Is er nog iets anders wat ik kan doen? Of is de enige oplossing afvallen zodat ik fitter wordt? ( ik wil ook graag afvallen maar lukt niet)

Als je veel last houd, dan kun je het beste even een afspraak maken met de fysio. Het kan wel zo zijn dat je lichaam moet wennen als je ineens meer gaat bewegen e.d.

1 like

Ik weet niet wat het voor hond is, maar je kan ook teveel doen: Activiteiten met je hond; kan dat ook teveel?
Helemaal niet lopen kan natuurlijk niet, maar een dag minder ver lopen (weet ook niet hoe ver je loopt) kan prima.

Misschien elke dag een stretch video doen? Ik vind deze daily stretch video fijn:

2 likes

Nee het is een pup dus hij mag ook nog niet zoveel lopen. Hij is 4 maanden dus we lopen 4x 20 minuten op een dag. Het is een hond die veel beweging nodig heeft dus uiteindelijk zal ik nog meer lopen.
De stretch video is een goede tip, dit kan ik wel gaan proberen ! Thanks

3 likes