Het grote medische vragen-topic #3

Ahh, ik vond een pup ook intensief hoor!

2 likes

Als het nu nog een pup is, kun je dan niet een mandje voor aan je fiets kopen en dat je dan naar een veldje ofzo fietst waar hij zelf rond kan lopen? En als het een wat grotere hond is kan hij naast je lopen terwijl je fietst?

7 likes

Fietsen met een pup is echt heel slecht. Dat mag pas als ze zijn uitgegroeid.

2 likes

Bedoel je dat het ook slecht is om ze in een mandje te doen? Want ik zeg toch ook pas ermee fietsen als het een grotere hond is?

Ahhh nee mandje is prima! Ik las het als wanneer het een groter ras is ermee fietsen!

2 likes

Oja staat er ook ambigu zie ik haha! Voor alle duidelijkheid ik bedoelde inderdaad als het een oudere/gegroeide hond is haha

1 like

Ik heb ein-de-lijk een afspraak bij de huisarts gemaakt om naar m’n moedervlek te laten kijken. Schaam me dat ik er zo lang mee heb gewacht maar life happened

5 likes

Beter laat dan nooit! Hopelijk is het niks!

2 likes

Heb vorige week met mijn domme hoofd hele week Spa Rood lopen drinken (liters) omdat we op werk allemaal gratis flessen hadden gehad. En ben er al gevoelig voor, maar nu sinds zondag veel last van brandend gevoel onderin de keel (waarschijnlijk brandend maagzuur).

Huisarts adviseerde me Gaviscon. Maar merk er eigenlijk vrij weinig van als ik eerlijk moet zijn? Eet nu kleine porties havermout en rijst, dat helpt een beetje. Andere tips zijn ook welkom!

Dankjewel! Ga gelijk even zoeken. Ja ik vind Anijs normaal gesproken niet zo erg, maar Gaviscon is intens :sweat_smile:

1 like

Ik vond Antagel (te koop bij apotheek) qua smaak een stuk beter te doen dan Gaviscon.

3 likes

Ik heb eczeem. Nu weet ik wel hoe ik er vanaf kom waarschijnlijk (hormoonzalf huisarts), maar ik ben wel benieuwd hoe ik eraan kom? Reactie op shampoo? Niet goed drooggehouden?

Ik heb wel eens eczeem gehad op een plek waarvan ik me toen ook pas realiseerde dat ik die nooit echt afdroogde (zijkant van mn hiel) maar echt bewijs dat het daardoor kwam heb ik niet hoor haha

1 like

Ik krijg eczeem op mn polsen tijdens stressvolle periodes. Dus dat zou ook nog kunnen!

4 likes

Wilde ook stress zeggen, maar aanraking met bepaalde stoffen, zweten, warmte en gewoon aanleg hebben, kan ook.

5 likes

Hoe lang is spotting bloed normaal na starten van de pil? Ik ben weer gestart ermee ivm een actiever seksleven, maar zo is er weinig actiefs aan :cry:

Het is de pil waar ik +/- 15j geleden mee gestart ben, het recept stond nog open en heb gewoon opnieuw besteld.

Ik krijg exceem op mijn handen als ik teveel suiker eet. Daar reageren mijn darmen op = exceem

Dit is wel echt heel zeldzaam, zijn nog steeds maar weinig onderzoeken die bij volwassenen verband leggen tussen voeding en eczeem, laat staan suiker en eczeem. Voor je lichaam zijn suikers “gewoon” koolhydraten dus hoe zou je immuunsysteem/huid daar niet tegen kunnen? Klinkt een beetje alternatievig in mijn oren.

1 like

Nee mijn darmen reageren op teveel suiker, en als mijn darmen van slag zijn krijg ik op mijn hand exceem. Ook altijd dezelfde plek.
Al jaren zo, dus niet direct suiker - exceem maar suiker - darmen - exceem

2 likes

Ligt er aan wat voor soort eczeem het is! Constitutioneel eczeem hangt samen met inhalatie-allergieën en astma. Typische plekken zijn dan knie of elleboogsplooien. Veel mensen hebben een van die aandoeningen in de familie of een combinatie van . Die soort heeft vaak niet echt een duidelijke uitlokkende factor.
Handeczeem heeft dan weer andere uitlokkende factoren (en weet ik minder over :sweat_smile:)

4 likes