Ik heb wel eens een oorstaafje/wattenstokje in de otrivin gedrenkt en dat tegen de slijmvliezen van mijn neus gewreven. Dat haalde toen de eerste hevigste zwelling wel weg en toen kon ik beter -weliswaar met veel moeite- snuiven
Heb je er nu nog last van of was het dat?
@Tubing Ik las laatst een truukje op reddit wat -tijdelijk- werkt, zodat je vrijer kan ademen.
1: neem een teug adem.
2: knijp je neus dicht, houd je adem vast.
3: zwenk je hoofd op en neer totdat je naar adem wil happen. Mijn tempo hierbij: iets langzamer dan passief aggressief knikken. Gebruik de hele range tussen je hoofd in je nek leggen en je kin op je borst willen leggen.
4: laat je vingers los en adem zachtjes door je neus in.
Dit werkt bij mij een kwartiertje.
Dit doet me denken aan wat Roos Schlikker heeft. Bleek idd een vorm van migraine te zijn en ze heeft nu goede medicatie. In de podcast âDit komt nooit meer goedâ vertelde ze in de intro vaak over haar situatie en haar zoektocht. Misschien heb je hier iets aan. Veel sterkte!
Ik heb er nu geen last meer van, maar door jouw beschrijving zou ik ook denken aan meniere, zeker met gehoorverlies. Ik heb dat namelijk nooit gehad.
Is fysiotherapie niet iets voor jou? Die hebben namelijk meer oefeningen ipv alleen de epley.
Dankjewel die ga ik luisteren!
Oh interessant! Daar ga ik naar vragen, dankjewel!
Ik had vorig jaar een vitamine D deficientie. Heb toen 2 maanden hoge dosering gehad via de huisarts en neem sinds toen consequent 15 microgram per dag. Ik kom ook elke dag ca een uur buiten. Ik moest nu weer bloedprikken en mijn waarde is éxact hetzelfde, dus nog steeds een deficientie. Heeft iemand enig idee/ervaring hiermee wat ik hier nog aan kan doen?
Jaren geleden had ik ook deficiĂ«ntie en was mijn vitamine D âonmeetbaar laagâ volgens de huisarts. De pillen die ik van de huisarts voorgeschreven kreeg werkten nauwelijks. Hij maakte zich daar zorgen over en heeft me toen een soort stootkuur voorgeschreven met vloeibare vitamine D. Het is al zoân 10 jaar geleden dus ik weet niet meer hoe lang ik het moest doen (ik denk 1 of 2 weken) maar ik moest elke dag een lepel vloeibare vitamine D slikken en toen stegen de waarden wel. Ik ben geen arts maar tegen mij werd gezegd dat sommige mensen het beter doen op vloeibare vitamine D.
Toen het eenmaal op peil was mocht ik weer overschakelen op capsules en ik heb het meeste baat bij deze van Lucovitaal. Als ik die dagelijks slik blijven mijn waarden netjes. Sindsdien heb ik ook voor andere dingen mijn bloed moeten laten prikken en vitamine D is nooit meer te laag geweest.
Thanks voor je uitgebreide reactie! Goed om te weten dat een andere vorm of ander merk ook nog zou kunnen helpen. Het verbaast me zo want mijn waarde is wel hoger geweest en ik merkte daar ook verschil in, maar nu dus weer terug bij af (merk ook geen verschil overigens). Misschien is dat ook een winter effect en was het zonder supplementen nog lager. In ieder geval fijn om te weten waar ik de huisarts dan nog naar kan vragen, ik kijk even wat de verloskundige ervan vindt en dan maar bellen.
Ik weet niet of dit de goede plek is voor deze vraag maar ik stel hem maar even hier. Mijn cyclus is heel erg regelmatig en mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. Afgelopen vrijdag zou ik ongesteld moeten worden. Op donderdag kwam er al een beetje van dat donkerbruine oude bloed, gebeurt wel vaker en is normaal volgens mij. Maar zo is dat eigenlijk tot gisteren doorgegaan. Alleen maar hele kleine beetjes donkerbruin bloed en niet echt ongesteld, gisteren ook geen maandverband meer hoeven gebruiken. Normaal zou mijn menstruatie nu ook eigenlijk wel over zijn maar vanmorgen was er opeens wel een hoop helderrood bloed. Heb ook al sinds vrijdag erg veel last van buikpijn (meer dan normaal), hoofdpijn en vandaag extreem veel pijn en steken in mijn onderbuik en rug. Naar de huisarts gaan of nog even aankijken?
Overigens 2 zwangerschapstesten gedaan en beide negatief
Waarom gaat hij niet zelf naar een arts ipv dat jij dat op een forum moet vragen?
Ja hiervoor zou ik de huisarts wel even bellen, je hebt er al meerdere dagen last van, geen goede verklaring en veel pijn!
@anon4775214 ik weet dat het oa voor overloop diarree wel gebruikt wordt. Misschien dat dat de reden is. Als het hij het volgens voorschrift gebruikt, lang genoeg probeert en het niet helpt, zou dat ook een goede reden zijn om weer een afspraak te maken met die arts.
Maar daar zou het nu in mijn geval eigenlijk al veel te laat voor zijn toch?
Ik ga in ieder geval morgenochtend de huisarts even bellen inderdaad. Dankjewel voor je reactie!
Huisarts is ook niet diegene die iemand moet helpen die net geopereerd is. Post-operatief is het eerste zorg, en zeker het eerste maand, gewoon voor diegene die hem heeft geopereerd. Daar mag hij ook echt om vragen.
Dat merk je niet altijd of het overloop diarree is is mijn ervaring
Ik geef wel eens psylliumvezels met weinig water bij mensen die diarree hebben, macrogol zijn ook vezels, ik kan me voorstellen dat dat een soortgelijke werking heeft.
Maar ik doe geen gastric bypasschirurgie en ga ook niet over de ontlasting van patiënten na dat soort chirurgie, dus ik zou het zeker vragen aan het behandelend centrum, bij ons hebben ze allemaal een begeleidend verpleegkundige die voor dit soort dingen heel laagdrempelig benaderbaar is.
Heeft iemand hier al eens een behandeling ondergaan voor het elimeneren van de staphylococcus aureus ? Zou ik diegene wat vragen mogen stellen?
Lijken waterpokken? Kindjes onder de 3 maanden kan gevaarlijk zijn. Goed in de gaten houden en morgen naar de huisarts en bij zorgen hap toch bellen.
Edit: zit het alleen op het handje?