Ik heb er ook 1. En ook zo massagegun. Echt niks lijkt te werken. En het triggert echt mijn angststoornis.
Heb je al oefeningen opgezocht via YouTube? Bij mij komt het soms ook van mijn kaken af. Daar kan je dan ook nog oefeningen voor zoeken.
Yes ook al gedaan. Lief dat iedereen zo meedenkt.
Mijn vriend denkt dat dit een hongerige mug is geweest (het jeukt heel erg) maar ik denk dat het een (allergische?) reactie op iets is. Dit kan toch niet van een mug zijn? Ik maak me verder geen zorgen verder maar jk vroeg me af wat jullie denken haha
Ik heb dit dus ook op andere lichaamsdelen alleen dan wat minder bultjes en is sinds een paar dagen
Het zou misschien atopisch eczeem kunnen zijn? Een allergische reactie ergens op
Lijkt mij niet van een mug haha. Uitslag vd zon? Dat kan ook heel erg jeuken en zijn kleine bultjes
Doet het ook pijn? Van de foto lijkt het wel een beetje op een heel erg beginnende herpes. Maar is moeilijk te zien op een foto. Als het alleen maar jeukt zou ik ook eerder denken aan een allergisch eczeem.
Zit het allemaal aan een kant van je lichaam (dus zegmaar links of rechts) of verspreid? En zit het geclusterd of ook gewoon soms echt 1 los bultje? En is t erg pijnlijk?
Indien ja, geclusterd en ja dan denk ik ook aan herpes zoster.
Cromoglicinezuur? Dat is de stof naam iig. Maar ik zou even met je dokter overleggen
Nee dit is het enige “groepje”. Voor de rest heb ik losse bultjes op mijn linkerschouder en rechter enkel, sir was mijn linker bovenbeen. Doet verder ook geen pijn
Bedankt iedereen voor de inbreng, ik hou het in de gaten!
Ik zie dat het in België alleen als oogdruppels te verkrijgen is. Ik zou even terug met je huisarts overleggen.
Er zijn vaker verschillen tussen medicatie in België en Nederland (ook oxytocine neusspray is in België niet verkrijgbaar). Wel vreemd dat je huisarts het voorschrijft want normaal gezien zou hij dat in zijn emd moeten kunnen zien?
Ik kan alleen spreken voor de Nederlandse situatie: het maakt niet zoveel uit als de apotheker(sassistent) het middel niet kent of dat ze het niet zelf hebben, als je een recept van je arts hebt gaat de apotheek zorgen dat ze het kunnen leveren, dan bestellen ze het bij een andere apotheek of indien nodig laten ze het zelfs uit het buitenland komen.
Wel kan het zo zijn als iets offlabel wordt voorgeschreven de arts op het recept een toelichting moet geven waarom die toch dat middel voorschrijft. Als dat er niet opstaat zal je apotheker zelf contact zoeken met de voorschrijver, dat ze dan zelf gewoon maar besluiten het dan niet uit te leveren ken ik totaal niet.
Maar ook in Nederland wordt het niet heel veel gebruikt, ik kende het ook niet, dit zegt het Farmacotherapeutisch Kompas erover (onze medicatie holy grail)
TLDR is eigenlijk dat dit gewoon iets is tussen je arts en apotheker om op te lossen
Kan het geen bedwants zijn? Omdat jullie er beiden last van hebben + het enorm jeukt.
Ooh nee, mijn vriend heeft er geen last van! Maar ik zei tegen hem dat ik een gekke uitslag had en hij zei dat het waarschijnlijk muggen waren
Psylliumvezels kunnen ook door een bakje yoghurt geroerd worden toch? Als je er maar genoeg bij drinkt?
Als ik het door een glas water doe dan krijg ik het echt niet weg. Lijkt wel lijm voor papier-maché
Oh ik las het verkeerd, dacht dat de foto je vriend was!
Volgens Apotheek.nl wel!
@ellegirltalk ooh ja ik zie nu ook dat ik dat inderdaad best in het midden had gelaten om wie het ging, haha
Ja, maar niet laten staan dan wordt het heel vies
Ja kan doe ik ook altijd. Wel snel opeten idd want anders wordt het echt behanglijm haha.
Ja door water wordt het echt vloeibaar karton.
Vroeger deed ik het ook altijd door de yoghurt, maar nu meng ik het met sinaasappelsap (met pulp). Bij mij werkt het veel beter nu, terwijl ik er vroeger ook altijd veel bij dronk.