Het grote medische vragen-topic #3

Placebo effect is ook effect :see_no_evil:

5 likes

Ik gebruik weleens Noscapect als ik het idee heb dat ik niet meer echt iets loshoest, maar die prikkel niet weggaat. Kan best dat daar ook geen bewezen werking is, maar ik heb wel het idee dat de prikkel om te hoesten minder wordt, waardoor ik in ieder geval een beetje rust heb.

3 likes

Ik heb dit nu ongv een week en ik heb het idee dat het geen normale muggenbulten zijn. Het jeukt zo nu en dan en voelt warm.
Ben ik allergisch voor muggen ineens ofzo?

Door de rode rand zou ik bijna denken aan een tekenbeet…

2 likes

@Clancy Ik heb ook altijd zulke muggenbeten en ben inderdaad allergisch… maar heb dat al m’n hele leven dus wel gek als jij de plots hebt.
Heb je er last van? Anders antihistamine pilletje nemen of overleggen met de huisarts als het erg vervelend is

4 likes

Kan door specifieke muggen komen, is meer een bloeduitstorting (door het zuigen). Toen ik vorig jaar in Kroatië was met familie hadden we allemaal muggenbulten, maar alleen mijn zusje had dit soort plakkaten op haar benen. Blijkbaar net gevoeliger er voor. Er helpt in elk geval niks behalve anti-allergiepilletje, eventueel hormoonzalf en koelen!

Vind het iig niet op een ring van een tekenbeet lijken.

3 likes

Dankjewel!
Ja echt heel gek maar wel ineens.
De twee grootste plekken beginnen minder te worden. Vreemd genoeg ook alleen op de benen. :sweat_smile:

Ik ga het eens proberen als het opzet, anders bel ik de huisarts.

@Krabsalade dankjewel Krabsalade! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Moest even graven, maar dit had ik toen gevonden:

Skeeter Syndrome: Causes, Symptoms & Treatment.

Edit:

2 likes

Mijn immuunsysteem kan het misschien wel verklaren, die heeft denk ik wel een klap gehad van de antibiotica die ik heb gehad voor een abces.

Dankjewel voor het uitzoeken! Heel lief dat je daar de tijd voor neemt.

Ik heb dezelfde reactie op het moment, bij mij ziet het er vergelijkbaar uit en ook alleen op m’n benen. Als het goed is trekt het vanzelf weg! De tip van het koelen die hier werd gegeven helpt wel!

Geen charmante foto haha (na 4 dagen)

2 likes

Heel herkenbaar! Ik heb door dit soort muggenbulten in venetie een dag nauwelijks kunnen lopen (mn been was een groot plakkaat geworden en gloeien dat t deed, pijn, jeuk, echt niet te doen), en op andere momenten heb ik normale muggenbulten en geen heftige reactie. Ik dacht dat ik allergisch was voor muggenbeten maar dat is dus niet altijd zo (gelukkig), dat linkje van @Krabsalade verklaart dat wel een beetje.

Ik heb dat ook één zomer gehad als student, toen was ik bij iemand blijven slapen en werd ik wakker met gigantisch gezwollen benen en uiteindelijk nog heel de zomer last gehad van de muggen. Antihistamine en een hormoonzalf hielpen zeker goed maar ik ga echt niet goed op antihistamines :’) Gelukkig sindsdien niet meer zo gehad. Alhoewel ik momenteel wel een insectenbeet aan mijn enkel heb die soortgelijk is.

Haha toevallig, deze muggenbulten ook opgelopen in Italië. En dat van een plakkaat enzo herken ik wel, de dagen hiervoor was het echt zoooo pijnlijk. Niet alleen jeuk maar gewoon echt pijn aan m’n hele kuit omdat het inderdaad zo’n grote warme plakkaat was geworden. Misschien een speciale Italiaanse mug :eyes:

4 likes

Ik heb even advies nodig. Ik heb onder mijn borst, als ik mijn borst op til een grote moedervlek zitten die als het ware op mijn huid ligt. Je ziet het niet omdat hij dus onder mijn borst zit.
De laatste tijd heb ik er last van, ik denk door mijn bh die er langs schuurt.
Ik vind het alleen een hele nare plek om weg te laten halen, ik schaam mij voor de plek en ben bang dat het een lastigere ingreep+herstel is omdat de borst echt omhoog moet worden getild.
Iemand toevallig ook zoiets gehad?

1 like

Gewoon mee naar de HA gaan en advies vragen. Is idd een rotplek qua wondgenezing, omdat het in een plooi zit, dus altijd warm en vochtig en weinig lucht erbij; aan de andere kant is het hoogstwaarschijnlijk een goedaardige moedervlek en misschien kan ie daarom ook slecht oppervlakkig weggehaald worden middels stikstof of “schrapen” met branden. Dan hoeft er niets gehecht te worden en krijg je geen diepe wond, alleen dan kan het weefsel ook niet onderzocht worden.

5 likes

Oh, ik had het in / nabij Venetië ook verschrikkelijk. Al wel twaalf jaar geleden, maar had echt zulke plakkaten, niet normaal.

1 like

Voor mensen die zulke muggenbeten krijgen. In zweden had ik ze ook maar dan van een soort dazen ofzo, hele benen rood en kon zowat niet meer lopen. Op een avond in het hotel werd ik helemaal gek van het branden. Er was een ijsblokjesautomaat op de gang. Ben in bad gaan zitten en met ijsblokjes heel lang op de muggenbeter gaan wrijven. Dus echt goed diep koelen, zowat bevriezen van de plekken tot het pijn deed. Meteen erna zowat geen jeuk meer en de ochtend erna al zoveel beter, leek of ze bijna weg waren. Koelen hielp dus (bij mij iig) heel goed.

2 likes

Mijn muggenbult doet ook zon zeer!! Ben nu nav tips gaan koelen en geeft idd verlichting. Hoe lang duurde het voordat het minder werd?

plakkaat

Bij mij kwam het dan meteen na het koelen nog veel erger terug, dus de verlichting was maar tijdelijk. Alsnog gedaan want het voelde beter

Mijn vader noemde het altijd tijgermuggen maar weet niet zeker of het dat ook waren. Rond de Po delta hetzelfde verhaal. Het weerhoudt mij er wel van om in die regio nog op vakantie te gaan helaas…

Is bloed verlies tijdens seks een reden om naar de huisarts te gaan? Het is nu 2 x gebeurd en dacht na de 1e x das misschien normaal als t wat ruig er aan toe gaat maar begin te twijfelen