Zou altijd even naar de huisarts gaan ja, thuisarts.nl adviseert dat ook.
Ja, hoeft niks ergs te zijn maar even een uitstrijkje en een soa-test laten doen voor de zekerhei
Edit: o spuit11, dat staat ook op thuisarts al
Je mag naproxen naast paracetamol toch? De maximale dag dosering van paracetamol red ik niet.
Ik moet echt om de 4 uur bij pakken maar dan kom je aan teveel in de 24 uur.
Iedere 6 uur 1000mg paracetamol en elke 8 uur 250mg naproxen mag. Werkt juist heel goed als je paracetamol met naproxen combineert. Hou er wel rekening mee dat je geen naproxen mag als je zwanger bent en/of slechte nieren hebt.
Ja die iedere 6 uur probeerde ik maar was niet te harde. En volgens dokter Google mag het ook om de 4 uur. Maar dat van naproxen wou ik even zeker weten. Samen met een maagbeschermer toch?
Om de 4 uur paracetamol mag ook, maar niet meer dan 4gr per dag. Naproxen hoef je pas met een maagbeschermer als je t langer dan 5 dagen gebruikt. Waarom heb je zoveel pijn?
Ik gok griep.
Hoofdpijn/nekpijn/zweten alleen koorts ontbreekt.
Onze dochter is vanaf de geboorte af aan al wat kortademig wanneer zij verkouden is. Erg snel ademen, piepen etc. Ook met grote inspanning merk je dit. Wanneer het hele gezin niet lekker is, is zij altijd 2x erger ziek. Tijdje aangekeken, uiteraard wel aangekaart bij de huisarts, maar nu was het wéér zo ver en was ze dusdanig kortademig dat ik het niet meer zag zitten om het even aan te kijken dus huisarts gebeld zodat hij het een keer op het moment zelf zou zien.
Hij heeft haar helemaal onderzocht en constateerde hetzelfde. Longen klonken rommelig en ze was inderdaad erg kortademig, ook wat verhoging dus overduidelijk ziek. Nu hebben wij âpufjesâ gekregen en knapte ze daar ter plekke bij de huisarts van op en net bij de apotheek ook opgehaald voor thuis, maar hij dacht dus aan astma. Gezien haar leeftijd (6) doen ze daar nu nog niet zoveel mee en ze kon er ook overheen groeien.
Herkent iemand dit van hun eigen jongere jaren of hun kind? Er overheen gegroeid of toch echt astma?
Ik en mn zus hadden vroeger allebei zoân âpufferâ die we bij ziekte gebruikten. Ik heb uiteindelijk nooit de diagnose astma gekregen! Wel nog steeds als ik goed verkouden ben dat het op mijn longen slaat (benauwd, piepen, hijgen). Ook jaren geleden wel eens zon discus met poeder gehad voor benauwdheid. Maar verder dus min of meer overheen gegroeid!
Ik had vroeger dagelijks zoân pufje en mijn broer ook, uiteindelijk allebei overheen gegroeid! Ik was als kind met enige regelmaat benauwd, vooral âs avonds/âs nachts volgens mij maar niet ervaren als een belemmering. Hopelijk valt het bij je dochter mee!
ik herken dit van mezelf als kind. ik had als baby al een inhaler, toen nog met zoân voorzetkamer etc. helaas ben ik er niet overheen gegroeid, al is het nu wel onder controle. ik gebruik als zo lang ik me kan herinneren de blauwe en oranje inhaler, blauw (ventolin) voor als ik benauwd ben en oranje (flixotide) als onderhoudsbehandeling. iedere verkoudheid slaat direct op mân longen helaas, dus veel hoesten en benauwd zijn. na de verkoudheid loop ik vaak nog weken lang met een vervelende hoest, heel irritant. ook bij vochtig weer begin ik vaak te piepen, dan neem ik een puffer ventolin en dan gaat het snel beter!
ik gebruik tegenwoordig zodra ik verkouden ben, gelijk allerlei homeopatische middelen met tijm, eucalyptus etc en heb wel echt het gevoel dat het helpt.
kan je dochter zelf aangeven dat ze piept of benauwd is?
Oeh 4 gram? Dus mag meer al de 3gram die aanbevolen is? Dus dan zal je evt om de 4 uur kunnen aanhouden? Of lees ik het verkeerd
Ze krijgt nu via een Aerochamber Salbutamol. Ik moet nog een beetje googelen over wat het precies is, homeopatische middelen om wat verlichting te geven is inderdaad ook interessant!
Gelukkig kan ze het zelf goed aangeven, maar je merkt het ook gelijk aan haar. Ze kan dan niets, ligt te kreunen en te steunen op de bank en zit dan echt te hijgen en haar ademhaling klinkt piepend. Het klinkt naar, maar dat is het dan ook echt. Zoân gevalletje dat je als ouder twijfelt of je nou de huisarts of 112 moet bellen, dus het is heel fijn dat we nu wat meer duidelijkheid hebben en iig iets hebben wat het voor haar kan verlichten. Ik zag gelijk een heel ander kind.
En fijn om te horen dat anderen dit ook in hun jeugd hebben gehad en er nu niet of nauwelijks last van hebben. Ik hoop zo dat dit haar niet in haar dagelijkse leven gaat belemmeren⊠bedankt voor jullie reacties, stelt toch wat gerust!
Je mag 4 gram in totaal (op het doosje staat 3 gram maar dat is extreem voorzichtig) en je neemt 1 gram per keer. Dus 4 maal daags met 6 uur ertussen.
yeaaah eh oh lets go paracetemol!! al heb ik net naproxen erbij gepakt en mijn hoofd voelt nog steeds als steen.
Oke help wat zijn jullie huis-tuin-en-keuken oplossingen tegen brandend maagzuur? Ik word echt gek van de pijn (maag kuiltje), straalt helemaal uit naar mân rug en kaken heb al een rennie gegeten, daarna yoghurt en een paar droge happen havermout (Google told me to do it) maar ik sterf nog steeds help help
En niet zeggen omeprazol of een glas melk want dat heb ik niet in huis
Gemberthee?
Heb ik ook niet đ«
Meer Rennies.
Sta as we speak te kauwen