Als je last hebt van brandend maagzuur, komt er dan ook maagzuur omhoog of hoeft dat niet? Ik heb namelijk al een paar dagen zo’n krampende pijn rond mijn maag tot aan mijn rug als ik wakker word maar ik heb nog nooit gehad dat ik maagzuur proefde ofzo. Kan dat dan brandend maagzuur zijn of niet?
Nee ik heb t eigenlijk nooit met terugstromen tot in m’n mond. Het doet bij mij altijd gewoon megaaaa veel pijn op m’n borst, echt een scherpe drukkende brandende pijn die ik met niks anders kan vergelijken, dan zit dat gewoon daar te irriteren. Echt m’n maag zelf zegmaar. Heb t altijd ‘s avonds rond t slapengaan als ik plat ga liggen in bed, maar gelukkig alleen sinds ik zwanger ben.
Oja dat klinkt wel herkenbaar. Kut zeg. Hoop dat het snel over is voor je. En ik ga dus maar rennies halen.
Van oma weet raad:
- slok azijn
- op je linkerzij liggen
- honing
- suiker
- augurk
- vanillevla
- rauwe aardappel of aardappel sap (bah?!)
Hahah gatver wat een gore tips azijn honing suiker en augurk heb ik wel in huis dus ga zo maar wat proberen als m’n derde rennie niet gaat werken over 15 min
Edit; wel gekke tips trouwens want azijn en augurk zijn ook zuur?? Lijkt me tegenstrijdig but okay
Oeh ik zou azijn en augurk ook niet aandurven. Zure en scherpe dingen worden altijd afgeraden bij maagklachten. Morgen maar Omeprazol regelen! Iets in je maag hebben helpt vaak wel, beter dan een lege maag. Misschien gewoon kale rijst of pasta, of banaan of crackers of peperkoek. Een beetje saaie neutrale dingen.
Vervelend mbt je dochter zeg!
Juist vanaf zo’n leeftijd kunnen er onderzoeken gedaan worden om de diagnose astma vast te stellen en gerichter te gaan behandelen. Dan is de huidige puffer onvoldoende.
Wat ze nu krijgt werk maar kort en zorgt alleen voor tijdelijke klachtenverlichting.
Mijn advies is hou het goed bij hoevaak ze luchtweginfecties heeft en hoevaak ze de puffers nodig heeft. Merk je verder dingen als afvallen of niet goed groeien of niet kunnen meekomen met leeftijdsgenoten qua sport etc zijn wel dingen om terug te gaan naar de huisarts en dan evt naar een kinderarts. Kinderen zeker over hun astma heen groeien, gelukkig maar.
Lekker laat, maar de enige thuis-remedie die bij mij werkt is een hap droge havermout!
Maar zou vandaag snel Omeprazol halen; dat werkt toch het beste.
Ik ben op dit moment heel benauwd vanwege mijn allergische astma (hooikoorts). Dus ik heb de huisarts gebeld en uitgelegd dat ik nu in plaats van 1 puf per dag al naar 4 pufs per dag ben gegaan en daarnaast cetirizine slik.
Assistente ging het met de huisarts overleggen. 4 uur later:
“Ja ga maar naar 8 pufs per dag en je krijgt desloratadine.”
Maar desloratadine is toch helemaal niet anders dan de cetitizine die ik nu al slik? Ik voel me echt afgescheept.
Soms helpt een ander type net iets beter. Ik kreeg ook deslortadine bij m’n astma voor hooikoorts. Gebruik je het ook in combinatie met neusspray? Ik heb het idee dat het veel scheelt als je holtes kalmer zijn.
Ik ben normaal helemaal niet zo bezorgd over kwaaltjes, maar is er iemand die me gerust kan stellen?
Ik heb sinds vannacht last van m’n rechterbeen (zijkant en achterkant van m’n onderbeen en m’n bovenbeen). Een beetje een soort zeurende pijn, en er is een klein plekje wat ook wel wat gevoelig is als ik er op druk. Ik moest vanmorgen vliegen en heb daarna moeiteloos 16.000 stappen gezet. Nu lig ik in bed en is het weer een beetje rusteloos en zeurderig en een heel klein beetje warm.
Nu heb ik al 100x de symptomen van trombose opgezocht omdat ik daar wel een verhoogd risico op heb (overgewicht, vierde generatie anticonceptie sinds een week en net gevlogen), maar ik heb geen rood, dikker been. M’n benen zijn letterlijk hetzelfde en alleen m’n rechterbeen is dus wat warmer.
Is dit gewoon overbelasting? Of een spier die een beetje vervelend doet? Of kun je ook een trombosebeen hebben zonder dat het er anders uit ziet?
Bij mij werkt dat inderdaad binnen… ik denk 3 dagen al wel. Maar je moet dan wel nog langer blijven smeren anders komt het meteen weer terug
Nee maar wel echt al minder. En dan faded het weg gewoon
Ja. Ik heb in mijn opleiding geleerd dat het klinisch (dus op het oog) diagnosticeren van een trombosebeen heel lastig is. Benen die er typisch uit zien hebben geen trombose en soms andersom… blijft ingewikkeld. Je hebt wel risicofactoren, plus klachten (pijn in je onderbeen met een aanwijsbare plek waar t ook warm is, als ik t zo begrijp) dus ik zou even overleggen met een arts. Ben je van of naar huis gevlogen? Ben je ergens met makkelijke gezondheidszorg?
Nee van huis inderdaad. En ik ben in Portugal dus opzich wel prima denk ik.
Ik moet zeggen dat het nu eigenlijk ook wel een beetje weg getrokken lijkt te zijn. Ik heb vooral hele moeie benen nu, maar wel aan beide kanten in dit geval. Ik heb de laatste paar weken ook wel echt véél meer gelopen dan normaal. Misschien dat ze daarom een beetje raar aanvoelen.
Ik ga het vannacht even aankijken en als het morgen alleen dat ene been lijkt te zijn, bel ik even m’n huisarts denk ik.
Sorry voor nóg een vraag over hooikoorts:
Ik nies niet, ik hoest niet, ook geen traanogen. Ik slik al levocetirizine maar de klacht die er doorheen komt is een soort brandende holtes? Alsof mijn hoofd in brand staat. Zou je daar naast die medicatie nog iets aan kunnen doen? Neusspray ofzo?
Heeft iemand wel eens een ontstekingsremmende injectie onder ct gehad? Zo ja hoe voelde je je er na? Er staat in de folder dat iemand je op moet halen maar heb eigenlijk niemand. Zou dan met de bus naar huis gaan.
Ja heb ik gehad, een zenuwblokkade en eerder een proef blokkade. Of bedoel je dat niet?
Kenacort staat in de folder.
Ja heb ik gehad, voor pijn in m’n stuit. Werkte een week of 6. Heb net vorige week een nieuwe aangevraagd. Na de proef had ik wat verminderd gevoel in m’n benen maar na de echte ging het prima.