Het grote medische vragen-topic #3

Mijn eerste gedachte was ook waterpokken. Bij K. was de eerst emeteen een bultje/blaasje en kwam het dag erna overal, bij R. begon het mrt 1 plekje wat wat rood was, dag erna een paar en dag daarna zat ze pas onder. Omdat dat onder de 3 maanden wel gevaarlijk lan zijn en ze sowieso nog erg jong is zou ik morgen even de huisarts bellen.

Als het waterpokken zijn, zul je waarschijnlijk zien dat het zich morgen of overmorgen verder heeft verspreid

3 likes

Ja alleen op 1 handje. Ik dacht zelf ook waterpokken, maar haar grote zus (van wie het dan zou komen lijkt me) heeft niks. En verder heeft ze ook niks.

Edit: toch gebeld en langsgeweest, want ze had 38.1. Huisarts heeft haar nagekeken en we mochten weer gaan. Waarschijnlijk een virusje. Zolang ze goed drinkt en plast etc hoeven we niks te doen.

4 likes

Muggenbultjes volgens mij, van die ellendige zoem dingen. Zitten de bultjes alleen op plekken waar geen kleren zitten? Het seizoen is al weer begonnen, want ik heb de eerste mug alweer gespot op de kamer van onze dochter en dus ook de eerste bultjes.

Ik zou zeggen muggenbultjes…

1 like

Ja ik denk zelf ook muggenbultjes. Ze zien er zo anders uit dan bij ons! Gisteravond was ze erg warm, dus getemperatuurd en 38.1. Toen toch maar de hap gebeld en ze wilden haar gezien haar leeftijd en temperatuur wel zien. Maar geen zorgen verder.

2 likes

Ik had een tijd geleden een mini puistje op mijn been uitgeknepen en sinds die tijd zit er een blijvend vlekje op die plek. Nu weet ik dat je met gekke moedervlekken enzo naar de huisarts moet, maar is dit ook iets waarvoor je naar de huisarts moet gaan of is dit gewoon normaal?

Foto plekje

2 likes

Ik heb een aantal dagen terug in mijn vinger gesneden. Het is door de huisarts met hechtpleisters en lijm vastgezet en moet nu genezen. Tot nu toe is het bewegen van de vinger pijnlijk. Is het erg als ik de vinger niet beweeg totdat de hechtpleisters eraf gaan? Of is het beter voor de genezing om de vinger toch zo nu en dan te gebruiken?

1 like

OkĆ© echt sorry voor deze TMI vraag maar ik heb echt geen idee en zie er ook niks over staan in de bijsluiter. Ik heb net een pil geslikt (een zachte capsule) en moest 20 minuten daarna poepen. Zit die pil nu nog wel goed in m’n lichaam?

Dankje!

1 like

Mijn telkens ziekig zijn bleek ijzer tekort! Daar slik ik nu ijzer pillen voor maar ik krijg er erg last van m’n darmen van :sweat_smile: Heeft iemand daar nog tips voor?

Neem je het elke dag? Voor je darmen is het beter om ijzer om te dag te nemen, dus een ā€˜pauze dag’. Met een glas fruitsap het liefst, dat helpt de opname! :relaxed:

Ik neem ze nu een kwartier/20 min voor ontbijt, om de dag. Ik heb niet per de last vlak erna maar gewoon nu al sinds de eerste pil al 4 dagen diarree/licht misselijk/borrelende darmen.

@Tachycardia die vruchtensap ga ik maar halen ja. Ik neem nu een hele om de dag van 200 mg maar las online dat je darmen sowieso niet meer dan 50 mg opnemen. Dus ik dacht er nu aan om de dag een halfje te nemen om te kijken of dat helpt.

1 like

Mijn nichtje moest ze van de arts juist een half uur voor het avondeten en een voor het slapen gaan nemen, dus juist niet in de ochtend! Blijkbaar heeft elke arts zo z’n eigen visie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dit maakt alles wel makkelijker qua schema dus dan ga ik dit maar proberen en dan met een halfje om de dag. Bedankt voor de tips!

1 like

Dochter van 5 heeft 2 weken geleden haar onderarm gebroken (beide botten echt gebroken, dus geen twijgbreuk). Ze is net gestruikeld en viel deels op haar arm. Ze geeft aan dat het pijn doet, maar ze kan wel rustig nu een filmpje kijken. Maar ik vind lastig in te schatten of het echt pijn, pijn is, of dat het vooral de schrik is. Ze geeft aan dat ze bang is dat haar hand nu weer kapot is etc.

Kan het zijn dat de botten zijn verschoven en dat het daardoor pijn doet? Oftewel moet ik nu de dokterswacht bellen zodat er foto’s kunnen worden gemaakt om het te checken? We hebben sowieso voor vrijdag controle afspraak te staan.

1 like

Ik zou sowieso even bellen voor advies!

2 likes

Weet niet of het echt onder medisch valt, maar misschien heeft iemand een tip? Ik zweet de laatste jaren steeds meer. Niet alleen bij m’n oksels maar juist ook heel erg op m’n gezicht. Ook als het niet eens mega warm is en niemand er last van heeft. Mijn haren worden dan ook helemaal nat; echt vies en het ziet er echt niet uit. Ik kan zoveel douchen als ik wil maar kort daarna zweet ik zo weer mega veel.

Edit; ik heb dit bij allerlei kleding. Ook bij luchtige en van betere materialen.

1 like

Ik heb 3.5 week geleden mijn teen/voet gestoten waarbij een enorme knak te horen was. Foto’s laten maken en niet gebroken. Dig4 is hierna blauw geworden en inmiddels is dat weg.
Momenteel voelt het voor mij erg ongemakkelijk van binnen in mijn teen en ik kan niet slapen zonder dat ze aan elkaar vast zitten door de dekens. Ook op mijn voet heb ik nog last.
Ik had gelezen dat het 4-6 weken herstel is alleen maak ik mij dus zorgen omdat ik mijn tenen nog steeds niet kan buigen, daarbij gaat het om het hele rijtje dus ook mijn grote teen wilt maar een klein percentage buigen (evt kan ik foto sturen :sweat_smile:) en gezien de enorme knak die te horen is ben ik nog altijd een beetje bang dat er iets niet goed zit en zo voelt het ook (al vanaf het begin) plus ik snap gewoon niet waarom ik mijn grote teen niet zou kunnen buigen na 3.5 week.

Iemand die mij kan vertellen dat dit gewoon normaal is en herstel nodig heeft :sweat_smile:

Ik ben ook sweaty betty life, precies wat jij beschrijft. Heb alleen geen tips om het zweten te stoppen, alleen tips om het te managen. Ik doe op warme dagen eigenlijk altijd een sjaaltje om m’n hoofd zodat daar het meeste zweet in gaat. Heb altijd een waaier mee of iets om mee te wapperen. En zakdoekjes. Heb wel eens van die gel geprobeerd op m’n voorhoofd of odorex maar vond het allemaal niet echt chill werken.

En m’n electrische fiets heeft het duizend keer beter gemaakt

2 likes

Ik heb al een paar weken last bovenop mijn voet wanneer ik loop (als ik mijn voet afzet of als ik mijn tenen omhoog doe). Het is het ergst als ik een tijdje gezeten heb. Soms heb ik er ineens een paar dagen geen last van. Vaak loop ik de pijn er wel uit maar soms ook niet en dan heb ik er de hele dag last van. Herkent iemand dit? Ik dacht dat het misschien door overgewicht komt (teveel gewicht op mijn voet) maar ik vind het wel raar dat de pijn echt maar op ƩƩn voet zit. Het maakt niet uit wat voor schoenen ik draag. Toevallig was de pijn twee weken weg (waarin ik wel veel gelopen heb, dus het niet dat mijn voet minder belast is) maar sinds gisteren is het weer heel erg dus ik denk dat ik sowieso de huisarts (of fysio?) even bel.

1 like