Ik gebruik al een paar jaar een gel van Duratears, ik heb een flinke beschadiging aan mijn hoornvlies en heb echt een probleem als ik in de nacht mn oog niet vet kan houden. Maar, de Hylo heb ik vannacht geprobeerd en het is niet perfect maar wel een stuk beter dan die ik als alternatief van de apotheek gekregen had. Ik ga eens even kijken naar die jij stuurde, misschien blijkt dat ook een optie!
Oh dan raad ik zeker aan om eens naar de lacrinorm te kijken, ik vond de hylo night niet goed werken voor mij dus toen overgestapt op lacrinorm, mijn oogarts had ook duratears aangeraden als ander mogelijk alternatief dus in principe moet het wel een beetje in hetzelfde straatje zitten. Hydrateer je ook overdag met iets als thealoz duo of evotears? Dat helpt ook wel om de nood 's avonds wat te verlichting bij mij.
Overdag gebruik ik niks, maar dat zou ik natuurlijk wel kunnen proberen ook! Bedankt voor het meedenken!
Ff praktische huisarts vraag. Ik ben verhuisd naar de stad naast mijn dorp, maar âmoetâ je dan een nieuwe huisarts? Ik wil namelijk met alle liefde gewoon naar de praktijk in mân dorp rijden.
Gaat ook meestal om andersom: prima dat jij naar de praktijk wil rijden, maar stel dat een huisbezoek nodig is heb je een probleem. Dus ik zou wel gewoon een huisarts zoeken in je nieuwe stad.
Maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die als ze gaan studeren nog ingeschreven staan bij de huisarts thuis, en je zal vast niet de enige zijn die een verhuizing niet doorgeeft. Zou het zelf alleen niet aanraden
Bedankt voor je reactie! Ik hoop over een jaar weer terug te kunnen verhuizen naar het dorp dus dan gok ik het er maar op om het zo te laten.
Volgens mij moet âofficieelâ de huisarts binnen 15 minuten bij je kunnen zijn. Dus best kans dat als je stad dichtbij het dorp is, dat dit nog wel haalbaar is
Lijkt me een goede tip van @Ainu ! Mijn oogarts hamert er ook echt op dat ik minimaal 4 keer per dag druppel. (Doe ik alleen lang niet altijd oops). Als mijn oogzalf âs nachts niet voldoende heeft gewerkt, dan is in de ochtend gelijk druppelen (bij voorkeur nog met mijn ogen dicht, ook echt de redding (tenzij mijn hoornvliesbeschadiging alweer goed open is natuurlijk, dan is het te laat)
Ik liep tegen hetzelfde aan. Mijn oude huisarts was binnen die straal van 15 min waar hier over word gesproken maar omdat mijn nieuwe dorp zelf voorzieningen heeft moet ik weg. Het is zelfs zo dat als je ze belt voor een spoed en ze moeten een huisbezoek doen en ze komen erachter dat je ergens anders woont ze je mogen weigeren. Dit was uiteindelijk de reden voor mij om een andere te zoeken, met pijn in mn hart want ben heel blij met mijn huidige huisarts.
Heeft iemand een tip tegen brandende oksels, waarschijnlijk vanwege nieuwe deo icm scheren en warmte? Ugh ze ze staan in de fik lijkt wel
Misschien wat talkpoeder erop?
ietâs kalmerends als aloe vera
Hee, wat naar dat je een burn out hebt. Een hoge hartslag kan heel goed passen bij veel spanning en stress en daar valt een burn out ook onder. Ervaar je dat zelf zo? Een horloge meet je hartslag ook niet echt betrouwbaar. Ik kan me zo voorstellen dat je tijdens het afnemen van de ecg ook niet op je chillst was met al die plakkers en zorgen of er iets uit zou komen, dus het klinkt alsof het daar ook bij past, al helemaal als het verder ook normaal was. Soms kan het gevoel of het zien van een hoge hartslag ook weer angst veroorzaken en dan is het een beetje een vicieuze cirkel.
Stel je voelt daarbij ook hartkloppingen die onregelmatig zijn of je wordt echt niet lekker dan kan er evt nog een ecg die 24 uur duurt met een kastje dat je mee naar huis neemt worden afgenomen trouwens.
Kijk ik ben geen expert, maar ik heb wel meegelezen in het âzieke ouderâ topic. En als ik zie wat je hebt doorgemaakt kan ik me heel goed voorstellen dat je lichaam in een soort van overlevingsstand zit en vol zit met stresshormonen etc (stress bouwt op tot het overloopt). Symptomen daarvan zijn gewoon het onrustige gevoel en een turbo hartslag. Is de burn-out de diagnose die de dokter eraan geeft nav de onderzoeken?
Ik vraag me dit ook af!
Ligt dat echt aan de soort huid? Onze familie heeft kleine vlekjes, meer gewoon stippen. Aangetrouwde partners meer grote vlekken/bulten en kleine kinderen in de familie een mix. Ik vind het wel interessant. Maar nog niet bij babys echt grotere vlekken. Jouw kind is nog een baby toch?
Vlekken/bulten kunnen sneller huidkanker worden geloof ik.
Je hebt bij veel huisartsen een spreekuur waar ze je lichaam kunnen checken. Als je er veel hebt zou ik dat jaarlijks laten doen.
De ecg is beoordeeld neem ik aan? Wat zei de arts?
Ik heb ook zoân hartslag in rust, maar ik dacht dat dat ok was? Bij mij is hier nooit naar gehandeld ofzo, door zorgverleners.
Ik draag nooit een horloge met hartslagmeter maar gisteren wel en toen was het ook 125 terwijl ik even rustig opstond en naar de deur liep :â)
Stress kan wel lang aanhouden en invloed hebben. Lange termijn oplossing weet ik niet, korte termijnoplossing zijn ademhalingsoefeningen.
Niet 100% accuraat, maar het geeft wel een idee toch? Zeker als je hem lang draagt.
Je hartslag zal niet opeens gemiddeld 20 slagen p minuut lager liggen toch?
Ik moet dus mijn hartslag in de gaten houden, maar ik tel hem nu gewoon x aantal keer p dag. Maar een horloge zou meer inzicht geven, denk ik?
Ik zit momenteel in een burnout en een hoge hartslag was zo ongeveer mân ergste klacht!
Misschien moet je niet normaal willen functioneren, maar accepteren dat je mentaal en daardoor lichamelijk een ontzettend zwaar jaar hebt gehad en nog steeds constant in de stress zit. Het is helemaal niet gek dat je daar echt flinke klachten van krijgt.
Je horloge geeft idd wel een globale schatting van je hartslag frequentie, maar de ecgâs daarvan zijn echt niet betrouwbaar. Daarvoor heb je een meting vanuit meerdere richtingen nodig. ik zou dus ook aanraden om die niet te maken, want als ik het zo mag invullen lijkt het me meer een stress veroorzakende factor.
Wat ik nu ga zeggen is niet echt wetenschappelijk maar meer mijn eigen ervaring; in een hele stressvolle periode waarin je in een soort overleefstand staat onderdruk je deels je emoties en in rust krijgt dat dan ruimte met ook bijbehorende lichamelijke klachten die met de stress te maken hebben. Zo krijg ik zelf altijd heeel veel rugpijn en last van dunne ontlasting als ik even tijd neem om adem te halen bijvoorbeeld. Ook voel ik dan ineens meer de spanning of verdriet die er de hele tijd al waren maar ik niet kon voelen door alleen maar door te rennen, wat ook stress geeft. Dat maakt niet dat die klachten niet echt zijn, maar de âoplossingâ ligt meer in het doorvoelen van die gevoelens en jezelf tijd en ruimte te geven om te herstellen. Als die klachten er dan over een paar maanden nog zijn kan je altijd verder kijken. Het klinkt niet alsof er iets is dat nu acuut behandeling vereist, hoe vervelend het ook is. Veel sterkte!!