Het grote medische vragen-topic #3

Dat was ook de bedoeling van mn bericht! :kissing_heart: Zo vervelend, ik voelde me constant zo gejaagd en je kan er echt niks tegen doen. Had het ook als ik in bed lag, maar het proberen omlaag te krijgen maakt het alleen maar erger. Inmiddels gaat het al een stuk beter, gelukkig. Hoop met jou ook, gun jezelf wat tijd in alle hectiek en wees mild!

1 like

Misschien stelt het gerust, maar het is een normale fysiologische reactie van je lichaam dat als je opstaat je hartslag omhoog gaat en bloeddruk omlaag. Je lichaam wil meer bloed in je ledematen hebben dus harder pompen. Dit kan bij sommige mensen door allerlei redenen erger zijn (oa dingen die jij al noemt) maar is meestal niet pathologisch, zoals ook blijkt uit de ecg’s. Handigste vooral langzaam op te staan, van liggend eerst naar zit, dan langzaam staan etc.

En mijn advies zou zijn even je smartwatch af te doen. Je weet inmiddels dat dit gebeurt en ik denk dat het elke keer weer zien alleen maar extra stress geeft.

Maar wat een rotsituatie zit je in zeg. Hoop dat je psycholoog of psychiater je ook iets meer kan bieden dan dit soort lompe opmerkingen.

4 likes

Is het eigenlijk ongezond om veel zout te eten wanneer je wel een lage bloeddruk hebt?

1 like

Hmm ik heb het andersom, mijn hartslag gaat omhoog als ik lig. Naja omhoog, hij slaat vaak over als ik lig en het voelt alsof m’n hart dan sneller klopt.

Als het jou rust geeft kun je het altijd aanvragen maar houd er rekening mee dat er niks uit het holteronderzoek kan komen. Zoals ik gister je berichtte opvatte maakte je je best zorgen dus als je denkt dat dit je de rust kan geven zou ik het vooral doen.

Ik heb een tijdje tijdens burn out klachten & depressie ook langere tijd last gehad van een snelle hartslag inc een rondje eerste harthulp vanwege een hartslag van 160 maar er werd nooit iets gevonden. Ik kreeg uiteindelijk hartslagverlagende medicijnen voor dat soort incididenten. Toen ik weer goed in mijn vel ging zitten ebte de incididenten met hoge hartslagen weer weg en nu paar jaar later heb ik er dus nooit meer last van. Stress kan echt meer met een lijf doen dan je voor mogelijk kunt zien. Dus als ik je nog 1 tip mag geven, als er nergens iets uitkomt luister dan naar alle alarmbellen die je lijf af laat gaan en druk op je handrem. Het heeft echt geen zin om alle klachten te negeren en door te gaan alsof er niks speelt.

5 likes

Ik heb er vorig jaar een gehad van een paar dagen met als hoofdreden ook om mij gerust te stellen. En bij mij heeft het wel geholpen.

2 likes

Zou je door hooikoorts ook hoofdpijn kunnen krijgen? Ik heb het idee dat ik last van hooikoorts heb maar weet het niet zeker (ga wel nog met de huisarts overleggen). Maar ik heb deze hele ochtend doorgebracht in een natuurgebied met veel pollen en terwijl ik daar was verstopte mijn neus en sindsdien dus ook knallende koppijn. Zit mij dus af te vragen of er een verband zou kunnen zijn.

1 like

Ik zou persoonlijk gewoon zo’n allergiepil knallen en kijken of het beter is daarna.

2 likes

Ja, je kan hoofdpijn ervan krijgen.

3 likes

Zijn er hier mensen die een botoxbehandeling tegen spanningshoofdpijn hebben gedaan?

Help raak beetje in paniek. Want heb controle dwang en ik weet niet wat het is en kan het niet vinden op
Google.

Heb sinds een uurtje raar zicht in mijn ogen. Dacht eerst dat het aan mijn telefoon gebruik lag… maar na een uur geen scherm heb ik het nog steeds. In tussen de hond wezen uitlaten en het gaat niet weg.

Tis een combi van deze 2 afbeeldingen.

afbeelding

Dus eigenlijk de bekende wormpjes maar dan groter in hele vlekken? En alsof mijn ogen ook scheel trekken :sob:

1 like

Ik heb botox voor migraine, maar het helpt mij ook met (spannings)hoofdpijn.

2 likes

Oogmigraine?

1 like

Heb ik ook wel eens, bij mij gaat het altijd vanzelf weer weg

2 likes

Klinkt als oogmigraine. Hoelang heb je er al lang last van? Ik heb het ook weleens en dan trekt het na een halfuurtje ongveer weer weg.
Edit: oh lees nu een uurtje. Wordt het al minder?

1 like

Kan het mouches volantes zijn? Is niet gevaarlijk en trekt ook vanzelf weer weg.

2 likes

Is voor mij ook bekend. Had het vandaag ook.
Dacht mijn oog verpest te hebben door vroeger in een microfoon te kijken.

2 likes

Hier nog een bevestiging van de oogmigraine (wellicht dat 10 van deze berichten je geruststellen!). Het is idd heel eng de eerste keer maar kan geen kwaad. Ze noemen het een aura. Kan zijn dat je daarna wat hoofdpijn hebt, heb ik wel vaak (maar niet heftig als in migraine). Ik heb het in bepaalde periodes, vaak ook tijdens/na het sporten.

1 like

Ik reageer straks even allemaal op jullie uitgebreid. Bedankt iig alvast. Ik ga het onderzoeken.

Even gegoogled. Lijkt er idd wel beetje op.
Maar ik heb het zeg maar zonder kleur? Idee dat het nu wel aan het weg trekken is. Fijn deze hulp :slight_smile:

3 likes