Het grote medische vragen-topic #3

Dit zijn de houdingen dit niet goed zijn bij een insertietendinopathie. Dat is een irritatie bij een aanhechting van een pees op een spier. Bij mij de ene kant gluteus medius en de andere kant gluteus minimus. Met benen over elkaar zitten kan ik wel (maar is meer een hardnekkige gewoonte die ik af moet leren). De rest van deze houdingen zijn bij mij echt vragen om pijn.

Altijd gewicht verdelen en op 2 benen steunen!

Bij mij zijn overigens zitten en liggen de grootste problemen. Fietsen gaat goed, lopen ook weer een stuk slechter. Vooral slenteren en lopen/stilstaan is een ramp.

Ahh nou ik laat weten of er iets uitkomt morgen :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Mag ik dat zelf aanvragen?

1 like

Je (huis)arts die dit onderzoek heeft aangevraagd heeft er blijkbaar geen reden voor gezien, je kan zelf voor een bak geld bij een commercieel lab laten onderzoeken wat je wil, maar ik denk dat je er niet veel verder mee gaat komen. Ik zou met je (huis)arts zoeken naar andere verklaringen (is het stoppen van de escitalopram misschien een oorzaak?).

5 likes

Nee zat er toen nog aan. Maar idd dat voor veel geld bij een commercieel bedrijf doen zal ik niet doen. Je hebt gelijk. Anders had de huisarts idd wel dat andere ook laten prikken. Maar vond hem zelf zo laag. Echt aan de ondergrens.

1 like

@Merel

Bij de meeste laboratoria is het zo dat er eerst een TSH-bepaling plaats vindt en dan bij een afwijkende waarde wordt er automatisch een T4 bepaald. T3 valt buiten aanvraagmogelijkheden van de huisarts. :wink:

Ik zou bij deze randnormale uitslag sowieso de TSH herhalen na 6 weken en dan zou ik ook gelijk de T4 los aanvragen, zodat je die dan sowieso wel krijgt, ook als TSH op het randje goed blijft.

Bij echt een snelle schildklier zie je idd wel vrij snel een onmeetbaar lage TSH, maar bij uitzondering niet.

2 likes

Is het eigenlijk normaal om misselijk te worden tijdens en na het poepen?

Nee.

2 likes

Oh. Moet ik ermee naar de dokter denk je? Wilde gewoon afwachten tot het over ging.

Ehhhh blijkbaar had je eerst dus niet en nu wel, dan weet je toch wel dat het niet “normaal” is, dan had je dat toch altijd?

Geen idee hoe lang je dit al ervaart, maar ik ken in elk geval geen ernstige aandoeningen waarvan dit een symptoom is, dus prima om af te wachten lijkt me.

2 likes

Leek me iets wat ik aan de zwangerschap heb overgehouden eerlijk gezegd.

1 like

Ik had geen idee dat je zwanger was geweest en daarmee wordt ook wel duidelijk dat advies hier soms niets waard is als de vraagsteller zo’n algemene vragen stelt en belangrijke context weg laat. :joy: Bij twijfel afspraak maken bij je huisarts, die duwt wel even op je buik.

12 likes

Ik word vooral misselijk als ik veel te hard moet persen of er in 1x een week hoeveelheid uit komt.
Ook niet gezond, maar voor mij normaal.

5 likes

Oh. Oops. Niet expres gedaan. Leek me niet relevant erbij. Maar zo zie je maar dat ik als leek geen idee heb. Dank voor je antwoord in ieder geval.

@Hippe_kikker, wat doe je er tegen?

1 like

Haha het leek je niet relevant, maar je ziet er zelf wel een relatie tussen…? In het dossier zou ik opschrijven: moeizame anamnese. :sweat_smile:

6 likes

Niets :joy: blijven ademen op de wc en dan zakt het wel weer hahaha

4 likes

Nouja, voor de algemene vraag. Het leek mij niet relevant als het geen direct iets is om me zorgen te maken. Ik als leek had gedacht misschien hoort het samen. Maar weet ik niet zeker en kan ik niet bewijzen natuurlijk. Ik ben geen dokter en mijn zelfbedachte relatie hoeft niet waar te zijn.

Edit: mn relatie is een beetje zoals: ik zag de buurman gister en kreeg ook gister keelpijn. Hij maakte me ziek. Terwijl er incubatietijd kan zijn en de buurman dan niks gedaan heeft.

Waarom reageer je altijd zo kattig? Dat is iets wat mij al lange tijd opvalt als het gaat over huisartsen. Jij hoeft er niet op te reageren he, als je die vragen irritant vind en of dat je vind dat er context mist. Het is een forum, niet jouw praktijk/clienten. En ik snap dat het je misschien stoort i.v.m je eigen baan, maar laat het dan gewoon.

10 likes

Altijd? Serieus? Pfff.

2 likes

Nou het zal niet altijd zijn want ik houd niet al jouw berichten bij. Maar als ik ze voorbij zie komen zie ik altijd een kattige toon. Anders schrijf ik niet dat het me opvalt he.