Het grote medische vragen-topic #3

Ugh join the club! Hier ook verslaafd. Ga binnenkort maar beginnen met verdunnen om zo af te bouwen. Zin in…

2 likes

Op de hap geweest. Had zo’n buikpijn boven mij navel dat ik dacht out te gaan. Ik had zulke erge heftige pijn aanvallen dat ik getwijfeld heb om de ambu te bellen. Ik heb alleen maar kunnen krijsen/huilen/kermen van de pijn. Ik kon niet meer lopen niks. Eenmaal bij de hap aangekomen… vermoede ze galstenen. Kreeg een injectie dicflonac maar dat werkte niet. Na een half uur nog een keer een injectie morfine erbij. Dat sloeg wel aan voor de pijn. Dag erna was de pijn verdwenen. Gisteren een echo laten maken in het ziekenhuis en geen stenen te zien en verder alles in orde. Super fijn natuurlijk en een opluchting rijker want geen operatie. Merk nu alleen dat ik de angst heb dat het terug komt. Ik weet niet wat het dan wel is… stel ik ben in de stad en krijg een aanval… ik kan oprecht dan geen meter meer lopen. Heeft iemand hier een idee wat het heeft kunnen zijn? Of een soort gelijk iets mee gemaakt?

Het zat bij mij onder mijn middenrif en boven mijn navel. Alsof iemand met een vuist er kei hard indrukte. Of dat ik een week lang 24/7 buikspieren gedaan had en hij nu vast zat in een kramp. En ik was echt zeiknat van het zweet.

Echt ik beval nog liever onverdoofd 4x achter elkaar dan dat ik dit nog een keer moet meemaken.

Ik wil je beslist niet bang maken, maar wel mijn ervaring delen.
Mijn galstenen zijn nooit gezien op een echo, maar ik had ze wel.
Helaas kreeg ik een alvleesklierontsteking door de galstenen en zijn ze wel verwijderd, de hele galblaas.

Ohnee… ze hebben wel alles meegenomen in de echo. Bij jou ook? Dus ook mijn aorta en alvleesklier en nieren.

Kreeg jij vaker een aanval? En dagen achter elkaar of maanden?

En waar had jij de pijn precies?

Sorry voor alle vragen.

Bij die echo is inderdaad groot deel van mijn buik gedaan. Mocht wel zeggen dat ik zelf niet alles meer weet hoor. Ik zat op dat moment al aan de morfine.

Ik heb zelf wel redelijk veel aanvallen gehad (van het kastje naar de muur gestuurd met deze klachten). Maar in principe was het zo dat het gruis pijn deed. Als je galestenen hebt hoef je er niet altijd last van te hebben.

Oh werd je niet accuut geholpen? Ik “moest” echt direct behandelend worden.

En had jij dezelfde plek pijn? Want lees dat galstenen meer rechts is. Of schouderbladen uitstraling.

Ik had een tijd terug ook een galsteen en bij mij zat de pijn ook heel erg rond mijn navel. Daarom twijfelde ik ook of het galstenen waren, maar uiteindelijk was er net 1 op de echo te zien. Wel amper zichtbaar.

1 like

Ken je deze website?

https://www.stoppenmetneusspray.nl/

Voor iedereen die aan de XMZ zit :heart:

1 like

Ik zou dit even doorlezen!

2 likes

Je kan hier ook geneesmiddelen voor halen bij Kruidvat

1 like

Ik denk dat @anon30197667 dan bij Erbabotte moet zijn

1 like

Ik heb door mijn diabetes heeel snel schimmelinfecties en mijn tip voor iedereen met een vagina is eigenlijk om altijd katoenen ondergoed te dragen want bij synthetische heb ik echt heeel snel een infectie te pakken

3 likes

Je kan eventueel bij je behandelend endo arts dit vragen. Ze reageert meestal binnen 48 uur.

1 like

Vorig jaar heb ik een nierbekkenontsteking gehad, met daarna antibiotica waarop allergisch reageerde en toen heeft het allemaal lang geduurd. Sindsdien ben ik er nogal huiverig voor. Sinds vorige week maandag heb ik last van een brandend gevoel in mijn blaas en vaak moeten plassen. Woensdag heb ik mijn ochtendurine naar de huisarts gebracht. Nitrietbepaling was negatief. Maar de klachten werden alleen maar erger. Vrijdag weer de urine weggebracht en wederom negatieve uitslag. Sinds het weekend zijn de klachten aanzienlijk minder maar nog niet helemaal weg. Maar nu heb ik sinds vandaag rugpijn. Dit verloop doet me erg denken aan mijn vorige nierbekkenontsteking. Zou dat kunnen ondanks de twee negatieve testen? Ik baal nu ervan dat ik er vrijdag niet op heb aangedrongen dat ze het op kweek zouden zetten. Is dit iets om de huisartsenpost voor te bellen? (waarschijnlijk vragen ze dan toch om de ochtendurine…)

Edit: momenteel heb ik geen koorts

Ik spreek mijn arts over twee weken weer, zo dringend is het natuurlijk niet. Dan vraag ik het gewoon volgende week aan de fysio, maar ben gewoon benieuwd omdat ik zoveel napijn heb.

1 like

Anatomisch gezien liggen die twee dingen behoorlijk ver van elkaar af.

Dat groene puntje is het onderste deel van je sacrum en dat roze bolletje je baarmoeder en dan lopen er die rode banden van je baarmoeder naar je sacrum (in de richting van navel naar rug zeg maar) en dat zijn die sacrouteriene banden.

2 likes

Oh super, dan kan ik iig 1 oorzaak wegstrepen! Bedankt!

1 like

Misschien zegt de fysio wel dat er nog een of ander ligament of iets loopt wat het wel kan verklaren hoor, ik heb er te weinig verstand van!

1 like

Zonder koorts/algemeen ziek zijn is de kans niet zo heel groot dat het een opstijgende urineweginfectie is, maar als je erg ongerust bent helpt de HAP je hier wel mee hoor. Anders morgen huisarts bellen en vragen of er een urinekweek gemaakt kan worden.

1 like

Ik heb op meerdere plekken endo natuurlijk en wie weet zit er op die spier ook wel wat. Maar ik dacht ineens aan die ophangband en dacht oh zou dat misschien er bij zitten? En voor je het weet zit je een half uur naar medische afbeeldingen te kijken zonder super duidelijk antwoord haha. Maar die spier zit wel bij je bekken vast natuurlijk en mijn bekken is niet blij… dus niet gek dat het pijn doet maar de verklaring van die ophangband zit er miss dichtbij was even zo enorm verklarend geweest. Maar ook niet per se een leuke of goede verklaring, wie weet is de pijn in de spier te behandelen! Heel erg bedankt iig! Kan ik ophouden met het googelen haha

2 likes