Wie heeft nog goede tips tegen spanningshoofdpijn? Sinds de vroeggeboorte van mijn zoontje vorige week en zijn opname op de NICU heb ik in toenemende mate hoofdpijn vanuit mijn nekspieren, achterzijde van mijn hoofd en de zijkanten van mijn hoofd. Ik begrijp waar deze spanning vandaan komt, maar vind het lastig om dingen te bedenken die het kunnen verbeteren omdat ik de stress/situatie niet kan wegnemen.
Neem uiteraard al op gezette tijden paracetamol. NSAIDs liever niet ivm borstvoeding.
Adviezen van thuisarts zijn lastig want:
Zorg dat u genoeg slaapt
Ik moet ‘s nachts wakker worden om te kolven, maar doe daarnaast ook gedurende de dag 2 of 3 kleine dutjes, dus ik denk dat ik hier hier heel veel anders kan
Bespreek zorgen en spanningen met een naaste of met de huisarts
Dit heb ik gedaan bij de verloskundige en die heeft ook niet echt tips. Zou de huisarts nog kunnen bellen evt maarja 
Neem elke dag genoeg rust en maak tijd voor ontspanning
Rusten doe ik wel, en ontspannen doe ik door elke ochtend en avond een lange douche te nemen. Zou graag in bad gaan maar dat mag niet na mijn bevalling, en mijn dagen zijn gevuld met kolven-buidelen-slapen-eten dus tijd of energie voor een hobby heb ik niet echt op het moment.
Eet gezond
Doe ik, zou niet weten wat ik hier anders kan doen. Drink 3 liter water gedurende dag bij borstvoeding (en de huidige bloedhitte buiten) dus tja.
Beweeg elke dag genoeg
Hier kom ik niet aan maar mag ook niet veel na mijn keizersnede. Mag pas over 2 weken weer wat langer wandelen en over 6 weken weer sporten, dus dat lukt gewoon niet.
Maar ondertussen heb ik wel elke dag knallende koppijn. Moet ik dit gewoon accepteren als collateral damage van de situatie? En hopen dat het over een paar weken misschien beter wordt? Of zijn er nog andere dingen die ik kan doen…