Diclofenac helpt ook nog wel een beetje als je echt veel pijn hebt. Lagere dosis verkrijgbaar bij de drogist, hogere dosis bij de apotheek zonder recept.
Gewoon PCM 1000mg 4x/dag en als dat niet helpt Ibuprofen 400mg-600mg 3x/dag erbij.
ik ben niet bekend met diabetes/suiker maar op aanraden wel mijn suiker gaan prikken na klachten.
Nu heb ik vaak een suiker van 4.0 op een niet nuchtere maag. Is dit zorgelijk?
Nee, dat is binnen de normaalwaarden.
Thanks. Als ik het Google kreeg ik verschillende antwoorden. Lief van je reactie.
Zelf verdunnen is niet zo verstandig, eerst overstappen op 0,5 en daarna kan je bij de huisarts 0,25 krijgen
Het is ook echt super benauwd weer nu! Dus laat je daar niet helemaal door ontmoedigen
Neusdouche helpt alleen tegen snot lijkt mij. Probleem van overmatig neusspray gebruik is dat je slijmvliezen/neusschelpen aangetast raken en dat die opzwellen, dat spoel je er niet uit.
Waarom is zelf verdunnen niet verstandig? Dat was mijn plan. Lijkt me dat t nog best lastig is van 0,25 naar niks namelijk.
@Friemel Cold turkey is ook echt heel moeilijk. Ik merk ook nu met het warme weer dat mn hooikoorts ook weer een beetje opspeelt, dus niet te hard voor jezelf zijn!
Ik heb gelezen dat kraanwater zo in je neus spuiten gevaarlijk kan zijn maar misschien is dat alleen in Amerika. Ik heb het ooit geprobeerd door eerst het water te koken maar het werd echt een kliederboel en ik vond het heel lastig om het steriel te houden. Maar je kan bij de huisarts het vast wel nog een keer laten verdunnen?
Oh ja je moet verdunnen met een zoutoplossing! Water is inderdaad niet zo goed en doet ook pijn.
Oo zie je dat wist ik dus niet, thanks.
Ik had toen gegoogeld en daar doet iedereen het gewoon met gekookt water of een ander soort water. Wat voor flesje gebruik jij?
Ik ben nog niet begonnen met verdunnen, want zit net aan de 0,5 kinderversie. Maar heb online lege neussprayflesjes besteld en een leeg flesje met een dropper (serumflesje zegmaar). In het lege neussprayflesje doe ik dan gewoon de kinderversie en zet ik een streepje tot waar het komt. In het flesje met dropper doe ik een zoutoplossing van 0,9% (bijv van physiomer, gewoon bij de drogist te koop) en dan elke dag weer tot het streepje bijvullen. Zo zou je er het makkelijkst vanaf moeten komen.
Oh jij bent goed voorbereid, hahaha. Thanks!
Hahahaha ja ik moƩt hier vanaf gewoon. No way back.
Je kunt bij de huisarts anders wel een neusspray met inhalatiecorticosteroĆÆden vragen, dat helpt wel om er vanaf te komen. Die maken op lange termijn je slijmvliezen minder gevoelig en minder gezwollen, maar je hebt er geen acuut effect van, helpt na 5-7 dagen ofzo pas. Is dus niet verslavend. Kno-artsen geven dat ook vaak bij āOtrivinismeā, love de term. Voorbeelden zijn Fluticason, Budesonide en Beclometason.
Kun jij ons dit niet voorschrijven??? Ik kom wel als passant
Ik krijg dit voor mn hooikoorts! Daar werkt het wel goed voor, maar het helpt helaas niet om mn neus open te krijgen
Uiteindelijk moet dat net zo goed helpen als je dat hooggedoseerd gebruikt een tijdje, het geeft alleen niet die directe verlichtingā¦
Dit heeft mij binnen 2 weken echt perfect geholpen!