Je voelt denk ik zelf ook wel of het echt uit spieren komt, maar drink je ook genoeg? Bij borstvoeding heb je echt veeeeel extra nodig, zeker met dit weer. Ik geef nog full time borstvoeding en drink nu meerdere liters water per dag en hoef alsnog nauwelijks te plassen.
En houding bij het kolven inderdaad. Even je schouders goed naar achteren en naar beneden rollen zodaf je niet onbewust krom zit. Met een kussentje nog in je rug erbij zodat je goed ondersteund zit. Als de borstvoeding goed op gang is gekomen kan je ook één keer kolven in de nacht overslaan zodat je net even wat langer achter elkaar kan slapen. Ik kreeg dat advies van de kraamzorg toen ik nog na elke voeding moest kolven net na geboorte. Misschien voor jouw specifieke situatie even overleggen met de verloskundige of een lactatiekundige in het ziekenhuis of dit een optie is!
Volgens mij heb je een heleboel tips, adviezen en vragen gekregen. Hoop echt dat iets je snel helpt ![]()
Edit - ik dacht trouwens dat kortdurend, laaggedoseerd ibuprofen mag tijdens borstvoeding. Lijkt ook zo op lareb te staan. Maar misschien is daar het advies ook weer anders in bij een kwetsbaar kindje.