Ik twijfel of ik misschien een (lichte) blaasontsteking heb, dus wil ff urine naar de huisarts langsbrengen morgen. Volgens mij moet dat bij voorkeur ochtendurine zijn toch? Ik heb geen gelegenheid gehad om de huisarts te bellen vandaag, en moet morgenochtend om 8:45 ook echt weer thuis zijn. Zou ik gewoon langs kunnen gaan om 8 uur met m’n potje urine zonder belletje of afspraak? En iemand een tip waarin ik het het beste kan opvangen? Heb dus geen tijd meer om langs de drogist ofzo te gaan om daar speciale potjes te halen, en 's ochtends ophouden en pas bij de huisarts plassen is ook niet echt een optie want 33 weken zwanger dus ik moet echt direct als ik wakker word. Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Potje in de kast? Wel zo snel mogelijk doen zeker als je zwanger bent.
ja die zou op een gegeven moment wel klaar zijn
Eerste ochtendurine, max twee uur oud, indien ouder dan in koelkast bewaren, in een schoon uitgewassen potje met een deksel. Indien de stick positief is horen zwangeren wel een urinekweek in het ziekenhuis te krijgen, maar dat hoor je dan wel weer.
Bij ons kan dit (gewoon afgeven bij de assistente, wel met een bepaald formulier) en dit wordt ook op de site van de huisarts vermeld!
Ik ben vanochtend weer bij mijn huisarts (een andere dan normaal, er zitten er twee in mijn praktijk) geweest en die schrok een beetje van de waarden er dat er al zo lang weinig is gedaan, zeker omdat ik wel een aantal symptomen heb. Ik heb nu weer een verwijzing naar de internist gekregen en dit keer wordt er grondiger onderzoek gedaan. Bedankt voor je antwoord!
Ik zou het laten checken idd! Had 0 klachten en toch een blaasontsteking in de laatste weken van de zwangerschap (werd voor de zekerheid gecheckt toen ik buikgriep had). Zou het morgenochtend opvangen en gewoon langsgaan
Super bedankt voor de reacties @SpeedOfSound @anon26794567 @Krabsalade @Salmiak @Girasol Er staat op de website van mijn huisarts niks, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze me wegsturen omdat ik niet eerst gebeld heb als ik daar hoogzwanger met mijn potje urine voor de deur sta morgenochtend vroeg. Uitgewassen glazen potje met deksel ga ik nu klaarzetten, bedankt voor de tip!
Ik heb een mega gevoelige pukkel/bult op m’n rug. Waarschijnlijk van al het zweten. Hij is knalrood, hard, er zit een witte punt op en ongeveer 2 centimeter in grootte. Weet iemand of ik hiervoor naar de huisarts moet en het even laat onderzoeken of dat het vanzelf over gaat?
Meeste acne gaat vanzelf wel over. Gewoon schoon houden en afblijven. Slinkt vanzelf of het barst open. Dan ook schoon houden en afblijven verder.
Als er een witte kop op zit, zou ik 'm sowieso zelf (hygiënisch) uitknijpen. Daarna trekt het waarschijnlijk met een paar dagen weg.
Ik kan er zelf niet bij en het is een heel klein wit puntje. Ik laat het zo eerst even met rust. Bedankt voor jullie advies!
Is hier iemand die kennis heeft van deze waarde Verz%transferr? Wat zegt dit? Het is meegeprikt met oa hb en ijzer. Ik kom hier met google niet uit. (Volgende maand pas afspraak over, heb weinig geduld)
Als je analyse anemie aanvraagt (bloedarmoede) dan krijg je van het lab ook deze uitslag.
Zie:
Mijn menstruatie pijn komt heftig terug. Op naproxen doosje staat na 8-12 uur volgende dosis. Tis nu 7,5 uur geleden zal dat kwaad kunnen? Nee toch?
Gebruik je ook al paracetamol?
Nein. Dat werkt helaas precies niks bij mij.
Paracetamol en NSAIDs versterken elkaar. Dus het bijpakken van paracetamol kan wel echt helpen in de pijnbestrijding als je het samen met de naproxen neemt. Zou een vast schema aanhouden waarin je 4x per dag 1000mg paracetamol hebt en 3x per dag naproxen.
Zoiets als dit:
07:00 paracetamol 1000mg + naproxen 250mg
12:00 paracetamol 1000mg
15:00 naproxen 250mg
18:00 paracetamol 1000mg
23:00 paracetamol 1000mg + naproxen 250mg
Thanks. Ja er zit 275 in de naproxen. Ik deed vroeger alleen paracetamol maar doet de laatste jaren niks meer
Doe je 3x 275 naproxen is prima hoor