Jeetje ook nog een fluxus, heftig hoor. Bloedarmoede speelt soms ook wel mee met hoofdpijn, maar goed dat zal je lijf redelijk snel opgekrikt hebben. Heel veel sterkte!
Ja heb lekker de obstetrische bingokaart volgemaakt
Met de bloedarmoede of met de stress rondom?
Weet je zeker dat het spanningshoofdpijn is? Ik weet dat je heel veel stress hebt rondom je kindje, maar wellicht dat er ook andere fysieke redenen zijn?
Ik had na mijn bevalling echt superheftige hoofdpijn de eerste week. Ik denk dat het hormonen waren, heb het nu weleens een dag voor mijn menstruatie. Echt van die bonkende katerkoppijn, alsof er een mes in je hoofd steekt en een kloppend gevoel. En ook wel vanuit mijn nek.
Ik heb toen een behoorlijke hoeveelheid paracetamol geslikt zoveel mocht van de kraamhulp. Ik gaf ook borstvoeding, dus wilde ook niet teveel slikken. En heel veel gedronken, veel aquarius en dat soort dingen. Na een week ging het een stuk beter.
Als het echt spanning is misschien een massage? Lig je nog in het ZH? Zou het kunnen zijn dat je kussen en matras niet fijn zijn.
Wat een zware tijd voor jullie, ik denk regelmatig aan je/jullie.
Heb je een ruggeprik gehad? Soms lekt die of is er hersenvocht gelekt en dat duurt even voor dat weer in balans is. Een te lage hersendruk is erg naar. Zou oefeningen vooral in samenwerking met een fysio doen. En als je nog in het ziekenhuis ligt is je kussen icm het matras daar misschien niet goed? Dat kan ook klachten geven of verergeren.
Sterkte
Fijne tips allemaal dames, lief dat jullie met me meedenken. Filmpje van scorpiovibes net helemaal gedaan en is erg relaxed (hele fijne stem heeft die vent ook) en heb wel t idee dat het iets geholpen heeft. Veel van die oefeningen zijn ook echt pijnlijk dus denk wel echt dat daar een groot deel spanning zit.
Ik ga het morgen nogmaals met de verloskundige bespreken. Misschien dat die toch nog wat andere medische zaken wil uitsluiten, want heel terecht dat jullie dat vragen/noemen. Ik laat het een beetje bij hen, probeer vooral niet teveel over mezelf te dokteren mja is wel een beetje de aard van t beestje
Goedzo! Als specifieke oefeningen pijnlijk zijn dan die lekker veel herhalen en proberen echt 30 seconden ofzo in die pijnlijke stand te blijven. En soms ga ik dan ook nog met m’n andere hand tijdens die rekoefening over die strakke spier wrijven of erop duwen, heb het idee dat ie dan nog sneller ontspant. En misschien wil je partner je even masseren? Succes nogmaals, je bent goed bezig!
Je voelt denk ik zelf ook wel of het echt uit spieren komt, maar drink je ook genoeg? Bij borstvoeding heb je echt veeeeel extra nodig, zeker met dit weer. Ik geef nog full time borstvoeding en drink nu meerdere liters water per dag en hoef alsnog nauwelijks te plassen.
En houding bij het kolven inderdaad. Even je schouders goed naar achteren en naar beneden rollen zodaf je niet onbewust krom zit. Met een kussentje nog in je rug erbij zodat je goed ondersteund zit. Als de borstvoeding goed op gang is gekomen kan je ook één keer kolven in de nacht overslaan zodat je net even wat langer achter elkaar kan slapen. Ik kreeg dat advies van de kraamzorg toen ik nog na elke voeding moest kolven net na geboorte. Misschien voor jouw specifieke situatie even overleggen met de verloskundige of een lactatiekundige in het ziekenhuis of dit een optie is!
Volgens mij heb je een heleboel tips, adviezen en vragen gekregen. Hoop echt dat iets je snel helpt
Edit - ik dacht trouwens dat kortdurend, laaggedoseerd ibuprofen mag tijdens borstvoeding. Lijkt ook zo op lareb te staan. Maar misschien is daar het advies ook weer anders in bij een kwetsbaar kindje.
Dit ja! Heb je al wel een fijne kolf-bh? Of anders de sport-bh met gaten-hack of de voedingsbh-hack? Van die flesjes vasthouden zaten m’n schouders helemaal vast na een paar dagen.
Fijn als het heeft geholpen!
Hoop dat je je snel beter gaat voelen en ook van deze tijd kunt genieten met elkaar
Ja hij is heel goed, relaxte uitstraling ook
Ik doe veel van zijn oefeningen rondom kaak klemmen (hele serie) voor het slapen gaan, en soms roept ie door die video’s heen “just love yourself, give your jaw some love!!” Haha
Yes dit klopt maar heb net 5 dagen naproxen genomen ivm keizersnede, dus ben net blij dat ik daar vanaf ben, want als ik langer doorga valt het niet meer echt onder ‘kortdurend’…
En ik zat net weer te kolven en die flesjes vasthouden is echt ruk idd @Merel, voel het ook meteen weer helemaal in m’n nek en achterhoofd. Dus ga direct ff een kolfbh bestellen
Ik dacht dat je bedoelde dat er pieren in dat wondje liepen
Iemand positieve en opbeurende verhalen over het herstel van een knieschijf breuk en/of gescheurde kruisbanden ik zit er mentaal echt even doorheen (en dit is pas dag 3
) of is dit niet het juiste topic voor ervarings vragen?
Sowieso naar de fysio gaan! Ik heb hier vaak last van en de fysio is het enige wat echt helpt, de rest is allemaal maar tijdelijk relief.
Hahaha ik had de post waar je op reageerde niet meer helder en ik dacht huh hoe kun je heel vaak last hebben van een gebroken knieschijf?
Ik twijfel of ik misschien een (lichte) blaasontsteking heb, dus wil ff urine naar de huisarts langsbrengen morgen. Volgens mij moet dat bij voorkeur ochtendurine zijn toch? Ik heb geen gelegenheid gehad om de huisarts te bellen vandaag, en moet morgenochtend om 8:45 ook echt weer thuis zijn. Zou ik gewoon langs kunnen gaan om 8 uur met m’n potje urine zonder belletje of afspraak? En iemand een tip waarin ik het het beste kan opvangen? Heb dus geen tijd meer om langs de drogist ofzo te gaan om daar speciale potjes te halen, en 's ochtends ophouden en pas bij de huisarts plassen is ook niet echt een optie want 33 weken zwanger dus ik moet echt direct als ik wakker word. Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
Potje in de kast? Wel zo snel mogelijk doen zeker als je zwanger bent.
ja die zou op een gegeven moment wel klaar zijn
Eerste ochtendurine, max twee uur oud, indien ouder dan in koelkast bewaren, in een schoon uitgewassen potje met een deksel. Indien de stick positief is horen zwangeren wel een urinekweek in het ziekenhuis te krijgen, maar dat hoor je dan wel weer.
Bij ons kan dit (gewoon afgeven bij de assistente, wel met een bepaald formulier) en dit wordt ook op de site van de huisarts vermeld!