Het grote medische vragen-topic #3

Ik ben vanochtend weer bij mijn huisarts (een andere dan normaal, er zitten er twee in mijn praktijk) geweest en die schrok een beetje van de waarden er dat er al zo lang weinig is gedaan, zeker omdat ik wel een aantal symptomen heb. Ik heb nu weer een verwijzing naar de internist gekregen en dit keer wordt er grondiger onderzoek gedaan. Bedankt voor je antwoord!

3 likes

Ik zou het laten checken idd! Had 0 klachten en toch een blaasontsteking in de laatste weken van de zwangerschap (werd voor de zekerheid gecheckt toen ik buikgriep had). Zou het morgenochtend opvangen en gewoon langsgaan :blush:

1 like

Super bedankt voor de reacties @SpeedOfSound @anon26794567 @Krabsalade @Salmiak @Girasol Er staat op de website van mijn huisarts niks, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze me wegsturen omdat ik niet eerst gebeld heb als ik daar hoogzwanger met mijn potje urine voor de deur sta morgenochtend vroeg. Uitgewassen glazen potje met deksel ga ik nu klaarzetten, bedankt voor de tip!

4 likes

Ik heb een mega gevoelige pukkel/bult op m’n rug. Waarschijnlijk van al het zweten. Hij is knalrood, hard, er zit een witte punt op en ongeveer 2 centimeter in grootte. Weet iemand of ik hiervoor naar de huisarts moet en het even laat onderzoeken of dat het vanzelf over gaat?

Meeste acne gaat vanzelf wel over. Gewoon schoon houden en afblijven. Slinkt vanzelf of het barst open. Dan ook schoon houden en afblijven verder.

2 likes

Als er een witte kop op zit, zou ik 'm sowieso zelf (hygiënisch) uitknijpen. Daarna trekt het waarschijnlijk met een paar dagen weg.

1 like

Ik kan er zelf niet bij en het is een heel klein wit puntje. Ik laat het zo eerst even met rust. Bedankt voor jullie advies!

2 likes

Is hier iemand die kennis heeft van deze waarde Verz%transferr? Wat zegt dit? Het is meegeprikt met oa hb en ijzer. Ik kom hier met google niet uit. (Volgende maand pas afspraak over, heb weinig geduld)

Als je analyse anemie aanvraagt (bloedarmoede) dan krijg je van het lab ook deze uitslag.

Zie:

1 like

Mijn menstruatie pijn komt heftig terug. Op naproxen doosje staat na 8-12 uur volgende dosis. Tis nu 7,5 uur geleden zal dat kwaad kunnen? Nee toch?

1 like

Gebruik je ook al paracetamol?

1 like

Nein. Dat werkt helaas precies niks bij mij.

1 like

Paracetamol en NSAIDs versterken elkaar. Dus het bijpakken van paracetamol kan wel echt helpen in de pijnbestrijding als je het samen met de naproxen neemt. Zou een vast schema aanhouden waarin je 4x per dag 1000mg paracetamol hebt en 3x per dag naproxen.

Zoiets als dit:
07:00 paracetamol 1000mg + naproxen 250mg
12:00 paracetamol 1000mg
15:00 naproxen 250mg
18:00 paracetamol 1000mg
23:00 paracetamol 1000mg + naproxen 250mg

9 likes

Thanks. Ja er zit 275 in de naproxen. Ik deed vroeger alleen paracetamol maar doet de laatste jaren niks meer

2 likes

Doe je 3x 275 naproxen is prima hoor

1 like

Is plotseling heel veel zweten een reden om naar de huisarts te gaan? Ik denk regelmatig dat ik een opvlieger heb omdat het zweet me dan ineens uitbreekt. Maar heb verder nergens last van dus weet ook niet wat ik van een huisarts verwacht hierin eigenlijk.

Ik ben sinds een paar dagen aan het ‘afkicken’ van neusspray door het elke ochtend een beetje meer te verdunnen, maar ik heb echt het gevoel alsof ik opnieuw moet leren ademen ofzo :joy: Door neusspray staat alles open en voelt het echt alsof je op een bergtop in Zwitserland staat ofzo, maar nu is het echt een soort half wel half niet open steeds, maar is dat dan hoe normale mensen ademen? Dat spul moet echt verboden worden.

4 likes

Hahaha wat vreselijk! Ja zal wel gewoon een kwestie van wennen zijn weer, maar verbaasde me gewoon echt dat ik eigl niet meer weet wat normaal is.

2 likes

Hahha ja die bergtop is zo waar

3 likes

Als ik gaap heb ik oorpijn aan mijn rechteroor. Verder heb ik geen last ervan maar met gapen steekt het steeds. Het voelt wat te licht voor de huisarts maar het doet wel pijn dus heeft iemand misschien een tip om dit tegen te gaan?