Het grote medische vragen-topic #3

Is plotseling heel veel zweten een reden om naar de huisarts te gaan? Ik denk regelmatig dat ik een opvlieger heb omdat het zweet me dan ineens uitbreekt. Maar heb verder nergens last van dus weet ook niet wat ik van een huisarts verwacht hierin eigenlijk.

Ik ben sinds een paar dagen aan het ‘afkicken’ van neusspray door het elke ochtend een beetje meer te verdunnen, maar ik heb echt het gevoel alsof ik opnieuw moet leren ademen ofzo :joy: Door neusspray staat alles open en voelt het echt alsof je op een bergtop in Zwitserland staat ofzo, maar nu is het echt een soort half wel half niet open steeds, maar is dat dan hoe normale mensen ademen? Dat spul moet echt verboden worden.

4 likes

Hahaha wat vreselijk! Ja zal wel gewoon een kwestie van wennen zijn weer, maar verbaasde me gewoon echt dat ik eigl niet meer weet wat normaal is.

2 likes

Hahha ja die bergtop is zo waar

3 likes

Als ik gaap heb ik oorpijn aan mijn rechteroor. Verder heb ik geen last ervan maar met gapen steekt het steeds. Het voelt wat te licht voor de huisarts maar het doet wel pijn dus heeft iemand misschien een tip om dit tegen te gaan?

Ben jij er nou vanaf al of nog niet?

1 like

Nee, heb er geen zin in

1 like

Haha snap ik hoor!

1 like

Je weet dat dit wisselt hè en dat het om en om is dat er een neusgat meer lucht doorlaat? Edit: en dat dat normaal is.

1 like

Misschien is de Buteyko neusopener oefening iets wat een beetje verlichting kan geven. Is makkelijk te leren en tenzij je echt hele gekke nekbewegingen gaat maken, kan hij sowieso geen kwaad.

1 like

Beste gevoel ooit. Als ik echt verkouden was klapte ik die mentol erin en dan was het echt alsof ik geen neus meer had.

1 like

Ik heb eens in de zoveel tijd enorme jeuk bovenop mijn voet, zonder enige aanleiding. Ik ben dan heel bang dat er wat met mijn voeten is omdat ik diabetes heb. Heeft iemand ook weleens gekke intense jeuk daar? (Ik hwb over 2 weken weer een afspraak met mijn diabetesverpleegkundige dus dan leg ik dat ook voor)

1 like

Ik heb dit ook weleens! Geen idee wat het is

2 likes

Ka ik ook, ik wijt het aan mn psoriasis. Er is soms niks te zien maar jeukt als een malle.

2 likes

Miss even koelen

1 like

Heb je antihistamine in huis? Dat kan wel helpen.

2 likes

Ik ook! Ook geen aanleiding hier haha.

1 like

Vraag aan de tandartsen onder ons: Ik heb sinds een dag of vier veel last van mijn doorkomende verstandskies. Vooral aan het tandvlees eromheen. Het ziet er verder niet rood of ontstoken uit. Ik poets het elke dag wel gewoon schoon en spoel met chloorhexedine of zout. Kan ik behalve dat en ibuprofen nog iets anders doen? En is het aan te raden om dat kreng er maar gewoon uit te laten halen of zouden jullie afwachten?

2 likes
1 like

Heeft iemand tips bij kinderzeer? Behalve niet aankomen?
Ik ga vandaag de huisarts bellen maar die heeft nooit snel plek.
We dachten dat mijn dochter weer pukkels opengekrabd had, maar het zit ondertussen ook op haar wang. :pleading_face:
Is er ook iets zonder recept verkrijgbaar?