Het grote medische vragen-topic #3

Ja die website is zo onoverzichtelijk. Ik word er niet echt wijzer van. En afspraken bij de radiologie kan ik online niet inzien, dus daar kan ik dan ook niet echt verder overlezen behalve de algemene MRI informatie die er te vinden is. Dus ik was benieuwd naar de persoonlijke ervaringen van een MRI nav prolactinoom onderzoek.

@Broodrooster @DavidRose ik lees dat dat infuus niet altijd nodig is. Was het bij jullie voor onderzoek naar prolactinoom of was het in ieder geval een MRI van het hoofd?

Prolactinoom. Infuus weet ik eerlijk gezegd niet meer. In dat periode veel soorten scans gehad. Kijk je tegen het plaatsen van een infuus op ?

3 likes

Ik kreeg een infuus voor de contrastvloeistof en voor de operatie erna.

1 like

Ik moet deze week mijn verstandskiezen laten verwijderen maar nu lees ik in de brief dat voor de foto je piercings uit moeten. Iemand enig idee welke piercings wel en welke niet?
Ik heb tragus, helix en neuspiercing. Ik vind het een enorm gedoe om ze er weer in te krijgen dus haal ze er liever niet uit als het niet nodig is.

1 like

Bij mij helemaal niets

1 like

Ja heel erg… ik heb een beetje angst voor naalden. Bloedprikken gaat de laatste tijd steeds een stukje beter moet ik zeggen, maar een infuus zie ik echt heel erg tegenop.

Weet je dat bij een infuus de naald niet blijft zitten? Uiteraard wordt het infuus geprikt met een naald, maar de naald blijft niet in je huid zitten. Er wordt namelijk een hol buisje (heel klein) geplaatst waar de vloeistof doorheen kan.

Zelf wist ik dit eerst niet en ik vond t een super akelig idee dat die naald in mijn huid bleef zitten. Maar dat is dus niet het geval.
Verder voelde de infuusprik eigenlijk niet anders dan de prik bij bloedprikken.

Ik moest wel mijn ketting af doen, maar ik heb een daith en daar zeiden ze niks over.

1 like

Ik moest eerst alles. Bij de laatste keer kreeg ik mijn eskimo/verticale labret er niet uit en toen mochtie erin blijven dus ik zou het even vragen. Want ik heb mijn traguspiercing er nooit meer in gekregen

1 like

Hey! Ik heb een niet functionerende hypofyseadenoom en mijn MRI’s duren vaak ongeveer 20 minuten.

Duim voor je dat het niet zo is :kissing_heart:

4 likes

Lijm trekt niet aan de wondranden, de huid op de schedel staat best strak gespannen, dus als er een scheur in die huid komt gaat dat snel wijken. Als je dat echt strak tegen elkaar wil hebben zou je met naald en draad moeten hechten, want daarmee kun je wel trekken aan de wondranden. Maar dat is niet zo vriendelijk, en over het algemeen heelt de huid in het haar heel gunstig.
Dus het wijkt een beetje (ik vind niet te veel, maar ik doe dit niet meer dagelijks), dat kan ook niet anders met lijm op de schedel, en komt eigenlijk altijd wel gewoon netjes goed.

2 likes

Dit is voor het eerst. Maar raak er beetje van in de stress/paniek.

Ik heb net na het tandenpoetsen opeens een ā€œpijnlijkā€ gevoel in mijn keel. Het is alsof er een grote pil vast zit. Of dat mijn ademappel een hete kool is? Ik kan het niet omschrijven. Nu wil ik mezelf niet als hypochonder omschrijven maar ben wel bekend met angst en paniekaanvallen en triggert enorm. Omdat ik dus niet weet wat het is. Geen controle.

Ik was even bang voor allergische reactie op de tandpasta :clown_face::rofl: maar dat lijkt mij heel sterk.

Brandend maagzuur lijkt mij ook niet?

Sorry als dit een super domme vraag is. Maar iemand een idee? Kan ik rustig gaan slapen :see_no_evil:

1 like

Ik herken dat wel als ā€œhet zuurā€ hebben hoor. Echt een vreselijk gevoel!

1 like

Ik heb inmiddels al twee dagen geen neusspray met xylo gebruikt, alleen zoutoplossing! Betekent dit dat ik afgekickt ben? 🄹

15 likes

Ik ook!

2 likes

Hier ook veel last van maagzuur en ik herken dit ook. Is juist een van de standaard symptomen als ik me niet vergis

1 like

Thanks iedereen. Ik dacht dat maagzuur altijd voelde als spuug dat omhoog kwam in keel. :grimacing:

1 like

Volgens mij wordt dat zure oprispingen genoemd! Ik herken wat je schrijft ook als maagzuur. Ik had het pas en rennie en even rechtop staan hielp mij.

Is er een manier om oplosbare hechtingen sneller op te laten lossen? Die van mn getrokken verstandskies is aan het irriteren :sob: Heb al gekeken of ie los zit met een oorstaafje maar dat is niet t geval.

Ik zou het zelf nog even uitzingen, maar je kunt ze altijd doorknippen met een klein schaartje?

Mijn moeder heeft ooit de hechtingen uit mijn kin gehaald haha. Weet niet meer wat de reden was, maar ging prima.

3 likes