Het grote medische vragen-topic #3

Ben jij er nou vanaf al of nog niet?

1 like

Nee, heb er geen zin in

1 like

Haha snap ik hoor!

1 like

Je weet dat dit wisselt hĂš en dat het om en om is dat er een neusgat meer lucht doorlaat? Edit: en dat dat normaal is.

1 like

Misschien is de Buteyko neusopener oefening iets wat een beetje verlichting kan geven. Is makkelijk te leren en tenzij je echt hele gekke nekbewegingen gaat maken, kan hij sowieso geen kwaad.

1 like

Beste gevoel ooit. Als ik echt verkouden was klapte ik die mentol erin en dan was het echt alsof ik geen neus meer had.

1 like

Ik heb eens in de zoveel tijd enorme jeuk bovenop mijn voet, zonder enige aanleiding. Ik ben dan heel bang dat er wat met mijn voeten is omdat ik diabetes heb. Heeft iemand ook weleens gekke intense jeuk daar? (Ik hwb over 2 weken weer een afspraak met mijn diabetesverpleegkundige dus dan leg ik dat ook voor)

1 like

Ik heb dit ook weleens! Geen idee wat het is

2 likes

Ka ik ook, ik wijt het aan mn psoriasis. Er is soms niks te zien maar jeukt als een malle.

2 likes

Miss even koelen

1 like

Heb je antihistamine in huis? Dat kan wel helpen.

2 likes

Ik ook! Ook geen aanleiding hier haha.

1 like

Vraag aan de tandartsen onder ons: Ik heb sinds een dag of vier veel last van mijn doorkomende verstandskies. Vooral aan het tandvlees eromheen. Het ziet er verder niet rood of ontstoken uit. Ik poets het elke dag wel gewoon schoon en spoel met chloorhexedine of zout. Kan ik behalve dat en ibuprofen nog iets anders doen? En is het aan te raden om dat kreng er maar gewoon uit te laten halen of zouden jullie afwachten?

2 likes
1 like

Heeft iemand tips bij kinderzeer? Behalve niet aankomen?
Ik ga vandaag de huisarts bellen maar die heeft nooit snel plek.
We dachten dat mijn dochter weer pukkels opengekrabd had, maar het zit ondertussen ook op haar wang. :pleading_face:
Is er ook iets zonder recept verkrijgbaar?

Wat bedoel je met kinderzeer? Waterpokken?

1 like

Ik heb net gebeld en kan een foto mailen. Kan de huisarts het even bekijken en dan stuurt ze een recept door. Dus komt goed vandaag!

3 likes

Ik heb al zo’n tien jaar last van mijn evenwichtsorgaan, nadat ik een tijdje zogenaamd ‘gruis’ erin had waardoor ik veel last had van draaiduizeligheid bij elke beweging. Nu word ik wagenziek en kan ik hooguit één rondje om mijn as draaien voor ik duizelig ben. Dus niet iets wat m’n dagelijks leven belemmert, maar wel meer dan normaal.
Nu heb ik wat yogalesjes op YouTube gevolgd, maar ik word elke keer draaierig als ik voorover moet bukken, dus wanneer m’n hoofd naar beneden wijst. Gisteravond was het zo erg dat toen m’n baby me wakker maakte rond 12 uur en ik opstond, nog steeds alles draaide, terwijl ik yoga had gedaan rond half 9.

Ik weet dus niet of dit ‘gewoon’ mijn gekke evenwichtsorgaan is of dat ik hier beter de huisarts voor moet bellen? Het is nu al te laat om te bellen natuurlijk en anders spookt dit het hele weekend door mijn hoofd. Kan het op iets ernstiger wijzen en/of zou het hele probleem verholpen kunnen worden?

Klinkt als BPPD, maar dat is wellicht ook het ‘gruis’ van eerder waar je het over hebt ook al. Herken je je hier in? Het is wel iets wat je huisarts goed kan proberen te verhelpen met bepaalde oefeningen, dus zou maandag zeker even bellen. Lijkt me niet nodig om de huisartsenpost het weekend te contacteren, tenzij je misselijk wordt, gaat braken of andere hevigere klachten krijgt.

1 like

Bedankt voor je antwoord. Ik denk inderdaad dat dat BPPD destijds was vastgesteld, dat duurde toen een week en was bij elke beweging en daarna het was weer voorbij. Maar dat sneller duizelig worden is altijd gebleven, ben daar nooit nog eens extra voor naar de huisarts geweest.

Ik ga maandag dan even bellen! Hopelijk helpt het ook bij de algehele duizeligheid.

1 like