Wat bedoel je met kinderzeer? Waterpokken?
Ik heb net gebeld en kan een foto mailen. Kan de huisarts het even bekijken en dan stuurt ze een recept door. Dus komt goed vandaag!
Ik heb al zoân tien jaar last van mijn evenwichtsorgaan, nadat ik een tijdje zogenaamd âgruisâ erin had waardoor ik veel last had van draaiduizeligheid bij elke beweging. Nu word ik wagenziek en kan ik hooguit één rondje om mijn as draaien voor ik duizelig ben. Dus niet iets wat mân dagelijks leven belemmert, maar wel meer dan normaal.
Nu heb ik wat yogalesjes op YouTube gevolgd, maar ik word elke keer draaierig als ik voorover moet bukken, dus wanneer mân hoofd naar beneden wijst. Gisteravond was het zo erg dat toen mân baby me wakker maakte rond 12 uur en ik opstond, nog steeds alles draaide, terwijl ik yoga had gedaan rond half 9.
Ik weet dus niet of dit âgewoonâ mijn gekke evenwichtsorgaan is of dat ik hier beter de huisarts voor moet bellen? Het is nu al te laat om te bellen natuurlijk en anders spookt dit het hele weekend door mijn hoofd. Kan het op iets ernstiger wijzen en/of zou het hele probleem verholpen kunnen worden?
Klinkt als BPPD, maar dat is wellicht ook het âgruisâ van eerder waar je het over hebt ook al. Herken je je hier in? Het is wel iets wat je huisarts goed kan proberen te verhelpen met bepaalde oefeningen, dus zou maandag zeker even bellen. Lijkt me niet nodig om de huisartsenpost het weekend te contacteren, tenzij je misselijk wordt, gaat braken of andere hevigere klachten krijgt.
Bedankt voor je antwoord. Ik denk inderdaad dat dat BPPD destijds was vastgesteld, dat duurde toen een week en was bij elke beweging en daarna het was weer voorbij. Maar dat sneller duizelig worden is altijd gebleven, ben daar nooit nog eens extra voor naar de huisarts geweest.
Ik ga maandag dan even bellen! Hopelijk helpt het ook bij de algehele duizeligheid.
Ik heb maandag een MRI scan van het hoofd ivm prolactine. Heeft iemand een idee van hoelang dit ongeveer kan gaan duren?
Staat dat niet gewoon bij je afspraak?
Volgens mij duurde het nog geen 30 minuten (maar is al weer ruim 3 jaar geleden dus weet niet zeker). In elk geval niet ontzettend lang. En van tevoren nog infuus voor de contrastvloeistof, dat duurde denk ik 10 minuten ofzo. Viel me toen allemaal best mee.
Ik kan de brief zo snel niet vinden, maar volgens mij stond het er niet bij nee.
@appa ah thanks! Maar infuus? 𫣠paniek
Infuus is echt niet eng en die vloeistof doet ook geen pijn. Het enige is dat je het voelt als die vloeistof ingespoten wordt (is steeds kleine beetjes), je kan bijvoorbeeld het gevoel krijgen alsof je in je broek plast. Dat doe je dan echt niet, maar het voelt dan warm tussen je benen. Ook kan je bijvoorbeeld een vreemde smaak ineens proeven. Dit hoeft overigens ook niet bij iedereen zo te zijn, maar ik had dat wel.
Maar als het goed is leggen ze dit nog wel uit.
Uiteraard logisch dat je zenuwachtig bent, ik scheet echt 100 kleuren, maar achteraf viel het zo onwijs mee. Heel veel succesđ€
Is er geen digitale omgeving van je ziekenhuis?
En @Vlek het infuus ging bij mij heel soepel en ze legden goed uit wat er ging gebeuren. Ik voelde me ook helemaal warm worden, ook alsof ik in mijn broek plaste, en die gekke smaak ja. Maar was heel snel weg! Daarna flink veel drinken zodat de contrastvloeistof snel uit je lichaam is. Succes!
Bij mij was dat toen iets van 20 min. Stil liggen. Als het goed is krijg je een koptelefoon op of er gaat muziek aan.
Ja die website is zo onoverzichtelijk. Ik word er niet echt wijzer van. En afspraken bij de radiologie kan ik online niet inzien, dus daar kan ik dan ook niet echt verder overlezen behalve de algemene MRI informatie die er te vinden is. Dus ik was benieuwd naar de persoonlijke ervaringen van een MRI nav prolactinoom onderzoek.
@Broodrooster @DavidRose ik lees dat dat infuus niet altijd nodig is. Was het bij jullie voor onderzoek naar prolactinoom of was het in ieder geval een MRI van het hoofd?
Prolactinoom. Infuus weet ik eerlijk gezegd niet meer. In dat periode veel soorten scans gehad. Kijk je tegen het plaatsen van een infuus op ?
Ik kreeg een infuus voor de contrastvloeistof en voor de operatie erna.
Ik moet deze week mijn verstandskiezen laten verwijderen maar nu lees ik in de brief dat voor de foto je piercings uit moeten. Iemand enig idee welke piercings wel en welke niet?
Ik heb tragus, helix en neuspiercing. Ik vind het een enorm gedoe om ze er weer in te krijgen dus haal ze er liever niet uit als het niet nodig is.
Bij mij helemaal niets
Ja heel erg⊠ik heb een beetje angst voor naalden. Bloedprikken gaat de laatste tijd steeds een stukje beter moet ik zeggen, maar een infuus zie ik echt heel erg tegenop.
Weet je dat bij een infuus de naald niet blijft zitten? Uiteraard wordt het infuus geprikt met een naald, maar de naald blijft niet in je huid zitten. Er wordt namelijk een hol buisje (heel klein) geplaatst waar de vloeistof doorheen kan.
Zelf wist ik dit eerst niet en ik vond t een super akelig idee dat die naald in mijn huid bleef zitten. Maar dat is dus niet het geval.
Verder voelde de infuusprik eigenlijk niet anders dan de prik bij bloedprikken.