Ik moest wel mijn ketting af doen, maar ik heb een daith en daar zeiden ze niks over.
Ik moest eerst alles. Bij de laatste keer kreeg ik mijn eskimo/verticale labret er niet uit en toen mochtie erin blijven dus ik zou het even vragen. Want ik heb mijn traguspiercing er nooit meer in gekregen
Hey! Ik heb een niet functionerende hypofyseadenoom en mijn MRIās duren vaak ongeveer 20 minuten.
Duim voor je dat het niet zo is
Lijm trekt niet aan de wondranden, de huid op de schedel staat best strak gespannen, dus als er een scheur in die huid komt gaat dat snel wijken. Als je dat echt strak tegen elkaar wil hebben zou je met naald en draad moeten hechten, want daarmee kun je wel trekken aan de wondranden. Maar dat is niet zo vriendelijk, en over het algemeen heelt de huid in het haar heel gunstig.
Dus het wijkt een beetje (ik vind niet te veel, maar ik doe dit niet meer dagelijks), dat kan ook niet anders met lijm op de schedel, en komt eigenlijk altijd wel gewoon netjes goed.
Dit is voor het eerst. Maar raak er beetje van in de stress/paniek.
Ik heb net na het tandenpoetsen opeens een āpijnlijkā gevoel in mijn keel. Het is alsof er een grote pil vast zit. Of dat mijn ademappel een hete kool is? Ik kan het niet omschrijven. Nu wil ik mezelf niet als hypochonder omschrijven maar ben wel bekend met angst en paniekaanvallen en triggert enorm. Omdat ik dus niet weet wat het is. Geen controle.
Ik was even bang voor allergische reactie op de tandpasta maar dat lijkt mij heel sterk.
Brandend maagzuur lijkt mij ook niet?
Sorry als dit een super domme vraag is. Maar iemand een idee? Kan ik rustig gaan slapen
Ik herken dat wel als āhet zuurā hebben hoor. Echt een vreselijk gevoel!
Ik heb inmiddels al twee dagen geen neusspray met xylo gebruikt, alleen zoutoplossing! Betekent dit dat ik afgekickt ben? š„¹
Ik ook!
Hier ook veel last van maagzuur en ik herken dit ook. Is juist een van de standaard symptomen als ik me niet vergis
Thanks iedereen. Ik dacht dat maagzuur altijd voelde als spuug dat omhoog kwam in keel.
Volgens mij wordt dat zure oprispingen genoemd! Ik herken wat je schrijft ook als maagzuur. Ik had het pas en rennie en even rechtop staan hielp mij.
Is er een manier om oplosbare hechtingen sneller op te laten lossen? Die van mn getrokken verstandskies is aan het irriteren Heb al gekeken of ie los zit met een oorstaafje maar dat is niet t geval.
Ik zou het zelf nog even uitzingen, maar je kunt ze altijd doorknippen met een klein schaartje?
Mijn moeder heeft ooit de hechtingen uit mijn kin gehaald haha. Weet niet meer wat de reden was, maar ging prima.
Ze lossen op door vocht, maar vochtiger dan in je mond wordt het niet snel ergens. Je kunt er voorzichtig wat aan trekken (de knoop lost het langzaamst op, het eerst verliest het ergens in de draad zān trekkracht), of als het je echt heel erg stoort inderdaad met een klein schaartje doorknippen, maar als het nog zo vast zit dan heeft het ook nog een functie.
@Merel @Amarens Thanks meiden! Ik zing het inderdaad nog even uit dan. Doorknippen vind ik een beetje eng in die hoek haha. Mn kies is er nu een week uit en heb vooral t gevoel dat het trekken aan die hechting de irritatie veroorzaakt. Maar ga er vanuit dat ie ergens komende dagen wel oplost.
De meest gebruikte oplosbare hechtingen hebben 7-14 dagen nodig om op te lossen dus kan ook gewoon nog ff duren!
Ik had ook zoān last van mn hechtingen, toevallig 6 dagen na het trekken op halfjaarlijkse controle bij mn tandarts en die heeft ze eruit geknipt. Gaf ook aan dat de kaakchirurg veel te strak gehecht had. Was echt een opluchting
Oh wat goed! Als het morgen niet beter is kan ik altijd even bellen naar de tandarts om hem eruit te laten halen. Ik heb hem ook bij mn fancy veel te dure tandarts laten trekken, daar zit een kaakchirurg inpandig dus zal vast kunnen.
Kan iemand dit in Jip en Janneke taal vertalen? (Als het niet mag hier dan verwijder ik het)
ontvangen in een verpakking 2 tubae met para
tubaire cystes. Lengtes 5 cm. Gewicht 8 g.
Cassettes:
1,2: dwarsdoorsneden tubae plus doorsneden paratubaire cystes.
Microscopie:
Doorsneden door 2 tubae bekleed met eenlagig elkaar afwisselend
trilhaardragend en secretoir epitheel. Geen verlies van polarisatie,
stratificatie of evidente cytonucleaire atypie. In de wand enkele
lymfocytaire infiltraten met formatie van kiemcentra en
sterrenhemelmacrofagen.Voorts enkele paratubaire cysten.
Ontvangen; twee eileiders met goedaardige veelvoorkomende vochtblaasjes (para tubaire cysten), lengte en gewicht zoals beschreven.
Microscopie: bij doorsnede van de eileiders en beoordeling van de cellen wordt geen afwijkende opbouw van de cellen gevonden. In de wand van de eileiders worden aanwijzingen voor wat milde irritatie/ontsteking? (ik ben geen patholoog dus weet niet precies wat de relevantie van bijv sterrenhemelmacrofagen is) gezien.
āā
Het is wel ingewikkeld om obv een (naar het lijkt onvolledig?) pathologie verslag uitleg te geven over wat er gezien is. Wat is de reden dat je eileiders verwijderd zijn? En is er geen kopje āconclusieā in het verslag? Die vind ik nog t meest relevant voor de interpretatie eigenlijk.