Het grote medische vragen-topic #3

Heeft er iemand ervaring met oorontsteking aan beide oren? En hoe was die begonnen?

Ik heb al 3/4 dagen aan beide kanten jeuk - en soms een lichte kleine pijnscheut - dieper in mijn oren. Zocht er niet veel achter maar lees nu dat dit symptomen kunnen zijn.

Echter heb ik ook sinds twee weken andere in ear oordopjes, vergelijkbaar met de AirPods Pro, die laat ik nu al een paar dagen links liggen maar toch wordt het niet minder. Wil niet meteen de HA bellen maar twijfel wel wat het kan zijn en wil liever niet dat het erger wordt.

2 likes

Ik heb t heel vaak gehad, toen ik een jaar of 16 was. Klonk bij mij wel beetje zoals je beschrijft. Maar bij mij was t dan meer mijn gehoorgang die ontstoken was. Kreeg dan druppels en daarna was t over.
Ben later wel aan 1 oor geopereerd omdat die gehoorgang helemaal dicht zat waardoor ik snel ontstekingen kreeg.

3 likes

Oké, snel verholpen dus? Als het morgen einde dag nog niet minder is ga ik wel eventjes bellen, zekere voor het onzekere.

1 like

Ik heb het gehad maar bij mij zaten mijn oren allebei helemaal dicht en ook wat jeuk idd. En oorpijn maar niet echt steken. Maar ik ging pas na dagen naar huisarts en toen kreeg ik antibiotica voor een week maar duurde wel nog wat extra dagen tot 1 van mijn oren ook weer open wou

2 likes

Ik zag net onder de douche dat het tussen mijn borsten dik is, alsof er vocht onder de huid zit en de vorm is wat anders dan anders, het is niet glad zoals normaal. Zou ik dit even kunnen afwachten of is het verstandig de huisarts even te bellen morgen? Ik heb vorige maand wel een mammografie gehad en daar zijn diepliggende cystes gezien, maar kan me bijna niet voorstellen dat het daar iets mee te maken heeft?

1 like

Misschien even de mammapoli bellen? Toen ik daar was gaven ze aan dat als ik binnen een x periode weer klachten kreeg, ik hen weer mocht bellen

1 like

Externe infectie inderdaad, druppels maken de jeuk nu alleen maar erger maar hopelijk helpt het snel :pray:

Ik ben sinds vorig weekend verkouden incl dichte oren, en nu snoot ik vanochtend mijn neus en klapte mijn ene oor weer dicht en werd ik onwijs duizelig. Als in echt even niet recht kunnen staan. Trok na een paar minuten wel bij en nu nog licht duizelig gevoel. Is dit iets in het oor? Kan ik hier zelf iets tegen doen of reden om naar de huisarts te gaan?

Ik vind het zo lastig om het verschil te zien tussen een koortsblaas of een puistje op m’n liprand… Ik vermoed nu een koortsblaas, maar het doet helemaal geen pijn / tintelde niet, en het is ook maar 1 blaasje en niet meerdere bij elkaar zoals ik online zie op foto’s.

Heb dit weekend een date die ik bij voorkeur geen herpes wil geven…

Mijn lippen zien er op een of andere manier heel voos uit op deze foto (sorry), maar is dit een puistje of koortsblaas?

4 likes

Bij mij heeft een koortsblaas nooit een witte kop.

2 likes

Zo zien puistjes er bij mij in ieder geval uit op mijn liprand en ik heb voor zover ik weet nog nooit een koortsblaas gehad.

1 like

Had ik ook afgelopen weken toen ik verkouden was. In je oor zit je evenwichtsorgaan dus dat is verklaarbaar. Ging bij mij vanzelf weer weg.

1 like

Hoe is het gegaan?

1 like

Best wel kut. Ik had die snoer vsn die koptelefoon langs mn hals liggen. En ik kan er niet tegen als er iets op of rond mijn keel ligt. Dus daar werd ik heel benauwd van. Op een gegeven moment kwam iemand binnen en die zei “we gaan het contrast vloeistof toepassen” dus ik probeerde te kijken. Werd ze helemaal geïrriteerd “NEE LIGGEN BLIJVEN! NU KUNNEN WE WEER OPNIEUW…”. Ja stom van mij natuurlijk, maar ze zei ook niet dat ik rustig moest blijven liggen of iets. Toen liep ze de kamer uit en hoorde ik haar heel geïrriteerd tegen haar collega “ja, begin maar weer opnieuw.” 🥹.

Maar de uitslag was gelukkig goed!

Ah wat vervelend dat het zo ging, onprofessioneel dat ze zo boos deden. Gelukkig een goede uitslag!

3 likes

Ik heb volgende week in de ochtend een wortelkanaalbehandeling en ik heb echt nog nooit iets aan mijn tanden gehad dus geen idee hoe dat in zijn werk gaat (zelfs geen gaatje haha). Ik lees dat je dan plaatselijk wordt verdoofd. Ik werk als psycholoog en moet dus nogal veel praten voor mijn werk. Ik vraag me af of ik erna gewoon weer zou kunnen werken, of dat de verdoving dan eerst uitgewerkt moet zijn en of je veel pijn hebt naderhand? Is er iemand die ervaringen kan delen?

Mijn vriend heeft er echt veel gehad. Verdoving en praten zou wel moeten lukken, echt fijn is het niet maar het kan wel. En qua napijn is heel verschillend. Gewoon goed je pijnstillers innemen en blijven nemen dan is het wel te doen!

1 like

Ik zou die dag vrij nemen. Ik heb er ook een paar gehad en mijn halve gezicht hing altijd scheef van de verdoving, je kan wel een beetje praten maar bijvoorbeeld drinken gaat al niet. Plus het is best wel een kutbehandeling (qua pijn valt het wel mee als je bent verdoofd, maar gewoon niet prettig), dus veel chiller om daarna gewoon lekker op de bank te hangen en lief voor jezelf te zijn.

Edit: met vrij nemen bedoel ik ziekmelden

10 likes

Ik zou ook niet gaa’g werken als je veel moet gaan praten, je lip/kaak gaat nog een aantal uren dik en gevoelloos zijn wat me niet ideaal lijkt. Waarschijnlijk ga je het ook al vermoeiend vinden omdat je lang in die stoel moet liggen en constant piepjes gaat horen waardoor je ook niet echt rust hebt. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

2 likes

Ik heb er laatst een voor het eerst gehad en het viel me alles mee! Ik zou op de dag zelf niet meer gaan werken, hooguit wat computerwerk. Je bent inderdaad wel vermoeid en een beetje suf. Maar de volgende dag kon ik gewoon weer aan de slag. Al met al ook helemaal geen pijn gehad, maar volgens mij wil dat nog wel veel verschillen.

4 likes