Het grote medische vragen-topic #3

Ja dat van die talg heb ik niet zo. De jeuk wordt wel erger naar mate ik het moet wassen maar het start nu zelfs al dezelfde avond nadat ik het gewassen heb. Mijn haar is ook nog steeds een treurig bosje en vind dat het ook nog best veel uitvalt. Ik zal wel even laten weten wat de huisarts heeft gezegd!

1 like

Dat wad eerst bij mij ook. Maar dan zie je wel wat aan de hoofdhuid. En dat hebben wij nu allebei dus niet. Tenminste mijn vriend heeft laatst gekeken met een zaklamp en ziet geen afwijkingen aan mijn hoofdhuid.

dit heb ik ook maar geen coeliakie voor zover ik weet (alhoewel ik wel darmproblemen heb…). Ik heb ook behandelingen voor seborroĆÆsch eczeem geprobeerd en dat hielp maar heel even. De jeuk komt altijd terug.

1 like

Niet specifiek voor jouw huidige situatie, ik weet van jouw Posts hier dat je al heel lang bezig bent hiermee. In het NRC stond een special over haar en dit interview voel me op. Misschien staat er iets in met aanwijzingen voor mensen hier met haaruitval?

En het openingsartikel:

1 like

Ik heb vaak ook al dat het meteen dezelfde avond begint. Maar het is wel iets minder als ik het net heb gewassen.

1 like

Je ziet bij mij er verder helemaal niets aan, niet rood geen plekjes etc. Dan valt eczeem af toch?

SeborrhoĆÆsch eczeem kan je zien ja

1 like

Ja dan zal dat het bij mij niet zijn. Heb geen schilfertjes of roodheid etc. Gewoon normale hoofdhuid verder. Alleen jeuk.

1 like

Ook geen puistjes op de hoofdhuid?

Ik heb dit ook al een goeie 9 mnd ondertussen. Wel alleen op mijn achterhoofd en niet bovenop. Word er echt gek van en niks lijkt te helpen…

1 like

Aah jammer ze staan achter een paywall. Ik ga even kijken of ik ze kan lezen!

1 like

Hoe lang kan je na een vaccinatie pijn houden op of rond de prik plek?
Op internet lees je ā€œ48uā€, maar is het heel gek als je na een week nogsteeds spierpijn hebt (specifiek in 1 arm)? Ik kan er ook niet echt op liggen :sweat_smile: dan word ik wakker.

Ben aan 2 kanten tegelijk geprikt, 1x kinkhoest en 1x griepprik maar dus maar aan 1 kant last gehouden (na ruim een week nu)
Moet je daar iets mee, of… kan je er überhaupt iets mee :smiling_face_with_tear:

Ik had na mijn coronaprik echt een week een zere bult en ik leef nog

2 likes

Ja, het is hier nu ruim een week terug. Vind het vooral… irritant :rofl:

Maar goed om te horen @Luzarl dat ik dit kan overleven haha :white_heart:

1 like

Niet echt, een paar bij de haargrens, maar heel minimaal. Ik dacht dat dat vooral kwam omdat ik daar het snelste zweet. Lees nu online wel dat dat ook juist de plek voor eczeem kan zijn.
Maar eens aankaarten bij de huisarts!
Las online dat salicylzuur wordt aangeraden hierbij, laat dat nou net in mijn peeling zitten… misschien dat die daarom helpt.

Je hebt al veel shampoos gebruikt zei je, toevallig ook jodiumshampoo?

Ik geloof van wel, is wel al heel lang geleden! Dat deed voor wat ik me kan herinneren niet zoveel.

1 like

De dokter denkt toch aan eczeem. Zij zag wel wat schilfers en rode plekken. Dus weer ketoconazol shampoo en een behandelplan. Als het over twee maanden niet minder is dan mag ik weer terugkomen. Dus ben benieuwd!

1 like

Bij welke dokter ben je geweest? Ik heb nu al een paar maanden meer huiduitval dan normaal, jeukende hoofdhuid en vrij weinig schilfertjes. Kreeg doorverwijzing voor dermatoloog maar heb geen idee welke dan :woman_shrugging:t3:

Dit was gewoon mijn huisarts. Dus nog geen dermatoloog sorry!