Slaap je genoeg? Ik heb dit nl ook net aanhoudend slaapgebrek. En anders kun je altijd even de dokter bellen toch?
Ik zou na het weekend even de dokter bellen voor uitsluitsel en in de tussentijd zorgen dat je voldoende rust neemt
Ik word weer helemaal gestoord van de jeuk op mijn hoofdhuid. Niks te zien net zoals voorgaande jaren. Heb ook al verschillende shampoo’s en kuurtjes van de dokter erop zitten maar niets heeft tot een oplossing geleid. Het is steeds een plek bovenop mijn achterhoofd. Nu ben ik de afgelopen twee jaar gediagnostiseerd met Coeliakie en een trage schildklier (Hashimoto). Zou de jeuk hier vanaf kunnen komen?
Zie je ook bultjes/plekjes of niet?
Het klinkt niet heel typisch maar er is een hele specifieke huidafwijking die gelinkt is aan coeliakie: dermatitis herpetiformis. Hier zie je vooral rode jeukende blaasjes bij de ellebogen en knieën maar het kan ook op het hoofd.
Weet niet of je al bij een dermatoloog ook bent geweest?
Edit: niet goed gelezen, zie nu pas dat je niets ziet. Dan is dat een stuk onwaarschijnlijker!
Ja hier had ik ook over gelezen maar mijn vriend heeft gister met de zaklamp gekeken en ziet echt helemaal niets. En ben paar jaar terug hiervoor ook al een paar keer bij de huisarts geweest maar die zag ook niets. Ga het sowieso navragen bij de MDL arts in november. Maar ik zag dat een trage schildklier ook jeuk kan veroorzaken maar daar wordt niet verder over uitgewijd. En anders maar weer naar de huisarts…
Heb je hier al een oplossing voor gevonden toevallig? Ik heb het ook al een tijdje en word er helemaal gek van.
Ik heb echt al jaren exact hetzelfde. Als ik echt helemaal gek ervan wordt helpt allen een antihistamine.
Heb al allerlei shampoos geprobeerd etc maar niets haalt het echt weg.
Enige moment dat het bij mij weg was was tijdens een acne kuur die ik heb gedaan.
Ook Coeliakie en een trage schildklier.
Aah dit had ik niet willen weten hahaha. Maar bedankt voor je reactie. Ik heb ook al zoveel geprobeerd. Is er bij jou ook niks te zien? Ik heb morgen weer een afspraak met de huisarts. Ben benieuwd! De MDL arts heeft me naar de huisarts verwezen. Ben jij wel bij een dermatoloog geweest?
Bij mij is er ook niets te zien nee. Ik denk zelf dat het bij komt door een overmatige talg productie op mijn hoofdhuid.
Tijdens die acne kuur had ik er namelijk helemaal geen last meer van en door die kuur werd de talg productie flink afgeremd. Ik heb ook wel snel “bolletjes” talg op mijn hoofdhuid (zo lekker charmant klinkt dit haha!).
Ik slik ivm hooikoorts het halve jaar anti histamine (en het hooikoorts seizoen wordt ook steeds langer) dus dan is het voor mij goed te managen.
Ik heb er eigenlijk nooit specifiek hulp meer voor gezocht anders dan een aantal speciale shampoos te proberen. Ik heb er voor mezelf nu redelijk mijn management voor gevonden. Ik mag niet te vaak van haar producten wisselen. Af en toe mijn hoofdhuid behandelen met een peeling. En mijn haar droog föhnen. Vooral dat laatste maakt veel verschil. Ik heb er dan echt minder last van, hoofdhuid is dan ook sowieso minder snel vet.
Mocht jij de oplossing vinden hoor ik het wel graag haha
Dat klinkt bij jou als seborroïsch eczeem. Is een soort schimmel, en veel talg en een vochtige hoofdhuid maakt het inderdaad erger. Speciale shampoo kan wel wat helpen!
Ja dat van die talg heb ik niet zo. De jeuk wordt wel erger naar mate ik het moet wassen maar het start nu zelfs al dezelfde avond nadat ik het gewassen heb. Mijn haar is ook nog steeds een treurig bosje en vind dat het ook nog best veel uitvalt. Ik zal wel even laten weten wat de huisarts heeft gezegd!
Dat wad eerst bij mij ook. Maar dan zie je wel wat aan de hoofdhuid. En dat hebben wij nu allebei dus niet. Tenminste mijn vriend heeft laatst gekeken met een zaklamp en ziet geen afwijkingen aan mijn hoofdhuid.
dit heb ik ook maar geen coeliakie voor zover ik weet (alhoewel ik wel darmproblemen heb…). Ik heb ook behandelingen voor seborroïsch eczeem geprobeerd en dat hielp maar heel even. De jeuk komt altijd terug.
Niet specifiek voor jouw huidige situatie, ik weet van jouw Posts hier dat je al heel lang bezig bent hiermee. In het NRC stond een special over haar en dit interview voel me op. Misschien staat er iets in met aanwijzingen voor mensen hier met haaruitval?
En het openingsartikel:
Ik heb vaak ook al dat het meteen dezelfde avond begint. Maar het is wel iets minder als ik het net heb gewassen.
Je ziet bij mij er verder helemaal niets aan, niet rood geen plekjes etc. Dan valt eczeem af toch?
Seborrhoïsch eczeem kan je zien ja
Ja dan zal dat het bij mij niet zijn. Heb geen schilfertjes of roodheid etc. Gewoon normale hoofdhuid verder. Alleen jeuk.
Ook geen puistjes op de hoofdhuid?
Ik heb dit ook al een goeie 9 mnd ondertussen. Wel alleen op mijn achterhoofd en niet bovenop. Word er echt gek van en niks lijkt te helpen…