Het grote medische vragen-topic #3

Aah jammer ze staan achter een paywall. Ik ga even kijken of ik ze kan lezen!

1 like

Hoe lang kan je na een vaccinatie pijn houden op of rond de prik plek?
Op internet lees je “48u”, maar is het heel gek als je na een week nogsteeds spierpijn hebt (specifiek in 1 arm)? Ik kan er ook niet echt op liggen :sweat_smile: dan word ik wakker.

Ben aan 2 kanten tegelijk geprikt, 1x kinkhoest en 1x griepprik maar dus maar aan 1 kant last gehouden (na ruim een week nu)
Moet je daar iets mee, of
 kan je er ĂŒberhaupt iets mee :smiling_face_with_tear:

Ik had na mijn coronaprik echt een week een zere bult en ik leef nog

2 likes

Ja, het is hier nu ruim een week terug. Vind het vooral
 irritant :rofl:

Maar goed om te horen @Luzarl dat ik dit kan overleven haha :white_heart:

1 like

Niet echt, een paar bij de haargrens, maar heel minimaal. Ik dacht dat dat vooral kwam omdat ik daar het snelste zweet. Lees nu online wel dat dat ook juist de plek voor eczeem kan zijn.
Maar eens aankaarten bij de huisarts!
Las online dat salicylzuur wordt aangeraden hierbij, laat dat nou net in mijn peeling zitten
 misschien dat die daarom helpt.

Je hebt al veel shampoos gebruikt zei je, toevallig ook jodiumshampoo?

Ik geloof van wel, is wel al heel lang geleden! Dat deed voor wat ik me kan herinneren niet zoveel.

1 like

De dokter denkt toch aan eczeem. Zij zag wel wat schilfers en rode plekken. Dus weer ketoconazol shampoo en een behandelplan. Als het over twee maanden niet minder is dan mag ik weer terugkomen. Dus ben benieuwd!

1 like

Bij welke dokter ben je geweest? Ik heb nu al een paar maanden meer huiduitval dan normaal, jeukende hoofdhuid en vrij weinig schilfertjes. Kreeg doorverwijzing voor dermatoloog maar heb geen idee welke dan :woman_shrugging:t3:

Dit was gewoon mijn huisarts. Dus nog geen dermatoloog sorry!

Dat hielp mij wel als een tiet hoor

Ja bij mij gaf het eerder ook verlichting. Nu dus met soort van behandelplan en tijdlimiet. Dus misschien werkt het nu beter. Hoop alleen dat mijn haar er niet helemaal aan gaat. Want de vorige keer werd het echt touw! Maar voelde wel gehoord door de huisarts gelukkig!

2 likes

Oh wat goed! Hopelijk helpt het!
Ik ga ook maar een afspraak inplannen.

2 likes

Ja doen! Ik zag ook nog dat in het Erasmus ze haar spreekuren doen. Weet niet of dat dichtbij is voor je? En ik weet niet hoe het zit met doorverwijzingen enzo. Hoop dat het snel beter gaat bij jou!

Ik moet regelmatig mijn bloed laten controleren owv gastric bypass. Ik heb de laatste tijd echt last van serieuze vermoeidheid.
Iemand een idee of een van deze waardes hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn? Mijn huisarts is niet bereikbaar de komende dagen helaas.

1 like

Nee alles ziet er prima uit

4 likes

Dank je!

3 likes

Je vitamine D is wel verlaagd. En het kan in de wintermaanden nog wat verder dalen.

Rest ziet er idd prima uit

3 likes

Neem je je vitaminencomplex die je na een gastric bypass moet blijven nemen? Vitamine d en ferritine zijn wat krap, maar niet in de mate dat ik denk dat je er symptomen van zal hebben.

1 like

Dan kijk je bij zorgzoeker op de site van je zorgverzekering en kijk je welke dermatoloog in je buurt vergoed wordt en dan bel je ze (of bedoelde je dit niet?)