Het grote medische vragen-topic #3

Als je het hebt voelen ontstaan, zou het ook een fissuur (scheurtje) kunnen zijn.

Begrijpelijk dat naar de dokter gaan met zoiets niet prettig is, maar daar zijn ze wel voor.
Misschien valt het mee, en anders ben je er in ieder geval tijdig bij.

Balen zeg! Pijn op dit soort plekken is altijd extra vervelend.

1 like

Eigenlijk alleen pijn bij het poepen. Soms een beetje helder bloed bij de ontlasting.

Ik snap jullie advies om toch naar de dokter te gaan. Als het dit weekend niet beter gaat, wil ik maandag of dinsdag naar de dokter gaan. Het lijkt me dat ik hiervoor toch niet in het weekend terecht kan? Maar heel goed dat jullie het benoemen, want dat helpt me daar wel echt in.

Maar ik vind het allemaal superspannend en lastig. Ik ben ook echt bang dat ik bij de dokter moet huilen. Vanwege angst en schaamte. Zo stom.

1 like

Nee klopt, zou maandag even bellen! Kan ook zeker een fissuurtje zijn. Het is helemaal niet gek dat je het vervelend vindt om met zo’n klacht naar de dokter te gaan. Geef dat vooral meteen aan tijdens het consult!

3 likes

Dankjewel! Ik dacht eerst inderdaad ook aan een scheurtje. Misschien toch nog maar eens een spiegel erbij pakken.

Is een fissuur over t algemeen op te lossen met een zalf of iets? (Sorry ik heb graag alvast een idee waar ik eventueel aan toe ben gezien het weekend dat ertussen zit).

1 like

Ja daar is een zalfje voor! Je hoeft daar geen rare of pijnlijke ingrepen voor te ondergaan. Belangrijk is dat je de ontlasting zacht houdt, dus bij aandrang direct gaan of movicolon. Er moet zo min mogelijk spanning op staan zodat het mooi geneest.

2 likes

Moest het toch een inwendige aambei zijn, ik heb het ook meegemaakt. Kan vaak weggebrand worden (zoals een wratje), blijkbaar valt het dan wel mee. Bij mij moest het chirurgisch weggesneden worden (omdat ze een biopsie wilden uitvoeren om gevolgen van eventuele soa’s uit te sluiten), moest het bij jou ook zo zijn mag je me zeker een berichtje sturen.
En nog even ivm dokter; voor jou is het inderdaad genant. Maar dokters denken hier écht niet zo over, ze zien iedere dag wel “genante” zaken. Uiteindelijk is het ook maar gewoon een lichaam, wat iedereen heeft.

2 likes

Heb van de week naar nieuws gehad en sindsdien met vlagen zo pijn op de borst. Lijkt me stress en ben helemaal braaf twee x per dag mindfulness aan het doen maar het gaat niet beter. Ik heb ook vooral na eten heel erg last, vind dat wel raar, is dat vaker zo met zo’n stress klacht? En kan een fysio iets doen of is dat dan vooral beetje ademen ofzo? De stress gaat niet zomaar over natuurlijk, dat heeft even tijd nodig.

Dankjewel voor al jullie lieve en behulpzame reacties! Dat helpt me echt om het te relativeren en om ook de drempel over te gaan om aankomende week te bellen.

1 like

Super bedankt voor je antwoord en meedenken. Vervelend dat je er zelf zo lang last van hebt al, ik wist niet dat tietze een gevolg kan zijn! Lijkt me heel naar. Ik ga het morgen goed bekijken heb me voor vandaag bij mijn leed neergelegd :stuck_out_tongue_winking_eye:
En in weet het niet! ik ben best wel een rustige eter en heb normaal deze klachten niet. Mijn man die gooit eten soms zo in drie happen naar binnen dat ik t minder gek zou vinden (sorry echtgenoot). Enige wat ik me kan bedenken is dat als t me even aanvliegt ik dat misschien tijdens t eten minder kan laten gaan ofzo omdat je dan al bezig bent ofzo? Maar het maakt eten nu wel echt een beetje naar door de pijn.

2 likes

Waar wil je dan vanuit gaan als je de bijsluiter niet vertrouwt?

2 likes

Bedankt voor het beantwoorden van een vraag met een vraag.

Nee vraag me gewoon af of je meer waarde hecht aan de mening van een online rando of een medische bijsluiter die gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek

11 likes

Ik had die vraag nodig, daar bedank ik je voor.

Oke we zijn weer even verder en het is weg. Ik ben magnesium blijven slikken, geminderd met suikers eten en probeer echt 8 uur slaap te pakken.
Nu sinds 5 dagen geen een keer meer last gehad!

Heel fijn om te horen! Ik heb er nog steeds last van namelijk en word er echt gek van. Magnesium is een goede, die ga ik toevoegen.

3 likes

Oehh die steken doen zo’n pijn :sob:

1 like

Iemand toevallig ervaring met op maat gemaakte zwemoordopjes? Welk merk of bij welke audicien?

2 likes

Ik heb vorige week een echo gehad ivm zwelling tussen mn borsten. Het is subcutaan vet :astonished:

Ik wist dat ik iets moest gaan doen aan mn lijf en dit is wel een heel goede eye-opener.

Ik ben al een paar dagen ziek (verkouden) en heb nu zo’n verschrikkelijke hoofdpijn. Zit al aan de volle dosis paracetamol, maar het helpt niet. Probeer ibu meestal te vermijden, maar ik red het niet zonder denk ik. Wat is een goed schema om die twee te combineren? Ik mag zo om 16.00 weer twee paracetamol.

2 likes

Zijn wel vaker schema’s gepost

5 likes