Dank je! Zelfs de zoekfunctie was even teveel moeite.
Voor de mensen die wel eens zwanger zijn geweest: hoe voelt zwangerschapsmisselijkheid in vergelijking met gewone misselijkheid?
Ik ben al de hele dag kotsmisselijk en alles wat ik eet komt er weer uit. Maar geen van de oorzaken van misselijkheid die ik online kan vinden lijken van toepassing. En nu ben ik dus bang dat ik zwanger ben.
Er is maar 1 manier om daar achter te komen, of ben je 101% gerustgesteld als ik nu zeg dat het anders voelde?
Hahaha ja dat is waar. Ik ga wel vragen of mijn vriend even langs de drogist fietst. Dank je!
Je bent verkouden en hebt hoofdpijn. Zit je neus ook helemaal dicht? Best kans dat je dan een (bij) holteontsteking hebt of daar tegenaan zit, ik heb dat paar keer gehad en die hoofdpijn is echt killing. Je kunt dat verlichten met stomen of neusspray spuiten.
Ik vond het niet zoals voedselvergiftiging voelen maar echt zoals de misselijkheid bij een hele erge kater
Ik ben wel eens misselijk in combinatie met hoofdpijn en dat was op zich dezelfde misselijkheid. Tijdens de zwangerschap was het alleen erger, dat ik echt bijna over moest geven.
Maar het is toch voor iedereen anders.
Dank je! Maar nee, die verstopte neus is inmiddels over. En ben helaas iets te goed bekend met bijholte, voorhoofdsholte en oorontsteking. M’n slijmvliezen voelen nu nog wel opgezet, maar het voelt gelukkig niet alsof er een ontsteking aan komt. Denk dat het eerder spanningshoofdpijn is, door nachten bijna niet slapen en wel een baby moeten voeden
.
De ibu haalt wel de scherpe randjes eraf gelukkig. Neem zo gewoon pcm en ibu voor het slapen gaan.
Oh bah, kan me voorstellen dat je daar hoofdpijn van krijgt ja sterkte!!
Voor de geinteresseerden: de test was negatief
Heeft iemand een goede tip voor een opgeblazen gevoel? Ik merk de laatste weken dat ik dus erg opgeblazen ben en ook veel last heb van gas. Ik slik sinds een paar dagen probiotica maar vraag me af of er specifieker iets tegen te doen is.
Misschien een domme vraag maar hoezo zou een zwangerschapsmisselijkheid anders voelen?
Ik vond zwangerschapsmisselijkheid idd anders. Een heel weeïg/brak gevoel gedurende de hele dag. Heel anders dan met ziek zijn. Waarom dat is weet ik ook verder niet
Zo voelde ik het ook!
Omdat de oorzaak anders is? Volgens mij wordt je misselijk van de hormonen en niet omdat je een bedorven oester hebt gegeten die er zsm uit moet, lijkt mij dat dat iets doet met hoe je de misselijkheid ervaart
Zal toch ook weer per persoon verschillen. Sommige mensen zijn wekelijks wel eens misselijk terwijl het bij de ander echt iets is wat enkel gepaard gaat met echt ziek zijn.
Ikzelf ben echt regelmatig misselijk en vind dat bij zwangerschap niet anders.
Ooh ja klinkt heel logisch eigenlijk! Ik weet echt zo weinig van zwangerschap dat ik er niet bij stil stond dat deze misselijkheid door hormonen komt/kan komen
Ik ben zelf door medicatie eigenlijk elke dag misselijk, vandaar
Ik heb het afgelopen half jaar bijna non stop prednison moeten slikken ivm hevige chronische ziekte. Nu paar weken gestopt (en daarvoor al lange tijd op zeer lage dosis) maar ik blijf nog steeds veel vocht vasthouden in m’n gezicht, is typische bijwerking dat weet ik.
Maar hoe lang duurt het voordat dat afneemt? Kan er online helaas weinig over vinden
Ik ben hier ook naar op zoek geweest en vond het lastig te vinden, denk omdat het ook lastig is in het algemeen wat over te zeggen?
For what its worth: bij mij was het niet alleen vocht maar ook echt veranderde vetverdeling. Na een maand of drie was het ergste in m’n gezicht echt wel weg. Het is nu (ruim 1,5 jaar later) nog net wat minder dan het toen was, en ook de buffalo hump die ik in m’n nek had wordt eindelijk minder. Viel mij eerlijk gezegd best tegen hoe lang het duurde, maar omdat het nog steeds telkens minder wordt heb ik wel de hoop dat het ooit helemaal weg gaat!