Dank je, fijn om je ervaring te lezen!
Ligt heel erg aan het doel van de brace? Waar is het voor? En is het voor overdag of snachts?
Ik heb wel 4 verschillende polsbraces gehad, allen heel verschillend. Deze vraag is echt te algemeen als je goed advies wilt
Ja eens (al ben jij volgend mij arts, dus is dit wrs de richtlijn ook)
Bij mijn kind deed de vette zalf niks tot weinig en toen hormoonzalf gekregen, dat maakte de plekken dicht en toen konden we weer met vette creme. Maar hormoonzalf kan de huid ook dunner en kwetsbaarder maken.
Ik denk dat als de plekken dicht zijn en minder rood door de vette zalf je op de goede weg bent!
Hmm, “jammer”. Gaat om kind van 16 maanden met maandenlang stinkende plakpoep en veel buikpijn. + geen groei. Had gehoopt eindelijk de oorzaak gevonden te hebben.
Dank voor de link en je antwoord!
anti-ttg is nog niet binnen. Vorige keer was het binnen de waardes, maar dat was te verklaren omdat er minder gegeten werd. Nu wordt er best veel brood, krentenbollen, volkoren koekjes/soepstengels gegeten dus ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat de uitslagen gauw binnen komt.
Ik heb coeliakie en mijn waardes waren met prikken ook laag, niet passend bij coeliakie. Maar toen biopt moeten laten nemen en darmen bleken toch erg beschadigd en dus coeliakie. Waardes zeggen dus niet altijd alles!
Hm, goeie! Van wat ik begreep, is het nodig om te voorkomen dat mijn pols buigt, omdat anders de armzenuw(?) word afgekneld. Ik heb (nog) niet gehoord of het voor een bepaald tijdstip van de dag is, of de hele dag door.
Krijg je een operatie? Of wat is de aanleiding verder?
Zoals eerder al gezegd zegt die IgA niets over al dan niet coeliakie, maar bij een laag IgA is de anti-TTG IgA minder betrouwbaar en prikken ze ook anti-TTG IgG. Zonder de uitslag van de anti-TTG weet je dus nog niets.
Goed om te weten trouwens is dat volgens de nieuwe richtlijn geen gastroscopie meer nodig is om de diagnose te stellen als de anti-TTG torenhoog is (volgens mij als 10x hoger dan de afkapwaarde). Dat is zeker voor kinderen natuurlijk wel heel fijn!
Mijn kind (4) is al een week, elke dag minimaal 1x aan het spugen, hij eet nauwelijks, drinkt minimaal, is moe, geen koorts.
Heeft vandaag wel weer wat gespeeld maar amper gegeten en vanavond toch weer spugen. En weer niet geplast.
We geven dagelijks paracetamol en ondansetron maar dat laatste gaat er niet echt in bij hem. Iemand tips of herkenbare situatie? We gaan morgen weer naar de dokter maar heb het gevoel dat ze ons weer wegsturen dat hij moet uitzieken.
Ter nuancering van het dunner worden van de huid: ja, dat is inderdaad een bekende bijwerking, maar die treedt pas op als er maanden tot jarenlang (afhankelijk van de sterkte van het corticosteroïd) dagelijks gesmeerd wordt. Ik maak zelf regelmatig gebruik van de zalf smeerwijzer app, die geeft goede info over de hoeveelheid zalf die je per lichaamsdeel moet gebruiken (meestal smeren mensen veel te weinig) en hoe je op- en afbouwt.
Ik had soortgelijke klachten als kind. Al had ik wel koorts erbij en toen bleek het nierbekkenontsteking te zijn. Ik weet dat ik niets kon binnehouden. Zelfs water kwam er weer uit
Heeft hij ook pijn?
Ik snap wel dat je je zorgen maakt. Vervelend dat je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden. Ik vind wel dat de dingen hierboven, en dan met name het slecht drinken, vermoeid zijn en minder plassen, alarm symptomen zijn waar je huisarts wat mee zou moeten. Hoeveel plas luiers heeft hij nog per dag? Als het er echt weinig zijn heb je imo zelfs reden om nu vanavond nog de HAP te bellen.
We hebben wel het idee dat ze bij de arts (huisarts en huisartsenpost geweest) alles gecheckt hebben maar het zou nu wel echt beter moeten gaan en ik blijf mij zorgen maken.
Hij heeft nu langer dan 24 uur niet geplast, gisteravond 19.00 voor het laatst.
Hij klaagt vooral over buikpijn maar weet niet of het echt pijn is, of misselijkheid. Ze hebben zijn plas gecheckt op een blaasontsteking, halen ze daar ook een nierbekkenontsteking uit? Zou hij dan geen koorts moeten hebben? Oh zie dat jij dat wel had…
Dat is wel lang om niet te plassen. Zou toch de hap bellen hoor, al is het om advies te vragen.
Bij mij hadden ze dat uit mijn plas of bloed weten te hslen. Ik moest beide inleveren. Wel bleek dat ik zonder door te hebben voorafgaand al een blaasontsteking gehad moest hebben
Bedankt voor jullie reacties. Wat een zorgen zo. Mijn man gaat hem nu wakker maken om te kijken of we hem aan het plassen krijgen en anders gaan we weer bellen
Ja dat kan ik mij voorstellen. Voel je alsjeblieft niet bezwaard om de hap te bellen als jij het gevoel hebt dat het niet oké is en er niet gerust op bent.
Gelukkig heeft ie zojuist geplast! Krijgen er geen slok water in, maar dat kan ook omdat ie slaapdronken is. Morgen ga ik weer de dokter bellen.