Het grote medische vragen-topic #3

Oh echt? mijn HA sprak van een colonoscopie, ik heb verder ook geen testen meer gedaan hoor, alleen wel nog stalen moeten binnenbrengen.

@Howth en ja het is zeker niet uitsluitend hé! Als het echt al lang aanhoudt zullen ze ook wel verder onderzoeken veronderstel ik, eventueel eerder via een neonatoloog of pediater?

5 likes

Als het gaat om diagnostiek naar darmklachten in het algemeen kan soms een colonoscopie geïndiceerd zijn, maar coeliakie is een ziekte van de dunne darm en kan dus alleen vastgesteld worden door via de mond, door de maag, naar het begin van de dunne darm te gaan en daar biopten te nemen. Dus als je huisarts je verwijst voor een colo om coeliakie uit te sluiten moet ie even op nascholing :laughing:

Ik kreeg bij mijn gastro perongeluk door de assistente de voorbereiding voor een colo doorgestuurd (laxeren tot je leeg bent) dus ik was blij dat ik dit wist, anders zou ik daar na een nacht op de wc met mn schone kont zitten alleen maar om een slang door mn strot gedouwd te krijgen :sob:

7 likes

Oh men, ben ook blij dat je het wist! Als je dat voor niets moet doen is zo zuur!

2 likes

Niet voor nu in de nacht… maar morgen water ijsjes proberen… vocht is vocht.

2 likes

Carpaal tunnel, maar mijn pols buigt dus constant verkeerd!

Hi allemaal,

Ik heb zo goed als dagelijks last van een plotseling heel rood gloeiend warm gezicht. Dit gaat vaak gepaard met hoofdpijn (kan lichte of zware hoofdpijn zijn). Dit gebeurt vaak als ik wat moe ben, maar dat is ook niet altijd het geval. Iemand die weet waardoor dit komt / dit ook heeft?

Groetjes
Tara

Afhankelijk van de leeftijd kan dit een opvlieger zijn door de overgang

hoe gaat het ondertussen met hem? Heeft hij al kunnen drinken

1 like

De DD van flushes met hoofdpijn is heel breed, kan van alles zijn, zou maar eens beginnen met een afspraak bij je huisarts voor controle bloeddruk en een keer uitgebreider lab.

3 likes

Mag ik je een pb sturen?

Lief dat je het vraagt. Het gaat ietsje beter, hij drinkt wat, hij eet wat, ijsje ging er goed in. Wel nog spugen, hij is lijkbleek en heel weinig energie. Vanmiddag weer een afspraak bij de huisarts, wil eigenlijk wel dat ze zijn bloed gaan checken.

3 likes

Gewoon aangeven dat je dat wil en je niet zomaar laten wegsturen. Want dit is echt niet gewoon

2 likes

Op je strepen gaan staan hoor, het gaat wel om je kindje. Beterschap :orange_heart:

2 likes

Tuurlijk!

4 likes

Iemand wel eens vervellende vingers gehad?

(Overigens op alle vingers, beide handen. De huid eronder is glad en beetje plakkerig)

Ik twijfel of het schimmel is of juist droogte. Vind het nog een beetje onzin om de dokter hiermee te belasten. Jullie enig idee wat ik kan doen? Het voelt echt heel smerig haha

2 likes

Ik ben 23 dus is gelukkig nog niet aan de orde! Maar dank!

1 like

Ik kreeg last van een hoge bloeddruk toen ik 20 was incl opvliegers dus sluit het niet uit hoor

Ik wil hier alleen even van me afschrijven omdat ik met niemand behalve mijn vriend erover kan hebben.
Ik heb eind volgende week een mammografie en echo op de planning staan. En ik ben bang.
Sinds bijna 3 weken heb ik last van een pijnlijke borst en je voelt ook echt een verdikking/zwelling/schijf. En daarnaast een streng met een hele harde knobbel. Lijkt wel een ruw steentje.
Maandag naar de HA geweest en die heeft me doorgestuurd omdat zij het ook voelt en niet weet wat het is.
Maar ik wil mijn vader niet onnodig belasten/stress geven dus ik wil hem niks vertellen, wil pas wat zeggen als ik weet of het wat is of niet, We zijn 3,5 jaar geleden mijn moeder onverwachts kwijtgeraakt aan k. Dus wil hem niet onnodig bang maken maar man wat is het moeilijk om dit voor me te houden. Mijn vriend denk dat het wel mee valt maar ik ben gewoon bang voor een slecht iets.

6 likes

Ah ik kan me voorstellen dat je nerveus bent! Probeer je er van te overtuigen dat er veel verschillende oorzaken voor verdikkingen in de borst zijn. Het hoeft niks ernstigs te zijn. Fijn dat ze in het ziekenhuis gaan uitzoeken wat het is. Ik moet ook vaak aan deze spreuk denken: ‘Een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest’. Ik ben ook echt een piekeraar dus hij gaat vaak voor mij op. Dus ik snap je gevoel goed, maar probeer je nu nog niet te veel zorgen te maken!
Sterkte!

5 likes

‘Doch dikwijls niet op komt dagen…’ :heart:

4 likes