Ahh arme jij! Zou je kunnen aangeven dat je erg veel last van het afwachten hebt om te kijken of je eerder aan beurt zou kunnen komen? Ik had afgelopen januari eenzelfde soort situatie, ook met agressieve borstkanker in de familie. Ik kon toen wat naar voren geschoven worden. Hoewel de HA zich wat zorgen maakte en ik ook de bekende gevaarsignalen had (knobbel, duidelijk afgebakend, pijnlijke borst), was de uitslag helemaal goed, dus het kan ook helemaal goed uitpakken voor je (ik hoop het!). Ik zou je wel echt aanraden iemand mee te nemen naar de mammografie, ik vond het behoorlijk confronterend om in de mammografie wachtkamer plaats te nemen en was echt heel gespannen tot ik de uitslag kreeg (duurde niet lang, misschien 15 min).
Ahh wat naar! Toen ik een knobbeltje in mijn borst had kon ik in het ene ziekenhuis pas na drie weken terecht en bij het andere de al na een dag of twee. Mocht je dus minder lang willen wachten zou je ook even rond kunnen bellen. Goed om te weten is wel dat het in 80% van de gevallen onschuldig is.
Ik heb dit ieder jaar wel eens, vaak bij veranderen van seizoenen.
Lijkt bij mij op dyshidrosis lamellosa sicca al heb ik het echt alleen op mijn vingers.
@Pippi die uitspraak is wel heel treffend ja. Ik heb daar best vaak last van.
@Krekel ik heb net gebeld of er niet toch eerder een plekje is maar helaas ze zei dat dit al erg snel was en dat er geen andere plekken beschikbaar zijn. Dus ik moer gewoon even doorbijten en geduld hebben.
En wat fijn dat er bij jou niets ergs uit kwam! Daar hoop ik natuurlijk ook op.
Ik ga waarschijnlijk wel alleen naar de afspraak maar misschien toch nog even goed overleggen of mijn vriend mee gaat. Hij heeft het wel aangeboden maar ik doe dit soort dingen meestal liever alleenā¦
@Bertha dankjewel, ik zie op internet wel staan dat ik ergens anders misschien wel sneller kan zijn maar dan zit ik weer met vervoer dus ik laat het maar zo.
Ik moet gewoon proberen niet zo te stressen, de kans is veel groter dat het niets is dan dat de kans is dat het slecht isā¦
Normaal gaan de dagen super snel voorbij en nu lijkt het wel een slakkentempo te hebben.
Bij mij was het zo dat er wat uit de foto en echo kwam maar de biopsie niet direct kon. Toen is mijn man wel meegegaan.
Edit: en het was dus oke, twee fibroadenomen
Aah dus als ze zoiets zien kunnen ze ook niet meteen zien of het goed of fout is?
Wat een eng idee als je dan weet dat ze iets zien maar je nog geen uitsluitsel kan hebben.
Ik ben heel internet aan het afstruinen wat er allemaal kan zijn en er zijn zoooveel verschillende goedaardige dingen maar toch klinkt het meerendeel eng ervan.
Bij mijn moeder hebben ze het wel meteen gedaan. Verschild misschien ook per ziekenhuis. Het kunnen echt heel veel dingen zijn. Hoop dat je snel terecht kanš
Ja als je niet met spoed bent doorverwezen kan het niet altijd direct. En zal ook vast per ziekenhuis verschillen. Maar de uitslag na biopt kreeg ik nog dezelfde dag, dat was wel fijn!
Hij had twee dagen niet gespuugd, vanochtend ineens wel weer alles eruit. Nog steeds weinig energie, weinig eten en drinken maar er gaat gelukkig wel weer wat in. Mis zijn vrolijkheid enorm.
Vandaag weer dokter gebeld en die wilt het aankijken tot morgen, dan pas afspraak
Ik ben bij mijn ouders logeren en ik ben mijn dagelijkse medicatie thuis vergeten, namelijk propranol, ebastine en citalopram. Zit vooral in met die laatste aangezien ik al veel gehoord heb over ontwenningsverschijnselen bij antidepressiva. Moest het nu gewoon een thuiszitdag zijn zou ik misschien zo proberen uitzitten maar we hebben reservaties bij een fancy restaurant morgenavond en ik wil niet mogelijk ziekig daar heen moeten⦠Denken jullie dat mijn angst overdreven is? Ik kan eventueel wel morgen overdag de medicatie gaan halen maar dat is wel omslachtig.
Mijn laatste dosis was vrijdagavond rond 22u trouwens.
Als ik voor mijzelf spreek kon ik prima altijd 1 dag EScitalopram overslaan zonder ontwenningen.
Hoe lang ben je logeren/wanneer kun je het weer nemen? 1 gift overslaan verwacht ik niet dat je zult merken, veel langer is niet heel erg handig (maar verwacht ik ook niet per se heel veel acute klachten van oid).
Citalopram heeft een best lange halfwaardetijd (blijft lang in je bloed), waardoor je minder snel ontwenningsklachten krijgt. De verhalen die je hoort over ontwenning bij antidepressiva gaan meestal over medicijnen met een korte halfwaardetijd, zoals venlafaxine en paroxetine.
Ik was een keer vergeten optijd citalopram te bestellen en toen zat ik 2 dagen zonder. Merkte er niks van, dus het zal wel meevallen! Ik dacht ook oh shit straks krijg ik afkick verschijnselen maar ik heb nergens last van gehad
Ik heb nu ong 2 maanden last van trillende oogleden. Ben bij de huisarts geweest en die gaat navraag doen bij de oogarts. Hij had t wel over evt botox te spuiten ertegen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Ik word zelf wel chaggo als ik een paar dagen mijn citalopram niet heb gehad, maar misschien zit dat gewoon tussen mijn oren. Voor de rest is het niet alsof ik na 2 of 3 dagen niet nemen meteen weer dood wil ofzo.
Geen ervaring met botox, maar heb je magnesium supplementen al geprobeerd? Daarmee gaat het bij mij altijd weg. Wel magnesiumcitraat, die is effectief.
Ja ik heb echt alles al geprobeerd, echt heel vervelend.
Ik heb dit een tijdje terug ook gehad en bij mij hielp magnesium ook niet, maar extra mangaan wel (multivitamine 50+ oid). Ik snap de link ook niet helemaal, maar bij mij was het binnen een week over, wellicht nog te proberen.
Thanks! Ga ik zeker proberen!
Ben net terug en gelukkig helemaal niets aan de hand!
Gewoon gevoelig klierweefsel en niks raars te zien op fotos en echo. Alles zag er gewoon normaal uit volgens de arts
Heel blij en opgelucht nu.
Bedankt nog voor alle reacties.