Met een olie ging het er bij mij snel af (ik had van die jojoba olie, maar werkt vast ook met andere olie)
Thanks allemaal! Nieuwe ronde, nieuwe kansen dus kijken wat wel werkt. De veelzijdigheid van pindakaas blijft me verrassen
Bij mij ging het met aceton! Was volgens mij getipt door de verpleging die mān wondzorg deed.
Dankjewel voor de tip! Het blaasje is nu weg, alleen het blijft nu steeds bloeden. Heb je daar ook een tip voor?
Gebruik nu nog zofirax maar dat doet voor mān gevoel niet veel
Ik en mijn zoontje worden helemaal gek van de jeuk!! We hebben allebei rode bultjes, ik vooral in mijn nek maar ook hoofd, hij alleen op zijn hoofd. En random op armen en benen een paar bultjes. En de jeuk sjeeeee!!!
De huisarts is natuurlijk dicht tot 2 januari grr.
We hebben geen luizen (al 13839 x gecheckt), bed is nagekeken op bedbugs maar niks te zien, we gebruiken niet dezelfde shampoo of creme dus daar kan het niet van komen toch??
Wie heeft een idee wat het kan zijn?
(Ik dacht dus eerst dat het door mijn creatine kwam, maar de bultjes die ik heb zijn echt hetzelfde als van zoontje), dus ik denk niet dat het daardoor komtā¦
Foto erbijjjjj
Zijn het geen waterpokken?
Ik heb nu al ruim een week een plekje met bultjes op mijn buik en het gaat niet weg. Worden niet meer maar ze zijn nu wel een beetje ākapotā door kleding wat er tegen schuurt denk ik. Jeukt ook niet echt gelukkig maar af en toe irriteert het wel.
Kan ik hier gewoon iets van vaseline ofzo over smeren?
Nope! Althans we hebben het beide al gehad en er zijn geen blaasjes (terwijl we het al 2 weken hebben)
Het zou ook nog wel schurft kunnen zijn, zeker als jullie het allebei hebbenā¦
Ja ik heb dit ook overwogen, enige wat dit tegenspreekt is dat bij volwassenen eigenlijk nooit op het hoofd voorkomt en ik heb het dus wel onder mijn harenā¦
Ik vind het meer lijken op kleine bijtwondjes van beestjes
Maar wat voor beestjes dan?
Oja ik heb dat toch wel al vaker gezien; zie je echt tunneltjes? Foto is onscherp. Zou toch voor komende week een afspraak met je huisarts maken!
Hmmm.shit, gekke is dat mijn vriend er geen last van heeft en ander zoontje ook nietā¦
Heb nog even een foto gemaakt⦠denk je dat ik hiervoor toch de waarnemend arts morgen even moet bellen dan? (Haha je bent denk ik geen huisarts maar toch)
Zou daar niet de waarnemend huisarts voor bellen maar gewoon je eigen huisarts komende week. Vooral proberen niet te krabben (makkelijk gezegd). Het is lastig om te zeggen vanaf een foto. Lijken geen echte gangetjes te zijn? Het zou nog een soort urticaria kunnen zijn. Heb je anti allergie tabletjes in huis? Kunt eens eentje proberen te nemen, kijken of het helptā¦
Geen idee wat dit kan zijn maar qua locatie lijkt het iets te zijn dat misschien gerelateerd is aan je hoofdkussen? Omdat het zo je hoofd en nek is en bij je zoontje ook? Of een beestje wat in je haar zit anders dan hoofdluis?
Zit het tussen je vingers ook en als je er dan op drukt dat er dan wat vocht uit komt? Dan lijkt het me schurft ja.
Geen huisdieren!
@ZusjevanJoost niks op mijn vingers te zien!
Moet zeggen dat ik inmiddels veel schurft fotos gezien heb en het zeker niet uitsluit⦠ik ga morgen via de chat even overleggen met huisartsenpost.
Toevallig een 2e hands bank gekocht?
Dit klinkt niet als acute spoedeisende zorg waar een huisartsenpost voor bedoeld isā¦