Hmmm.shit, gekke is dat mijn vriend er geen last van heeft en ander zoontje ook niet…
Heb nog even een foto gemaakt… denk je dat ik hiervoor toch de waarnemend arts morgen even moet bellen dan? (Haha je bent denk ik geen huisarts maar toch)
Hmmm.shit, gekke is dat mijn vriend er geen last van heeft en ander zoontje ook niet…
Heb nog even een foto gemaakt… denk je dat ik hiervoor toch de waarnemend arts morgen even moet bellen dan? (Haha je bent denk ik geen huisarts maar toch)
Zou daar niet de waarnemend huisarts voor bellen maar gewoon je eigen huisarts komende week. Vooral proberen niet te krabben (makkelijk gezegd). Het is lastig om te zeggen vanaf een foto. Lijken geen echte gangetjes te zijn? Het zou nog een soort urticaria kunnen zijn. Heb je anti allergie tabletjes in huis? Kunt eens eentje proberen te nemen, kijken of het helpt…
Geen idee wat dit kan zijn maar qua locatie lijkt het iets te zijn dat misschien gerelateerd is aan je hoofdkussen? Omdat het zo je hoofd en nek is en bij je zoontje ook? Of een beestje wat in je haar zit anders dan hoofdluis?
Zit het tussen je vingers ook en als je er dan op drukt dat er dan wat vocht uit komt? Dan lijkt het me schurft ja.
Geen huisdieren!
@ZusjevanJoost niks op mijn vingers te zien!
Moet zeggen dat ik inmiddels veel schurft fotos gezien heb en het zeker niet uitsluit… ik ga morgen via de chat even overleggen met huisartsenpost.
Toevallig een 2e hands bank gekocht?
Dit klinkt niet als acute spoedeisende zorg waar een huisartsenpost voor bedoeld is…
Nee zeker niet, daarom ga ik er ook niet heen!
Maar ook door een chat te starten belast je de huisartsenspoedpost.
Deze is bedoeld voor zaken die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag.
Ik denk dat dit prima kan wachten tot dinsdag, er is hier al veel advies gegeven ![]()
Het is niet rot bedoeld, maar de huisartsenspoedpost is overbelast. Juist met zaken die prima kunnen wachten.
Je hebt gelijk!! Het is vooral vervelend omdat het zo voor oud en nieuw is en ik durf ook niet zo goed met mensen af te spreken nu, zeker niet bij ons thuis. Anyway, dat is super relatief natuurlijk, uitzitten maar I guess.
Ik snap inderdaad dat het heel vervelend is omdat je niet weet wat het is! Hopelijk is het snel dinsdag en heb je duidelijkheid!!
Omg ik denk dat ik net een luis heb gevonden in het haar van mijn kind. ![]()
Ik ben geen expert maar luizen veroorzaken volgens mij geen jeuk en rode plekken in je nek?
Zijn het geen vlooien?
Zie je ook neten dan? Als je al 2 weken jeuk hebt zou je ook echt wel neten moeten kunnen zien zitten. Die zie je vaak eerder en beter dan de luizen zelf
Jawel, want ze zuigen zich vol met bloed, dat gaat jeuken en als je het openkrabt wordt het een wondje (heb dit even opgezocht). Ze lijken inderdaad ook neten te hebben! Opa en oma komen zo kammen bij de kinderen zodat ik mezelf kan behandelen…
Mijn dochter heeft helaas een keer of 6 luizen gehad (er was een plaag in de klas en ze staken elkaar de hele tijd weer aan) maar nooit dat ze dit in haar nek had, vandaar dat ik het me afvroeg. Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf!
Hopelijk gaat het hiermee weg, en anders is mogelijk toch creatine de oorzaak van mijn nek…
Mijn dochter had ook kleine wondjes in haar nek toen ze luizen had. Puur door het krabben.
Nee nergens met vlooien! Maar schoonouders kwamen helpen en ik en kinderen zijn weer luisvrij! Scheelt zoveel jeuk!! Opgelucht dat dit het toch bleek te zijn (en hoe heb ik dit over het hoofd kunnen zien??)
Dat is waar! Schurft heb ik ook eens gekregen
als cadeautje van een ex lang geleden. Dan moet je echt zoveel doen om daar weer vanaf te komen ![]()