Het grote medische vragen-topic #3

Nee zeker niet, daarom ga ik er ook niet heen!

Maar ook door een chat te starten belast je de huisartsenspoedpost.
Deze is bedoeld voor zaken die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag.

Ik denk dat dit prima kan wachten tot dinsdag, er is hier al veel advies gegeven :smile:

Het is niet rot bedoeld, maar de huisartsenspoedpost is overbelast. Juist met zaken die prima kunnen wachten.

5 likes

Je hebt gelijk!! Het is vooral vervelend omdat het zo voor oud en nieuw is en ik durf ook niet zo goed met mensen af te spreken nu, zeker niet bij ons thuis. Anyway, dat is super relatief natuurlijk, uitzitten maar I guess.

Ik snap inderdaad dat het heel vervelend is omdat je niet weet wat het is! Hopelijk is het snel dinsdag en heb je duidelijkheid!!

1 like

Omg ik denk dat ik net een luis heb gevonden in het haar van mijn kind. :clown_face:

1 like

Ik ben geen expert maar luizen veroorzaken volgens mij geen jeuk en rode plekken in je nek?

Zijn het geen vlooien?

1 like

Zie je ook neten dan? Als je al 2 weken jeuk hebt zou je ook echt wel neten moeten kunnen zien zitten. Die zie je vaak eerder en beter dan de luizen zelf

Jawel, want ze zuigen zich vol met bloed, dat gaat jeuken en als je het openkrabt wordt het een wondje (heb dit even opgezocht). Ze lijken inderdaad ook neten te hebben! Opa en oma komen zo kammen bij de kinderen zodat ik mezelf kan behandelen…

3 likes

Mijn dochter heeft helaas een keer of 6 luizen gehad (er was een plaag in de klas en ze staken elkaar de hele tijd weer aan) maar nooit dat ze dit in haar nek had, vandaar dat ik het me afvroeg. Hopelijk zijn jullie er snel weer vanaf!

3 likes

Hopelijk gaat het hiermee weg, en anders is mogelijk toch creatine de oorzaak van mijn nek…

2 likes

Mijn dochter had ook kleine wondjes in haar nek toen ze luizen had. Puur door het krabben.

1 like

Nee nergens met vlooien! Maar schoonouders kwamen helpen en ik en kinderen zijn weer luisvrij! Scheelt zoveel jeuk!! Opgelucht dat dit het toch bleek te zijn (en hoe heb ik dit over het hoofd kunnen zien??)

3 likes

Dat is waar! Schurft heb ik ook eens gekregen
als cadeautje van een ex lang geleden. Dan moet je echt zoveel doen om daar weer vanaf te komen :weary:

3 likes

Mijn zoontje heeft penicilline gekregen voor een oorontsteking. De huisarts zei voor vijf dagen, driemaal daags 1.5 ml, maar hij heeft 20 ml gekregen. Op dag vier is het al bijna op, ik denk dat hij nog één dosis heeft, terwijl hij er nog twee moet.

Kan dit fout zijn gegaan bij het voorschrijven, of kan ik het hierbij laten? Ik zit in het buitenland dus hier heb je niet echt een hap om even snel te bellen. Ik lees altijd van die verhalen dat je de kuur echt moet afmaken dus ik ben er een beetje huiverig voor om zomaar te stoppen, al is het nog maar 1 dosis.

1 like

Kuur afmaken heeft vooral met resistentiegevaar te maken, niet zo zeer een probleem voor het individu, die ene gift die je mist zal ook nu het probleem niet zijn. Apotheek zou overigens moeten zorgen dat je genoeg meekrijgt!

3 likes

Weg ivm verkeerde info

1 like

Nee dit slaat nergens op, je hoort volgens het recept gewoon 15 giften van een bepaalde dosering berekend op gewicht te moeten kunnen geven. Maar ik weet dat onze apotheek ipv 21 tabletten voor 7 dagen ook 20 tabletten meegeeft, omdat dat één verpakking is.

4 likes

Bedankt voor jullie uitleg @Krabsalade

Ik zei het verkeerd, we hebben nu vier volle dagen gehad (4*4.5 dus) en nu gaan we de vijfde dag in. Maar goed, ik laat het nu lekker zo.

1 like

Ja dat klopt maar als het puur de 20ml was. Wat slecht van de apotheek, kunnen ze geen losse meegeven?

1 like

Iemand ervaring met een ontstoken evenwichtsorgaan? Als in: hoe weet je of je dat hebt en is er een oplossing voor?

Ik ben sinds donderdagmiddag ziek, misselijk. Kon helemaal geen geluid hebben of beweging. Alleen maar stil liggen in bed. En sinds donderdagavond zit mijn linkeroor dicht. Ben niet verkouden, geloof ik, geen loopneus of niezen ofzo. Dus ik lig al sinds toen in bed. Gister ben ik er even uit geweest, een uurtje. Heb wat YouTube filmpjes gekeken en rechtop gezeten. En toen werd ik meeeeega duizelig. En dat ben ik nu nog steeds. Alles golft, ben weer misselijk bij elke beweging. Maar kan nu wel beter op mn telefoonscherm kijken bijvoorbeeld.

2 likes