Indd tijdens een bevalling, ze bleven maar controleren met een koud flesje tegen mijn heup wat ik telkens nog voelde. Ook enorme persweeen, ring of fire etc. Alles gevoeld.
Nu zet het me aan het denken voor een tweede. Ik weet niet hoe het ‘hoort’ misschien heeft t de piek er wel afgehaald en was het anders nog pijnlijker geweest. Misschien heeft t niks gedaan. Ik weet niet met welke insteek ik de keuze weer moet gaan maken nu, heel irritant.
Daarna naar de OK onder narcose. Vervolgens heb ik mijn benen 1 dag niet kunnen bewegen. Wellicht duurde het inwerken gewoon heel erg lang? Of heeft de narcose het versterkt? Of kan dat een bijwerking zijn van de narcose dat je je niet goed kunt bewegen? (Durfde ik ook niet btw)
Iedereen kan er heel anders op reageren. Anders eens vragen bij het ziekenhuis om een afspraak bij de anesthesist? Die kan je misschien beter adviseren en ook wat meer uitleg geven over een epiduraal/narcose.
En er zijn ook nog alternatieven voor pijnstilling. Niet medicamenteuze (bad/warm water/tens/vr bril maar bv ook een pijnpompje (wel pas als je al goed in de weeën zit want het werkt niet zo lang).
Ja ik had epiduraal! Bij mij hebben ze 'm er na een halve dag er ook uitgehaald omdat het niet voor me leek te werken. Bleek achteraf waarschijnlijk te hoog geplaatst.
@Tubing ah dat lijkt me ook een vervelende ervaring!
Is het misschien stress hives?
Ik krijg dit door contactallergie, wanneer ik nikkel op mijn huid draag (zoals knopen etc).
Laat antwoord maar fijn dat het goed was
Ik heb een glucosemeter en nog heel veel naaldjes over omdat ik zwangerschapsdiabetes heb gehad. Nu heb ik dat niet meer nodig. Weet iemand of je dit kan inleveren ergens? Bij de apotheek ofzo? Of hebben ze daar niks aan.
Volgensmij is het vaak in te leveren maar gaat het daar weggegooid worden, sinds ze bang zijn dat er iets mee gedaan is
Ja dat dacht ik al. Wel echt zonde. Zo kort gebruikt.
Soms kun je dat ook bij een voedselbank oid inleveren!
Insulinforlife kan het goed gebruiken.
Soms kan je het wel inleveren bij de praktijk en dan gaat het 1x in de zoveel tijd met de vrachtwagen naar een “3de” wereld land.
Ik ben een beetje gespannen, 26 Jan gaan mijn boobies eraf. Of nja, ze worden verkleind.
Al vanaf dat ik ze ( zo groot ) heb ben ik er niet blij mee en nu kan ik inmiddels zeggen dat ik er lichamelijk ook gewoon last van heb. na ongeveer 15 jaar heb ik dan eindelijk de stap durven nemen. Ik heb al eens een hersenoperatie gehad maar dat was ‘’ omdat het moest ‘’ en dan heb je voor je gevoel geen andere optie. Maar dat was zoveel relaxter dan ‘’ zelf kiezen ‘’ voor een operatie.
Iemand hier ooit een verkleining ondergaan en hoe zijn de eerste dagen je afgegaan?
En je moet de eerste 6 weken als ik het goed heb een sport bh dragen, maar hoe weet ik welke maat ik moet aanschaffen. En waar ik dan precies rekening mee moet houden (want waarom een sportbh? dat heeft toch een reden, maar welke? zijn het de beugels, want er zijn ook sportbh’s met beugels, is het de ondersteuning, want er zijn ook sportbh’s die weinig ondersteuning bieden? )
Kon je al snel weer normaal functioneren, heb je veel pijn gehad. Zoveel vragen.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de manier waarop, mijn intake / begeleiding maar matig vind. Ik heb eigenlijk zoveel vragen en heb het idee dat ik slecht geïnformeerd ben. Ze hebben me wel advies gegeven waar ik dingen kan lezen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het onoverzichtelijk vind en liever had dat iemand mij het mondeling vertelde. Maar mogelijk ligt dat aan mezelf, ik durf het ook niet zo goed op te zoeken.
Je mag wij wel een dm doen met je vragen! Ik heb ook een borstverkleining gehad. In het ziekenhuis krijg je een bh om en een extra bh mee. En de eerste dagen is het bewegen beperkt de rit naar huis was ook niet prettig. Niet pijnlijk hoor het terugrijden maar gewoon niet prettig.
Herstel ging bij mij voorspoedig en na 6 weken weer auto gereden. Weet niet wat ze nu adviseren mbt autorijden. Mijn operatie is al wat jaren terug.
Ik lees even mee, ik sta ook op de wachtlijst en heb gisteren net de ziekenhuis apotheek aan de lijn gehad dus ik zal binnenkort wel een oproep krijgen
Spannend! Volgens mij kun je ook veel dingen vinden over een borstverkleining als je op het forum zoekt. Charlotte Hoeboer heeft ook een verkleining gedaan en daar veel video’s over gemaakt. https://youtu.be/YvV8Gh_1LT4?si=nKb5hCjq-mzXp00a
Ik wil het ooit ook echt doen. Hopelijk valt het je allemaal mee. Veel succes
De sportbh die ik kreeg in het zkh had een rits aan de voorkant, zoiets: Leyla naadloze medische BH met rits voor na de borstoperatie
Dit zit prettig voor ondersteuning en snijdt niet bij de littekens. Bij mij is het alweer 12 jaar geleden, maar nog steeds heel blij mee. Veel succes en alvast een goed herstel toegewenst!
Er zijn recent verhalen gedeeld in het plastische chirurgie topic, oa die van mij. Je mag me ook pb’en als je meer vragen hebt.
Oh, ik ga eens lezen.
Bedankt iedereen voor het antwoorden.
Fijn om te weten dat je die bh mee krijgt vanuit het ziekenhuis. Want daar was ik al niet van op de hoogte. Ook fijn om te lezen dat iedereen die het al gedaan heeft er nog steeds heel blij mee is! Neemt ook al een klein beetje onzekerheid weg met of ik wel de juiste keus maak.
Wanneer ik nu voorbij de hunkenmoller of iets loop denk ik, omg, straks pas ik gewoon bh’s zonder dat ik er ook onder kan kamperen.
@DikkeKip Ik zal tegen die tijd wel updaten hoe het me is afgegaan. Een soort mini blog.
Wat is jullie holy grail voor brandwonden om de pijn iets te verlichten het mooi te laten genezen?