boegem balsem! ik zweer bij dat spul, mijn hele familie trouwens. eerst koelen, daarna boegem balsem erop, en dan iedere zoveel de balsem verversen. volgens mij is het bij bol te koop.
Ik zou dan eerder een andere plek zoeken om je te laten opereren als je er nu al geen goed gevoel bij hebt.
Je gaat denk ik echt geen spijt krijgen. Ik ben zo intens blij dat ik ze heb laten verkleinen. En ik was toen nog vrij jong. En nog steeds blij.
En @Blush
Mochten jullie niets te doen hebben en zin hebben in een rabbit hole aan informatie over boegem zalf, google dan boegem zalf + koelewijn. Dan vind je vanalles over een geheel verbrand jongetje en de (streng gelovige) familie die weigerde hem naar het brandwondencentrum te sturen. De jeugdbescherming raakte zelfs betrokken maar familie hield voet bij stuk. Uiteindelijk is het kind tegen alle verwachtingen in geheel genezen. Overigens deden ze hier absoluut niet aan koelen.
Kun je het niet downloaden vanaf de website van het ziekenhuis (als je daar bent bevallen)?
Ik kan namelijk best wat terugvinden, inloggen gaat geloof ik met DigiD
Is het bij blaasontsteking ook het geval dat je bij elke druppel urine die in je blaas terecht komt, al aandrang krijgt? Ik merk echt dat ik soms om de x aantal weken in de nacht echt minimaal 5x naar de wc moet en dan komen er echt alleen druppels. Soms moet ik na 30 min dan alweer! Maar ik heb geen pijn en geen branderig gevoel of iets in die zin. Overdag lijkt het ook aanzienlijk minder. Zou dit een ontsteking kunnen zijn of gewoon een overactieve blaas soms?
Misschien kan je het ziekenhuis bellen met je vraag, misschien kan een kinderarts het dan met je doornemen? Misschien schrik je van wat er zou staan en blijf je juist met een extra rot gevoel zitten.
Je hebt recht op een uitdraai van je dossier, en als gemachtigde ook van dat van je baby. Maar de vraag is of dat je gaat helpen met het beantwoorden van je vragen. Er staan vaak veel vaktermen in zoān dossier en het is als leek heel lastig om er een logisch verloop uit te halen als je met vragen zit over hoe bepaalde zaken zijn gelopen bij de bevalling en daarna. Zoals gesuggereerd door @Bertha zou ik eerder bellen met het ziekenhuis om een afspraak in te plannen alles met je door te nemen en direct je vragen te beantwoorden. Heb je denk ik meer aan. Is helemaal niet gek om te doen. Gebeurt heel vaak!
Dit is een man die is veroordeeld voor het mishandelen en opsluiten van 10 van zijn 19 zijn kinderen, dat lijkt me nou niet echt iemand om als voorbeeld aan te nemen. Evenals die Boegem die al decennia een beruchte kwakzalver is die onder andere de kanker van Sylvia Millecam heeft ābehandeldā met zout.
Dat wist ik. Neemt niet weg dat het een boeiend verhaal is.
Ja heel boeiend, voor het kwakzalverijforum
Dit is echt zulke desinformatie. Ik heb even gegoogled en dat filmpje gekeken. Ja de wonden zijn uitgebreid op een groot oppervlakte van zijn lichaam, maar zijn oppervlakkig (2e graads voornamelijk gok ik). Beoordeling door een arts is zeker nodig om te checken of er diepere wonden zijn die wel andere zorg behoeven of dat er al tekenen van infectie zijn. Maar als je dan weet dat je met oppervlakkige tweedegraads wonden te maken hebt, is de behandeling met vette gazen. Meer afdekken is effectiever en minder infectiegevaar. Oppervlakkige tweedegraads brandwonden helen meestal zonder littekens, daar heeft welke creme je erop smeert niets mee te maken.
Overigens lees ik dat die boegem zalf wat olieƫn toegevoegd aan vaseline is. Dat is precies wat er op vette gazen zit, dus deze man doet net alsof hij een wonder heeft verricht terwijl hij alleen de minder praktische versie van de reguliere behandeling heeft gebruikt (wat want een zooi moet een kind onder de vaseline en nattige wonden zijn). Dus ook absoluut niet tegen alle verwachtingen in genezen, dit is precies zoals de verwachting. Hij had alleen een hoger risico op infectie.
En verder mbt brandwonden in het algemeen: ik heb samengewerkt met een brandenwondenarts en die gaf aan dat de fancy littekencremes allemaal heel leuk zijn, maar dat de toegevoegde waarde met name is dat ze beter smeerbaar zijn of beter ruiken dan de indifferente cremes. Qua littekenvorming maakt het niet zoveel uit. In het brandwondencentrum zelf gebruiken ze de creme van Staudt ook helemaal niet, veel te duur Belangrijkste is soepel houden met wat dan ook en goede zonnebrand erop, veel meer kun je niet doen.
Oh absoluut hoor, snap ook dat het een andere doelgroep is. Maar vond het wel grappig ergens, dat veel mensen volgens mij wel denken dat dit de zalf is die ze zelf ook gebruiken, terwijl dat dus niet het geval is.
Zouden jullie bij langdurige hoest de huisarts bellen? Duurt nu al zoān twee maanden, ben ondertussen een maand in een zonnig land geweest, maar dat heeft niet geholpen. Ik hoest eigenlijk al sinds september maar sinds twee maanden dat ik echt iets ophoest, alsof er een slijmlaag in mijn longen zit. Ik weet alleen niet wat de huisarts zou kunnen doen, ik ben er ook niet ziek van ofzo.
Dat wordt overal online iig wel aangeraden, dus dat zou ik dan ook doen.
ik zou bellen, vooral omdat het toch met de longen te maken kan hebben. Ik denk dan altijd liever een keer extra dan te laat
@Mette12 bedankt! Stom eigenlijk, had het zelf wel kunnen verzinnen natuurlijk, maar fijn om het van anderen te horen. Het voelt zo minimaal omdat ik er niet echt last van heb, maar het is niet echt normaal natuurlijk.
Ik snap je ook wel, vooral omdat ze altijd zeggen van dokters zijn druk, bel alleen als het nodig is.
Ik merk het zelf ook. Als ik denk dat het wel gaat doe ik het al snel niet, terwijl het soms toch wel goed kan ijn om het na te laten kijken
Vanochtend bloed laten prikken. Laatste keer is bijna 6 jaar geleden. Dacht binnen paar minuten wel klaar te zijn. Uiteindelijk bijna 15 minuten geduurd voor 9 buisjes, waarvan 3 mislukt. Ze hebben me vijf keer geprikt (elleboogholtes van beide armen, zijkant van polsen en buitenkant van mān linkerhand). Volgens de dame lag het aan mijn vaatjes (omdat ik tenger ben gebouwd?), ging mijn lichaam in een beschermingsmodus en doken de vaatjes weg? Vond het eigenlijk maar een vreemd verhaal en ze zou al 14 jaar ervaring hebben. Heb ook twee blauwe plekken nu. Klopt hetgeen wat ze zegt of kon ze gewoon niet prikken?
Ja ik verwacht ook zoān antwoord eigenlijk, ga morgen wel bellen hoor, maar toen ik laatst de dag voor een lange vlucht belde over de oorontsteking van mijn baby hoefde ik ook niet te komen. Ik neem het ze niet kwalijk, want ze zijn echt wel druk, maar wel fijn dat ze er dan van weten.
Bedacht me trouwens ook nog dat ik van de week een hard stukje slijm ophoestte