Het grote medische vragen-topic #3

@Friemel @wiewatwaar

Ja, wel een wat nare ervaring. Dacht dat het zo gepiept was. Ze gaf ook aan dat ze maar drie keer mocht prikken. Ik had er zelf nooit van gehoord (hoef zelden bloed te prikken) en ik vroeg wat de reden was. Ze gaf inderdaad aan dat dat het protocol was en ik anders een ‘speldenkussen’ werd. Ben alsnog benieuwd naar de achterliggende reden, dus ik ga zo Googlen. Maar goed, ze wilde me niet nog een keer terug laten komen, dus had ze een vierde keer gedaan en voor de vijfde (laatste poging) een collega erbij gehaald. Ik dacht dat ze met 14 jaar ervaring wel alle situaties heeft gehad en dat ze d.m.v. voelen wel exact weten waar ze moeten prikken.

Ik hoop dat ze mij binnenkort de uitslag kunnen geven en niet erachter komen dat het opnieuw moet :smiling_face_with_tear:

2 likes

Iemand met 14 jaar ervaring kun je mijn inziens wel vertrouwen op deskundigheid.
Soms is prikken gewoon lastig en dat kan liggen aan de dingen die hierboven al genoemd zijn.

11 likes

Heh bah, een dikke naald. Lijkt me best gevoelig en dan om te weten dat het niet geslaagd is! En gelukkig aan de ene kant dat het per persoon zo kan verschillen, anders ben je altijd de sjaak als je een moeilijk te prikken persoon bent :stuck_out_tongue:

Ik had in totaal 6 buisjes nodig (4 kleine en 2 grote). Ze had er een paar verpest (geen idee hoe) en weggegooid, daar heeft ze nieuwe buisjes voor gepakt. Moet wel zeggen dat de 6 uiteindelijke buisjes niet allemaal vol zaten, maar schijnbaar wel voldoende voor het onderzoek. Ik was op een gegeven moment bang dat ik licht in mijn hoofd zou worden ofzo, maar dat was gelukkig niet het geval :sweat_smile: En inderdaad, sommige buisjes stopten met het vullen van bloed. Volgens haar ging mijn lichaam in een beschermingsmodus en doken m’n vaatjes dan weg. Ik had bijna de neiging om te zeggen dat ze ergens in m’n been moest prikken (weet eigenlijk niet eens of dat kan).

1 like

Ja kan zeker een gevolg zijn van blaasontsteking! Ik heb ook nooit last van pijn of branderigheid. Enkel van vaak kleine beetjes/druppels plassen.

1 like

Wow ik heb morfine gekregen omdat ik al 6 weken non stop hoest en daardoor mn hele bovenlichaam heb gekneusd maar dit spul is echt intens. Ben helemaal wappie.

8 likes

Eerste bericht in tijden weer op dit forum :sweat_smile: Meestal helpt de zoekfunctie me wel, maar kon nu niks vinden.

Sinds gisterochtend last van een knellend gevoel in mijn knieholte en als ik loop of sta schiet er soms een verdoofd gevoel vanuit mijn knieholte door de bovenste 5 cm van mijn kuit. Ik zit eigenlijk veel te vaak met mijn benen over elkaar en ik geloof dat het gisteren getriggered is doordat ik weer zo achter mijn bureau zat. Geen idee of dit iets is waar ik zo gelijk wat mee moet, of dat het na een week of zo al weer langzaam zou moeten wegtrekken? Ben zo bang dat ik mezelf schade heb aangedaan door verkeerd te zitten…

3 likes

Ik heb soms de neiging om ‘te snel’ naar de dokter te gaan :grimacing: Wilde nu proberen om een wat betere afweging te maken. Mijn vraag was vooral om te kijken of iemand anders dit ook ooit heeft gehad en of het uit zichzelf over zou kunnen gaan. Ik kijk het nog even aan en anders maak wel een afspraak bij de HA!

Je kan ook zonder verwijsbrief van de huisarts terecht bij de fysiotherapeut.
Zij kunnen ook een inschatting maken van de klachten. Als de fysio er niet uitkomt kan je dan ook nog een afspraak maken bij de huisarts

5 likes

Leek mij inderdaad ook een goed startpunt, dus ik heb een afspraak bij de fysio gemaakt. Thanks voor de reacties allebei!

1 like

Wat hielp ook alweer bij migraine (hormonaal) iets met koud water?

Voeten warm en nek of voorhoofd koud.

3 likes

Thanks, probeer t nu. 3e keer dat ik dit nu heb maar die flitsen wordt ik echt gek van, zie ook bijna niks meer en peuter heeft net een zeur-bui. Bleh…

3 likes

Ik gebruik vanwege ernstige rugklachten momenteel tramadol (3 x daags in tablet) werkt fantastisch, echter slaap ik vrijwel niet sinds ik deze medicatie gebruik.

Zou het innemen van een oxazepam enkel voor het slapen gaan kwaad kunnen?

1 like

Ik zou het in ieder geval afraden dagelijks te gebruiken, maar leievr 1 in de 2 a 3 dagen

1 like

Goed, bedankt voor je antwoord :+1:

1 like

Ik vond wek iets over dat een combinatie kan leiden tot euforische gevoelens

1 like

Ja las ik ook, echter wordt er verder vrijwel niet op ingegaan.

Lijkt me een vraag voor je arts of apotheker!

4 likes

Ga ik morgen ook zeker even naar informeren.

3 likes

Ik zou het niet doen, het zijn beide dempende middelen en het wordt afgeraden ze te combineren. Daarbij zou ik nooit een benzo gebruiken om mee te slapen. Goed letten op je slaaphygiëne en de tramadol zo kort mogelijk blijven gebruiken.

2 likes