Voor mijn acne kreeg ik minocycline voorgeschreven, ik moet het 3 maanden nemen en ik moet het uitnemen (omdat het een antibioticum is). Nu merk ik als bijwerkingen dat ik er af en toe duizelig van ben en enorm veel honger krijg. Ik vind beide heel vervelend. Ik neem het nu een kleine week. Weet iemand of die bijwerkingen beter worden? Ik kan er in de bijsluiter niet echt iets over vinden, behalve dat het gekende bijwerkingen zijn.
Ik had dat ook, inslapen was echt een drama. Inmiddels gebruik ik 2 keer daags de combo Tramadol/paracetamol en dan de laatste rond 15.00 zodat ik wel redelijk kan inslapen. Ongevraagd advies maar misschien kan je er iets mee. Beterschap voor je rug!
Na het checken van de hoeveelheden blijkt dat ik vandaag nog 3 stuks moet innemen en dan is het (als het goed is) klaar.
Ik heb het voor een ontzettend lange periode geslikt voor acne. Wel met tussen pozen. Had niet dezelfde bijwerkingen maar ik had last van hoofdpijn. Dit stopte pas toen ik stopte. Was uiteindelijke ook de reden om er mee te stoppen en omdat ik het al zo lang slikte. Maar misschien heeft iemand met dezelfde bijwerkingen een andere ervaring!
Aah kut, ik hoop dat het bij mij nog wegtrekt want 3 maanden die duizeligheid en honger houd ik niet vol⦠Kon jij het dan uiteindelijk wel lang volhouden met die hoofdpijn / was er gewenning?
Het was geen extreem erge hoofdpijn maar beetje sluimerend. Maar was er op een gegeven moment wel klaar mee. Toen was roa de enige optie en dat vond ik te heftig voor mijn acne. Maar uiteindelijk was mijn acne het gevolg van iets anders.
Klinkt naar mijn mening deels naar het rusteloze benen syndroom
Al kan dat meer als prikkend ervaren worden
Is het echt jeuk of een (verstoorde) pijn sensatie? Als je een beknelde zenuw hebt, kan je elders bijv last krijgen van dof of tintelende pijn et.
Meestal wanneer ik een ontstoken oog heb jeukt het en is het viezig.
Ik heb sinds zondag een zeer oog, als ik hem dichtknijp voelt het alsof ik een blauwe plek heb maar ik heb geen blauwe plek. Nu met opmaken met deed mān beautyblender ook zeer op mijn ooglid en op de bovenste waterlijn. Het is een heel klein beetje dik. Wimpers doen ook zeer bij mascara opbrengen.
Is dit ook gewoon een oogontsteking? Ik spoel sinds zondag 2 keer keer per dag met afgekoeld gekookt water maar merk nog geen verbetering, vandaag is tot nu toe het pijnlijkst. Ik zal mān lenzen even niet dragen en nog kamillethee halen om mee te spoelen.
Maar mān vraag is dus, lijkt dit ook een gewone oogontsteking? Of toch even de dokter bellen? Want voor een ontstoken oog bel ik de dokter meestal niet, gaat wel weer over.
Dit klinkt als de begindagen wanneer ik een chalazion krijg (verstopt talgkliertje in je ooglid). Wat helpt is iedere dag (het liefst meermaals) een warm kompres (bv een warm nat washandje of wasbaar wattenschijfje) voor ca 15 minuten tegen je oog houden. Daarna rustig van je ooglid naar de waterrand toe duwen om de verdikking als het ware weg te duwen. Door het kompres wordt het talg zacht en kun je dit wegduwen. Met een paar dagen wordt het dan als het goed is minder.
Oh dan ga ik dat proberen, dank je! Dan kan ik mijn lenzen wel weer in doen denk ik.
Ik heb dit heel erg als mijn voeten of handen mega koud zijn geweest en weer opwarmen, of als mijn voeten überhaupt te warm zijn geworden, soms ook na een hete douche of bad
Voor jou in het bijzonder, maar toch even in het algemeen.
Nou het is gebeurd. vandaag zijn mijn, doormiddel van een dagbehandeling, borsten verkleind en ben ik weer thuis.De laatste dagen voor de operatie vond ik wel rete spannend worden maar het zit er op.
Gisteren had ik nog een telefonische afspraak om mān laatste vragen te stellen en om pas de tijd dat ik aanwezig zou moeten zijn te horen. Ook kon ik nog wat vragen stellen. Ik zat nog steeds een beetje in de knoop met of ik nu een bh moest kopen of niet voor na de operatie (in de brochure staat steeds een sport top/bh), maar ik ben toch gewoon gegaan voor een Post-operatieve BH Beha met Voorsluiting. want die voorsluiting helpt je al met het niet ongemakkelijke bewegingen maken om je bh aan te krijgen. Die vrouw aan de lijn gaf me ook wel heel erg t gevoel dat die ergens vandaan was getrokken omdat ze een telefoon kan vasthouden. Want die heeft me dus verteld dat ik die bh zelf moest aanschaffen.
Ook is een pyjama met knoopjes aan de voorkant aan te raden. Iemand kan je dan gewoon makkelijk helpen met je āā vestje āā aan doen. ipv dat je ongemakkelijk met je armen moet gaan bewegen om hem aan te krijgen en mogelijk doet dat zeer.
Ik heb me gemeld, ben nog even zon spreekkamertje in geweest waar ik ook nog even een moment gehad om nog vragen te kunnen stellen om vervolgens te wachten tot ik richting mijn ziekenhuis bed ging waar ik me mocht omkleden om vervolgens vanuit daar richting de OK gereden te worden, Eigenlijk bij elke verplaatsing worden je vragen gesteld voor de āācheck check dubbel checkāā dus dat was wel fijn.
Op de plek waar ik moest wachten voor ik richting de ok ging heeft de zorgverlener mij iig uitgelegd dat alle ziekenhuizen hebben besloten dat je sowieso één bh mee krijgt⦠(aan krijgt als je klaar bent) omdat sommige ziekenhuizen er geen gaven en zoals ik hier eerder begreep sommige dus twee. dus mijn tip is, schaf er toch een voor jezelf aan. die kun je gewoon thuis laten liggen met de bon⦠Mocht het ziekenhuis het toch maar bij één houden is het voor de hygiene toch wel fijn om er 2 te hebben. mocht je hem niet nodig hebben kan hij altijd terug
Op de uitslaap kamer toen ik wakker werd kwam de spanning er bij mij uit en het voelde best branderig en vervelend⦠Even lekker janken dus⦠Daarna wat meer pijnstilling gekregen en het was snel weer goed te doen.
Mijn energie level i.c.m. dat het toch wel een beetje zeer doet maakt dat ik soms wel wat tranen laat. Maar ik vergelijk me vaak ook met een baby omdat moeheid mij snel emotioneel maakt. Met de goede pijnstilling is de pijn namelijk niet erger dan mijn menstruatie. Voor iedereen natuurlijk anders. maar dat is hoe het me nu af gaat.
Zo lekker als die stomme achterburen met zān bladblazer of elektrische heggenschaar even stopt wel lekker de rust pakken die je wel enorm nodig gaat hebben.
Edit: ik zie dat mijn schrijf kunsten beĆÆnvloed zijn door de narcose denk ik. Sorry daarvoor
Ik ben 8 dagen geleden met de fiets gevallen en had wat blauwe plekken en pijn aan mān duim gewricht.
De pijn zit daar. De blauwe plekken op mān benen en neus worden minder maar mān duim wordt erger en trekt nu ook door tot de binnenkant van mān elleboog.
Nou heb ik mān duim ook niet echt ontlast, en wil mān dochter veel getild worden.
Gaat deze pijn (waarschijnlijk) vanzelf over? Of moet ik echt stoppen met die plek belasten? Of naar de dokter?
Bij een kneuzing is het slim om zoveel mogelijk te ontlasten. Dus toch maar proberen.
Is het mogelijk alle bewegingen grwoon te maken? Anders zou het wel een breuk kunnen zijn.
Verder heeft het ook invloed of er gekoeld is. Heb je niet gelijk lang gekoeld, dan duurt de herstel tijd ook langer
Ja ik kan alles bewegen gelukkig! En heb met koelen gewisseld tussen neus en duim .
Oke dan ga ik ontlasten, ik dacht het is beurs tis goed te blijven bewegen. Dankjewel voor je reactie
Duimgewricht is wel een essentiƫle plek. Ik zou daar toch door iemand naar laten kijken, kan nooit kwaad. Dat kun je beter eerder dan later weten.
Wat fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen! En lief dat je het laat weten. Ik hoop dat je verdere herstel ook mee valt. Veel beterschap en laat je lekker verwennen
Ik heb mijn duim twee maanden geleden gekneusd en ik heb daar echt dagelijks nog last van heb een tijdje fysio tape gebruikt. Maar het duurt erg lang
Is het gezwollen? Drukpijn? Pijn als je aan je duim trekt of je duim induwt?