Ja nee ik heb eigenlijk het idee dat ze niet veel goeds doen. Ook wel pijnlijk, branderig gevoel. Maar dat is volgens mij redelijk normaal wat ik zo lees. Pijn is heviger in de avond en ochtend.
Van NÀrokÀllan, maar ik woon in Zweden, denk niet dat dit merk in Nederland te koop is.
Alvast sorry voor deze âtienervraagâ maar google kan mij niet helemaal helpen met dit specifieke voorbeeld.
Als je de morning after pil op de laatste dagen van je cyclus neemt, daarna word je ongesteld (zoals gewoonlijk) kunnen die dagen na menstruatie (dag 7 bijv) dan ook opeens vruchtbare dagen zijn? Oftewel: kan de morning after pil ook na menstruatie je eisprong nog in de war schoppen?
Nee
Ik heb mega veel keelpijn en opgezwollen klieren dus ben bang voor een keelontsteking. Moet ik daar dan voor naar de huisarts of niet? Want antibiotica voorschrijven doen ze ook niet zomaar toch.
Heeft iemand nog tips wat ik kan gebruiken? Tabletten doorslikken lukt nu niet vanwege de pijn dus gebruik oplosbare paracetamol maar werkt niet heel erg goed. Daarnaast gebruik ik zuigtabletten trachitol maar ook dat helpt maar amper en heel kort.
Ik weet niet hoe lang je het hebt, maar ik zou in eerste instantie hiervoor niet naar de huisarts gaan, misschien als het echt niet beter wordt? Volgens mij krijg je voor een keelontsteking geen antibiotica, dus daarvoor hoef je ook niet te gaan. Ik heb jarenlang last gehad van tonsillitis, en ik kreeg ook niet altijd een kuurtje. Wat ik dan altijd nam was Strepfen, denk dat de spray misschien nu fijner voor je is dan de zuigtabletten.
Thanks voor je reactie! Sinds vrijdag, dus nog niet heel lang maar als je er in zit duurt het wel lang. Zal morgen eens kijken voor die strepfen.
Ik hou altijd thuisarts aan qua adviezen. Misschien heb je daar nog wat aan.
Kleine kans, maar weet iemand hier welke maximale tsh waarde aan wordt gehouden tijdens de zwangerschap? (Eerste trimester) 2,5 of 4? Mijn eerste uitslag was 5,9 toen is mân medicatie 25% verhoogd en nu is hij 4,3. Kan pas morgen bellen en ben natuurlijk gaan googlen (kans op miskraam, verlaagd iq etc) had ik natuurlijk niet moeten doen
De officiele richtlijn zegt 4 (TSH range tijdens de zwangerschap bij schildklierfunctiestoornissen - Richtlijn - Richtlijnendatabase
Ik weet dat (hier in Belgie in ieder geval) in sommige ziekenhuizen door gynaecologen 2,5 wordt aangehouden in het eerste trimester en 3 voor het tweede trimester, maar hier is weinig evidence voor (https://www.riziv.fgov.be/SiteCollectionDocuments/consensus_korte_tekst_20221124.pdf).
Met 4,3 zit je dus bijna goed volgens de officiële Nederlandse richtlijn. Misschien kun je nog je eigen huisarts bellen om te vragen om op te hogen? Als het niet vandaag kan, is het ook niet erg als dat morgen pas is aangezien je zo dicht bij de grens zit.
Dankjewel voor je antwoord! Dit stelt me al wel wat gerust, via Google was het eerste resultaat 2,5 namelijk en dan is 4,3 wel heel hoog.
Komt ook wel doordat de verloskundige die 25% verhoging heel laag vond, en aangaf dat de dosering vaak verdubbeld werd.
Dankjewel!
Ga morgen mân huisarts bellen
Oh nee tussen de 20 en 30% verhoging is heel standaard eigenlijk (je ziet zelfs dat de Belgische richtlijn dat aanraad). Nu ben ik natuurlijk niet precies op de hoogte van jouw medische dossier en gegevens dus altijd je eigen dokter om advies vragen
Ik heb sinds twee dagen een hele vage hoofdpijn achter mijn linkeroog. Als ik niet beweeg voel ik niks maar als ik opeens opzij kijk of mn hoofd snel beweeg doet het daar zeer. Wel echt in mn hoofd en niet mn oog. Herkent iemand dit?
Ja herken ik wel, heb dat soms een dagje en dan gaat het weer weg.
Ja ik heb dat altijd voor of na migraine
Ik heb dit vaak voordat ik ziek word.
@babushkababy @Luzarl Nou dat belooft niet veel goeds haha. Ik ga maar snel mn bed in en een goede nacht maken.
Ik had het pas nadat ik griep heb gehad.
Mijn vader is gisteren geopereerd onder volledige narcose. Hij is 75+ en nu (zoân 23u nadat hij, nog bij bewustzijn, naar de OK ging) nog niet goed wakker. Hartslag, ademhaling en bloeddruk zijn wel goed. Mijn moeder is bij hem en zegt dat dit wel vaker voorkomt. Kan iemand me uitleggen hoe het kan dat het zo lang duurt voor iemand wakker wordt uit de narcose?
Leeftijd, conditie nieren en lever, gevoeligheid narcose, etc heeft allemaal invloed op het uitwerken van narcose.