Heeft iemand hier tips om je weerstand te verbeteren? In de vorm van vitamines/supplementen/een echte goede multivitamine? Ik merk dat ik best wel angstig ben na de zoveelste griep dit seizoen… ik rook/drink niet en eet gezond, heb geen overgewicht, dus daarin kan ik weinig verbeteren.
Ik zou aanraden een keer bloed te laten prikken om te kijken welke waarden de vitamines hebben. Ik kwam er op deze manier achter dat bij mij alles goed is op vitamine D na.
Je wilt namelijk niet heel veel bijslikken, omdat je al veel uit je voeding haalt en een teveel van sommige vitamines ook schacelijk kan zijn
Goede tip! Ik ga dat gelijk even aanvragen bij mijn huisarts! Neem aan dat je dat via die weg hebt gedaan?
Inderdaad via de huisarts
Toen kreeg ik een doorverwijzing naar het prikpunt bij ons in de buurt gelijk diezelfde week nog
Misschien een hele stomme vraag dit, maar kan ik iets doen om op hele korte termijn (1 week) mijn bloeddruk nog wat te verlagen?
Ik moet volgende week opnieuw m’n bloeddruk laten meten bij de huisarts nadat het bij de vliegmedische keuring te hoog was. Ik denk/hoop dat dat ook deels te maken had met stress van werk, zenuwen voor die keuring, gebrek aan beweging van de laatste weken en véél te weinig water gedronken de laatste tijd. En natuurlijk m’n te hoge gewicht.
Nu ben ik de afgelopen twee weken wel iets afgevallen al en heb ik heel erg gelet op genoeg water drinken en ben ik veel meer gaan sporten. Maar is er iets wat ik deze week nog kan gaan doen om het misschien wat te verlagen? Het is niet dat alles van deze meting afhangt want als het weer te hoog is, mag ik nog een 24 uurs doen en ik zou het allemaal nog best lang kunnen rekken want m’n keuring staat maximaal een jaar on hold geloof ik.
Maar toch, het zou lekker zijn als het volgende week gewoon in 1x goed is.
Niet teveel zout eten, voldoende drinken, focus leggen op rust en goed slapen. Maar ik zou denk ik vooral ook inzetten op wat mentale rust rondom de meting. Beetje mediteren in de wachtkamer misschien?
Thanks voor de tips!
Ja ik heb bewust een afspraak gemaakt op m’n vrije dag en ‘s middags. De huisartsenpraktijk zit in m’n eigen straat dus ik denk dat dat ook al iets scheelt qua rust.
@lisaanna Ja, misschien idd ademhalingsoefeningen doen in de wachtkamer. 4-7-9 (4 sec in, 7 pauze, 9 uit) is wel echt ontspannend.
En misschien even aangeven dat je het spannend vindt. Bij mij hielp het om wat later een tweede keer te meten na even te praten.
Thanks voor de tip!
En qua sporten; wat is wel en niet handig? Ik sport normaal eigenlijk altijd rond 12 uur die dag (Rocycle dus cardio). M’n afspraak is om half 3. Beter niet sporten die dag of juist wel?
Zou denken dat dat niet veel uitmaakt zo ver van te voren
Qua voorbereiding geen tips maar nu mijn bloeddruk ivm zwangerschap zoveel wordt gemeten merk ik dat het aardig scheelt als je niet praat en rustig ademhaalt op het moment van meting. Dus echt even focussen op de ademhaling tijdens de meting.
En de automatische meter slaat vrijwel altijd hoger uit bij mij. Dus als ze niet handmatig hebben gemeten dan zou ik daar op staan.
Bij mij was ie tijdens mijn zwangerschap ook geregeld iets te hoog in het ziekenhuis. Na een paar x heb ik toen gevraagd of het aan eind van de afspraak gemeten kon worden als er nog meer gecheckt moest worden. Als ik alleen voor bloeddruk kwam zorgde ik dat er op tijd was, idd ademhalingsoefeningen / ontspanningsoefeningen doen met een app op m’n tel in de wachtkamer. Ik kwam altijd gehaast binnen, half oververhit van het opschieten en dat hielp niet.
Kun je geen 30 minuten meting aanvragen? Bij ons doet de assistent dat.
Dan zit je een half uur en wordt om de zoveel minuten je bloeddruk gemeten. Ik zit dan lekker een boekje te lezen.
Ja volgensmij was het de bedoeling dat ik eerst even kwam meten tijdens een gewone afspraak. Als het dan goed was, sturen ze dat meteen door. En anders wordt het een halfuur/driekwartiers meting of eventueel een 24 uurs.
Misschien ook goed om even te letten op wat je eet/drinkt voorafgaand aan de meting. Dus bijv koffie/zware maaltijd/zoute producten/drop vermijden.
Hoe gaat het nu met je?
Ik moet een kies laten trekken, heb al een paar weken sluimerende pijn en sinds vorige week constant kiespijn. En dat is op zich al ruk. Maar heb net 2 weken geleden een borstverkleining gehad dus ben nog helemaal niet fit. En ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Of eerst wat langer wachten en m’n lichaam even rust gunnen voor mn borsten, wat betekent dat ik dus mezelf vol moet proppen met pijnstillers -heb wel echt kiespijn- of die kies laten trekken en dan helemaal in de lappenmand zitten en dus tietpijn en een wond in mn mond die dicht moet.
De wonden van mn borsten zijn wel mooi geheeld al en mag na het weekend de littekens gaan smeren dus dat gaat wel goed, hou alleen veel vocht vast nog.
Ik weet t ff niet
Even met de tandarts overleggen en evt met de poli waar je geopereerd bent?
Nare samenloop dit
Ohja de poli bellen
Had wel met de tandarts overlegd maar ze zei niet dat het niet kon, het was meer dat ik het zelf lastig vind.
Ik weet niet hoe heftig die kies trekken gaat zijn, maar na het trekken van m’n verstandskiezen kon ik vrij snel zonder pijnstillers en had er ook weinig last van. Kiespijn is écht heel naar en ik zou persoonlijk kiezen voor dan maar even tijdelijk wat extra ellende, dan dat je hiermee blijft rond lopen. Met flinke kiespijn kun je ook niet rusten.