Ik heb tijdens mijn zwangerschappen carpaal tunnel syndroom gehad. Na de laatste zwangerschap, nu een jaar geleden, is het nooit echt weggegaan, maar het was ook niet heel erg. Het uit zich bij mij vooral in slapende handen als ik mijn armen te lang te hoog houd, vooral bij lang fietsen of achter de kinderwagen lopen.
Alleen de laatste weken werd het steeds erger, zelfs tijdens het werken of eten begonnen mijn handen heftig te tintelen. Ik was net een beetje aan het opzoeken of er een goede handfysio in mijn buurt zit en of dat nut heeft. Alleen vanochtend zat ik op de fiets, draaide ik aan mijn versnelling (ik heb een traploze, lijkt op zoān draaibel), voelde ik iets āknappenā en mijn hele hand verkrampte, begon heel heftig te tintelen en zeer te doen en sindsdien is het weg?? Hoe kan dit? Was dit iets dat los kwam waardoor het bloed nu weer beter stroomt ofzo?
Ik vind het onmogelijk hierop te googlen en ik heb ook niet echt zin om de huisarts te bellen over iets dat nu ineens over is, maar misschien herkent iemand het wel.