Het grote medische vragen-topic #3

Ja geen idee hoe dat precies werkt in ons ziekenhuis. Ik veronderstel dat als er echt iets zorgelijks is dat die assistent wel zou bellen. Maar ik heb het al wel vaker gehad dat er verschillende waarden verhoogd zijn maar dat de dokter dat blijkbaar toch gewoon als normaal ziet. Bilrubine heb ik wel nog nooit gehad. Sowieso vraag ik het na bij de gynaecoloog zelf maar dat is pas over een dikke twee weken.

2 likes

Een beetje is normaal, teveel niet, kan ook vals positief worden als je bieten hebt gegeten. Meestal een uitslag die je gratis krijgt bij alle andere dingen waar je wél interesse in hebt, maar waar je vervolgens niet naar kijkt.
Maar niemand hier weet waar jouw dokter naar op zoek is en of dit dan wel of niet relevant is. Uitslagen komen altijd in iemands (digitale) bakje en diegene is dan verantwoordelijk voor actie als dat nodig is, dus iemand krijgt dit onder ogen en besluit of het tot je volgende afspraak kan wachter.

1 like

Oké bedankt! Dan vermoed ik dat het wel oké zal zijn. Er staat verder ook geen waarde vermeld enkel een plus (dus hoger dan 17micromol/l als referentiewaarde hier in het labo).
Was trouwens gewoon een routinecheck nav harde buiken en steken in de zwangerschap dus.

1 like

Ik heb al een paar weken een gek plekje op mn pols. Het was eerst een groepje harde bultjes en is nu veranderd in dit. Lijkt bijna wel een soort littekentje maar ook weer niet. In de douche wordt t heel rood en dan erna weer soort huidkleurig. Het doet geen pijn, jeukt niet, verspreidt zich niet. Heb er dus geen last van. Maar wat moet ik hiermee?

2 likes

Niks

7 likes

Nou das lekker makkelijk!

Lijkt op eczeem? Ik heb ook van die plekjes

Ja ik zat daar ook aan te denken maar weet niet helemaal of dat het is. Het begon echt als harde bultjes en het jeukt of schilfert niet. Maar het gaat ook niet weg haha. Weird.

1 like

Bij mij stoppen de plekjes na een tijdje ook met jeuken. Maar ze zitten er nog wel.

2 likes

Bij mij begon precies zo mijn granuloma annulare bij mijn elleboog! Dat zijn goedaardige bultjes die vanzelf weer weggaan. Bij mij werd het langzaam steeds groter en het werd een soort ring. Het deed geen pijn, brandde niet, jeukte niet, het zat er gewoon. Het werd alleen iets anders van kleur met warmtewisselingen. Heeft 2 jaar ofzo geduurd tot het verdwenen was.

3 likes

Good to know, dankjewel! Wel irritant dat het zo lang duurde voor het weg was!

4 likes

Ik had het ook pas geleden, maar bij mij klapte hij vrij snel en nu heb ik een gaatje in m’n trommelvlies. Beter voor de pijn wel, want die was meteen weg :smile:

Die combinatie komt eigenlijk niet zo veel voor. Prednison staat er juist bekend om om een oppper te zijn en bv psychose en angsten of delieren te triggeren. Althans zo ken ik prednison bij mijn patiëntengroep.

1 like

Ik heb er zelf als bij mijzelf geen ervaring mee, maar de patiënten die ik heb gezien met psychische klachten bij Prednison gebruik knapten snel op na afbouwen/staken ervan. Ligt er natuurlijk ook aan wat de reden voor voorschrijven is, als de onderliggende ziekte na het staken weer oplaait kan dat ook weer klachten geven. Maar mijn (beperkte) klinische indruk is dat het vrij kortdurend is.

2 likes

Ik heb ooit zo’n camera gekocht waarbij je in je oor kan kijken enzo en nu zag ik in beide oren een wit “zakje”/puistje ofzo zitten. Iemand enig idee wat dit is? :joy: Zal 't gewoon een puistje in m’n oor zijn?

Foto verborgen want kan mij voorstellen dat niet iedereen behoefte heeft om dit te zien

Ik heb mijn kleine teen waarschijnlijk gebroken drie weken geleden, maar het enige wat ik kan doen is dus de teen aan mijn andere teen binden en harde schoenen dragen, maar de pijn lijkt erger te worden? Ik weet gewoon niet echt wat ik hiermee moet. Lopen wordt niet echt veel beter lijkt het. En ben er vrijdag mee naar de dokter gewest, maar dat was eigenlijk best een nutteloos bezoek, want zij kon er ook al niks mee :disappointed_relieved: Ik vind het niet erg om het af te wachten maar vond het wel zorgwekkend dat het niet beter lijkt te worden

Update: Uiteindelijk naar de gynaecoloog ook geweest maar die kon niks afwijkends vinden. Dus hoop dat de psychische behandeling aanslaat en het daarmee minder wordt

3 likes

Toen ik mn teen gebroken had kon ik echt 2 weken amper lopen en het deed nog maanden pijn. Schijnt normaal te zijn. Ik had een staand/lopend beroep maar heb 2 weken lang alleen maar administratief werk gedaan :face_with_spiral_eyes:

1 like

Als het echt heel veel pijn doet geven ze wel eens een gipsschoen voor twee weken ofzo. Zou ik zelf absoluut geen zin in hebben als het niet per se hoeft, alleen maar lastig met douchen en auto rijden.

2 likes

@Gatta ik had ook dit soort klachten, die waren snel na de kuur weer voorbij!

3 likes