Ja bovenstaande doe ik allemaal al!
Zal eens naar desensibilisatie kijken, thanks!
Ja bovenstaande doe ik allemaal al!
Zal eens naar desensibilisatie kijken, thanks!
Wat interessant om te weten! Dat tikken deed ze idd ook.
Hoe kan het dat soms medicatie niet lijkt te werken of dat er een enorm verschil lijkt te zijn in de werking
Ik slik af en toe temazepam als slapen niet lukt. Nu had ik een paar weken geleden (in overleg met mijn behandelaar) een reset van mijn slaappatroon gedaan dus 3x nachten achter elkaar temazepam innemen om mijn ritme te herstellen. En merkte ik elke avond wel dat slaperig werd en was ook zo vertrokken.
Nu nam ik het gisteravond (slapen gaat niet best deze week) en ondanks dat ik slaperig werd heb ik evengoed tot 03:30 wakker gelegen. Nu heb ik wel wat liggen piekeren en was ik onrustig, maar kan dat zo’n effect erop hebben?
Ik heb sinds gisteren heel veel pijn in mijn onderrug. Nu lukt het me niet om op te staan en tijdens het proberen krijg ik scherpe pijnscheuten. Wanneer bel je hiervoor de huisarts? Of is het gewoon doorzetten en toch proberen te lopen? En vooral hoe lang duurt dit?
Als je er niet ziek bij bent zou ik kijken in hoeverre je het zelf kan managen met pijnstilling en dan maximaal paracetamol EN maximaal NSAID. Als het dan niet te doen is, zou je eventueel kunnen bellen. Alleen weet ik niet helemaal wat ze je dan bieden: als het het klassieke verhaal is van door je rug gaan is lichamelijk onderzoek mi in het weekend niet van toegevoegde waarde en kom je uit op zwaardere pijnstilling, als ze daar aan willen beginnen.
Wat Tessel zegt en proberen te blijven bewegen (niet zitten dan maar liggen) en lekker warm houden. En volgende week langs de fysio
Omg heb ook meer hooikoortsklachten dan ooit laatste dagen, ik word gek! Dank voor de tips @tessel !
Ik heb allergodil en dat werkt top bij mij
Heb gister met coldpack tegen m’n ogen aangezeten omdat ze zo rood en dik (om m’n ogen heen) waren geworden en is nu nog steeds dik Heb altijd wel erge hooikoorts, heb pilletjes, inhalator, neusspray en oogdruppels van de huisarts maar die druppels had ik nog niet in huis want ik wist het nog te redden met de rest. Maar gister ontplofte de boel
Ga nu even voor dit weekend kijken of ik dit kan vinden bij de drogist, want anders ga ik tot dinsdag door het leven als spookdiertje
Ik heb ook al mijn hele leven heftige hooikoorts ook van alles al gehad van de dokter.
Deze druppels dit jaar ontdekt en top.
Sinds dit jaar ook de prevalin direct hooikoorts neusspray en ook top.
Verder werken bij mij de Lidl hooikoorts tabletten het beste haha.
Ik ga deze neusspray ook eens proberen thanks!
Heb gisteren ook van die hooikoorts korrels gekocht van jacob hooy, en sinds ik ze gisteren ben gaan slikken geen oogjeuk meer
Primperan?
Sinds een paar weken heb ik uit het niets een rood plekje aan de binnenkant van de vinger waar ik mijn zilveren verlovingsring draag. Deze draag ik al meer dan een half jaar maar het is dus vrij recent dat dit plekje er is gekomen. Het is een beetje jeukerig, niet heel pijnlijk. Er komen schilfers op en voelt een beetje vochtig. Ik ben mijn ring aan mijn andere hand gaan dragen, aan die kant krijg ik (voor nu) geen reactie. De plek was zo goed als verdwenen en gisteren droeg ik een paar uur een andere (niet zilveren) ring, maar nu is het weer rood en jeukerig. Heb ik nu een nikkel allergie? Ik draag al +10 jaar zilver maar ook goedkopere sieraden en nooit last gehad en bij mijn oorbellen/piercings heb ik nergens last van. Enkel specifiek dat plekje blijft terugkomen.
(ik wil best een foto posten maar zo lijkt het iig best hard op nikkelallergie, maar is het niet raar dat ik het bij andere juwelen niet heb?)
Is het een holle ring? de irritatie kan ook komen doordat er vuil in de ring zit (handzeep/handgel/shampoo etc).
De ring waar het mee begon is inderdaad hol! Maak ik wel regelmatig schoon met een wattenstaafje maar dat is mogelijk niet voldoende. Nu heb ik het laten genezen en na 1 avond een andere, niet-holle (wel geen volledig zilveren) ring aan die vinger te dragen is het volledig terug. En de holle verlovingsring draag ik nu aan een andere vinger en dat geeft 0 reactie.
Is het niet een plekje door huidschimmel/ringworm? Zou iets van een anti schimmel zalf kopen bij de Etos of apotheek en kijken of het weg trekt.
Dat kan ik inderdaad proberen! Als ik foto’s google vind ik zowel de huidschimmel als die allergie erg lijken op wat ik heb… Het blijft ook enkel precies de plek waar de ring zat, het wordt niet groter.
Het kan ook nog zijn dat je een andere contactallergie hebt, ipv alleen nikkel. Ik ken verschillende mensen die bijvoorbeeld allergisch zijn voor rhodium. Dat wordt vaak als legering gebruikt om zilver of witgoud helder te houden.
In ieder geval je ringen en vingers goed drogen na het handen wassen, dat verkleint de kans dat je irritatie krijgt. Maar eerst even goed laten genezen.
Beetje late reactie, maar was aan het bijlezen: ik heb een Apple Watch waarmee je ook een (versimpelde) ECG kunt doen. Soms voel ik m’n hart overslaan en dan doe ik dat. Misschien is het juist heel slecht voor je angststoornis, dat weet ik niet, maar ik vind het zelf wel een fijne methode voor geruststelling.