Het grote medische vragen-topic #3

Als ik je op ‘afbeelding zoeken met Google’ klik dan zie ik foto’s met herpes of gordelroos, dat lijkt er wel wat op.

1 like

Omg ik heb het één nachtje gedaan en er zitten al wat zwarte puntjes op!! Hoop zo dat dit werkt

2 likes

Ja het werkt echt! Nu volhouden, de wrat zal steeds zwarter worden.

2 likes

Ik heb dit vorige zomer gehad of iets wat er extreem op leek. Al was het bij mij door een plant die prikte en icm met zonlicht. Het heeft echt lang geduurd voor de blaartjes weggingen en bij mij hrb ik nog steeds donkere littekens
Dus ik hoop oprecht dat het niet hetzelfde eindigd

Ik ben vrij hopeloos momenteel. Ik heb al een week last van mijn sinussen, de HA had aan recept met dexmethason, chloorfenaminemaleaat en pseudoefedrineHCl voorgeschreven wat het zou moeten beteren. De holtes in mijn hoofd voelden wel enkele dagen beter maar ik bleef veel last hebben van een kuch door de nasale drip. Sinds vandaag is het weel veel erger en ik word er echt moedeloos van. Ik heb al een mometoson neusspray toegevoegd die ook niet echt helpt. Iemand nog aanraders om het draaglijker te maken? Ik heb maandag een nieuwe afspraak bij de HA maar ik kan niet slapen, concentreren, niets.

Oh ja ik vergeet altijd dat die dingen bestaan, eens vragen aan mijn zus waar haar oude ligt haha

1 like

En dit? Zou dit ook gordelroos kunnen zijn?

7 likes

Het ziet er nu zo uit na een week

Sorry voor de onsmakelijke foto’s, dokter vond het niet ernstig genoeg

1 like

Wat bedoel je hiermee? Wilde je een amputatie?

4 likes

Nee, ze vond het niet ernstig genoeg voor verder onderzoek

2 likes

Geen idee, als ik op jouw foto zoek dan krijg ik reclame voor bodylotion :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dit zodat er uit als een brandwond (2de graads). Is dat mogelijk?, ook door de zon zou dit nog kunnen komen.
Ook lijkt het wat op een berenklauw wond doe zon gezien heeft

1 like

Ik moest ook aan bereklauw denken idd!

Ja ik heb dus echt geen idee, ik had het weekend gewerkt dus niet echt buiten geweest, 's nachts werd ik wakker van een zere plek en daar zat toen zo’n verhoging van de huid en binnen een paar uur werd het een supergrote blaar. Vond het vooral vreemd dat dit 's nachts pas op kwam zetten, afgelopen week ook wat ziekig, hopelijk houdt het geen verband met elkaar. Heb er de afgelopen week zo’n silicone contactlayer van leukoplast op gehad, ziet er nog steeds uit als een brandwond en lekt nog steeds vocht.

1 like

Ben je wel bij de dokter geweest? Of bedoelde je dat ze het niet ernstig genoeg vond voor een afspraak?

Niet bij de dokter maar bij de assistente, wel na enig aandringen van mijn kant

Is het normaal dat het een beetje week wordt ipv droog? Heb het nu pas 3 keer gedaan want was het een paar avonden vergeten.

2 likes

Ja, het wordt heel week. En dan droogt het overdag weer wat als je er geen pleister met azijn op hebt. Er zijn ook mensen die hem 24/7 bedekt laten maar dat vond ik te pijnlijk.
Maar week is goed, dat betekent dat de azijn zijn werk doet! Beter wel iedere avond doen, dan gaat het sneller.

1 like

NSAID’s zoals Ibu kunnen samen met SSRI’s idd wel snel maagklachten geven, dus als een NSAID nodig is dan laagdrempelig een maagbeschermer erbij gebruiken!

2 likes

Zijn gewoon vrij verkrijgbaar bij de kruidvat, bijvoorbeeld omeprazol.

2 likes