Ik heb dit precies een jaar geleden ondergaan. Ik vond het echt niks voorstellen, dus ik hoop je met mijn bericht te kunnen geruststellen.
Ik heb 0 pijn gehad. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik liever 5 x keer lis ondergaan dan bijv een spiraaltje plaatsen. (als je het idee van de geur vies vind kun je je neus dichthouden oid, ze gebruiken een soort afzuigertje om dit te verminderen)
Had er van te voren ook best wat over gelezen, maar niet de verhalen die jij me verteld, kan me er ook niet zo goed iets bij voorstellen, omdat het zo mee viel allemaal. Denk dat een bevalling of andere ongemakken veel traumatischer zouden zijn.
Merkte 0 verschil seksueel, had alleen 2 weken wat licht bloedverlies.
Was ook bang voor het opnieuw zwanger worden en/of een wat kortere baarmoedermond (vroeggeboorte) maar ben inmiddels 33 wkn zwanger van de 2e Ze hebben onlangs preventief mijn baarmoedermond nog opgemeten tijdens een babyecho, en deze was even lang als die van een gemiddelde vrouw, heel fijn om te horen.
Ze hadden bij mij 2 dunne plakjes weggehaald en de snijvlakken waren netjes schoon, Ik vond het een heel fijn idee om na 3 jaar iedere keer controles, er eindelijk vanaf te zijn. Heb direct ook om een HPV inenting gevraagd (eigen kosten) in dezelfde afspraak bij de gynaecoloog.
Mocht je nog meer willen weten mag je me altijd een berichtje sturen.
Heb vaak in dat topic meegepost omdat ik ook al langer in zo’n traject zit, maar gelukkig (nog) geen ervaring met lysexcisie… Heb dit onderwerp nog niet eerder voorbij zien komen daar geloof ik. Typisch ook wel, als mannen zulke dingen hadden moeten ondergaan durf ik te wedden dat er veel meer naar gekeken/onderzocht zou worden qua gevolgen voor seksualiteit. Denk ook dat weinig vrouwen cervicale orgasme’s hebben en dat er in de medische wereld ook weinig kennis over is. Staat me wel iets van bij dat iemand ooit eens poste over een ingreep aan haar baarmoeder en dat ze niet was ingelicht over idd gevolgen voor orgasmes en dat die veel vlakker werden. Dat was alleen niet in dat topic.
Oh dit klinkt top! Werkt dit ook voor wratjes die er helemaal ‘in’ zitten? Het is echt een platte wrat doordat ik al van alles geprobeerd heb. Welke azijn gebruikte jij? Zie dat er veeel soorten appelciderazijn bestaan.
Ik gebruikte inderdaad die bio van ah. Maar maakt niet uit welke, als het maar puur azijn is.
En mijn wratten waren hetzelfde ja, helemaal plat en van binnen. Is even doorzetten, maar het werkt echt goed.
Ik moet dit eigenlijk ook doen maar oh het klinkt niet aangenaam. Oké ik ga een reminder zetten op deze post voor volgende week.
Bedankt voor je uitgebreide en geruststellende reactie! Wat goed om te horen dat de lisexcisie bij jou zo meeviel, zowel de behandeling als het herstel achteraf. En super dat je baarmoedermond niet te kort is geworden!
Ik had eerst niet per se stress voor de lisexcisie, dat kwam pas toen ik op internet op allerlei enge verhalen stuitte (ook academische bronnen waarin staat dat een kleine groep vrouwen inderdaad seksuele problemen meldt achteraf, en dat daar nog nooit grootschalig onderzoek naar is gedaan).
Ik ben van plan de lisexcisie sowieso te ondergaan, ik wil geen risico op kanker lopen. Daarbij wil ik voor de zekerheid om een roesje vragen, zodat de ervaring zelf geen impact gaat hebben. Hopelijk valt het inderdaad allemaal wel mee, en loop ik me nu voor niks zorgen te maken.
Heftig dat iemand postte over een veranderd orgasme na een baarmoederbehandeling. Ik hoop dat dat geen lisexcisie was! En ik hoop voor die persoon dat het uiteindelijk toch weer een beetje is hersteld, dat de impact niet blijvend was. (Dat zou mij persoonlijk echt heel erg lijken.)
Inderdaad, ik ben dus een beetje bang dat de (mogelijke) seksuele gevolgen van lisexcisies niet goed zijn uitgezocht omdat vrouwen toch een beetje ondergesneeuwd zijn in de medische wetenschap.
Dank voor de link naar het uitstrijkjes-topic, Trivia! Ik zal daar ook eens gaan lezen.
Heb je al een uitslag, of is het nog in behandeling?
Als je het niet hier wil delen snap ik het ook hoor, heb zelf een acraal melanoom aan m’n voet gehad, vandaar dat ik nogal alert ben geworden op rare bruine plekjes
Heel goed dat je het probeert uit te zoeken! Ik had cin2 en het lag bij mij ook op de loer, het is nu weer beter geworden, nog niet weg. Maar als ik het zou moeten ondergaan zou ik dat ook echt willen weten. De enige orgasmes die ik kan hebben zijn nl die van de baarmoedermond, dus dat maakte voor mij het hele traject ook erg beladen. Ben ook benieuw wat jij gevonden hebt online.
Hi! Ik ben langs geweest bij een huisarts in opleiding, zij zag niks geks en heeft een foto genomen. Ze zou het nog met supervisor bespreken en indien die iets geks zag me bellen, maar niks gehoord. Dus denk niks aan de hand!
Ik heb het ook gehad en nergens last van. Zowel tijdens als na niet. Ken ook een aantal mensen in mijn omgeving die het hebben gehad en van niemand dit gehoord.
Waarmee ik niet wil zeggen dag het niet waar is. En dat er minder onderzoek bij vrouwen is is zeker schandalig. Maar ik probeer me ook altijd voor te houden dat je op internet vooral verhalen leest waarbij het ‘fout’ is gegaan en minder vaak de ‘goede’. Het is zeker goed om er meer over te vragen, maar laat je ook niet te bang maken.
Niet inhoudelijk maar nog een toevoeging; naast een roesje kun je misschien ook een noisecanceling koptelefoon opzetten tijdens de ingreep, in overleg met de behandelaar. Omdat geluiden en geuren etc ook traumatisch kunnen werken kun je daar misschien iets mee doen (mondkapje helpt mij bijvoorbeeld ook bij geuren)
Oh, nou gelukkig maar. Toch goed dat je er naar hebt laten kijken, ben je in ieder geval gerustgesteld
Ik heb zo’n gekke insectenbeet
Het is twee weken geleden gebeurd volgens mij, eerst deed het alleen maar pijn twee dagen, toen kreeg ik bultjes die flink jeukten, dat duurde 4 dagen, toen kwam er een grote rode rand om heen voor een paar dagen en nu is het dit. Het doet zeer en de beetjes lijken wel een soort zwarte blaartjes.
Ik zie dat het een beetje op schurft lijkt maar de kans dat ik schurft heb lijkt me heeeeel klein
Dankjewel voor je reactie, geruststellend dat jij nergens last van had, en die mensen in je omgeving ook niet. Je hebt gelijk dat op internet vooral negatieve verhalen belanden, terwijl die situaties misschien heel zeldzaam zijn, en dat je daardoor snel een vertekend beeld kunt krijgen. (Dat gold natuurlijk ook voor ernstige bijwerkingen bij Covid-vaccins, als je daarover ging lezen kon je ook doodsbang worden terwijl de risico’s eigenlijk heel laag waren.)
Dank voor de suggestie! Daar heb ik niet aan gedacht. Ben je tijdens een roesje niet min of meer buiten bewustzijn? Anders is het misschien een goed idee. Oordopjes kunnen natuurlijk ook.
Oké hypochonder hier, maar ik heb per ongeluk een aantal mieren (denk ik???) gedronken. Kan ik daar nu ziek van worden? De gedachte alleen al doet mijn ingewanden jeuken…
Ik denk dat die allang dood zijn
Ga even een rondje fietsen, dan eet je ook zo een stuk of 10 vliegen op. En wat denk je van kleine kinderen die buiten zand eten etc Komt wel goed hoor
Als ik je op ‘afbeelding zoeken met Google’ klik dan zie ik foto’s met herpes of gordelroos, dat lijkt er wel wat op.