Het grote medische vragen-topic #3

Oeh echt een maagbeschermer erbij, daar kun je zo last van krijgen. Spreek helaas uit ervaring.

2 likes

Ik las dit altijd maar mijn laatste twee huisartsen (overstap was vanwege verhuizing) zeiden (zeggen) allebei dat het nergens voor nodig was en dat het helemaal geen kwaad kon.

Wist niet dat het zonder recept verkrijgbaar was, ga daar eens achteraan als jullie ook zeggen dat het beter is.

Als je helemaal geen maagklachten krijgt is het prima, maar vooral NSAID’s zijn rottig voor je maag en SSRI’s erbij helemaal. Maar sommige mensen hebben magen van staal en echt nergens last van! Ik pak één Naproxen en heb al zieke maagpijn die dagen aanhoudt. :ok_hand:

2 likes

Als je geen klachten hebt zou ik niet op basis van een random app naar de ha stappen

4 likes

Ik neem al lang een SSRI inderdaad. M’n menstruatie is dermate pijnlijk dat ik dat de eerste dagen absoluut niet zonder ibuprofen kan (pcm helpt dan niet) maar het is dus niet zo dat het op langere termijn een slecht effect heeft ofzo om te combineren, het dient alleen om pijn aan de maag te voorkomen?
Dat stelt wel gerust :slight_smile:

Ja is alleen om irritatie/ontsteking van maagslijmvlies en maagzweren te voorkomen zover ik weet. Als je nul klachten hebt zal het dus wel meevallen.

3 likes

Dankjewel voor je uitleg! :hugs:

3 likes

Ik ben vanochtend wakker geworden met bppd/draaiduizeligheid. Iemand hier ervaring mee, ook qua hoe lang dit aanhoudt?

1 like

De keren dat ik het had was het weg/minder nadat ik ging slapen. Dus een dutje doen. Het lijkt wel of je hoofd zich dan reset ofzo. Echt naar, hopelijk snel weer weg bij jou!

1 like

Bij mij was het een keer de volgende dag al weg, maar ook een keer na een aantal dagen. Volgens mij kan het ook een paar weken duren. Beterschap!

2 likes

@Croky @Spatel Dit geeft me wel hoop haha thanks! Heb vandaag wel veel geslapen en dacht dat het beter ging, maar toen mn pillen tegen misselijkheid net uitwerkten ben ik eigenlijk wel weer terug bij af. Hopelijk ben ik over een paar dagen weer de oude, want ga over 1,5 week op vakantie :sob:

Heb het één keer gehad maar duurde wel zo’n 4 dagen voordat ik dacht: 
 misschien klopt dit toch niet helemaal. Ik had geen constante klachten, maar als ik m’n hoofd naar links of rechts draaide leek de wereld er een paar seconden later pas achteraan te komen. Ben toen naar de fysio gegaan en die heeft de epley beweging gedaan en ik denk dat het ongeveer een dag later weer zo goed als over was. Dus wie weet is dat nog iets!

Dankje! Ik kon gister alleen op mn rechterzij liggen omdat het anders voelde alsof ik in een achtbaan zat. Heb gisteravond zelf de epley een paar keer gedaan maar dat maakte het alleen maar erger eigenlijk. Toen ook nog wat andere oefeningen gedaan die ik online vond en vandaag is het echt een stuk beter. Nu voelt het vooral alsof ik dronken ben. Hopelijk kan ik er morgen weer op uit :muscle:t3:

Edit: jokes on me want tis nu weer heel erg opeens :clown_face:

1 like

Sorry als het niet mag, maar mijn vraag is of ik iemand die er meer van weet een pb mag/kan sturen over de werking van een bepaald stimulerend middel in samenwerking met bloedsuikerspiegel omdat ik me zorgen maak over iemand waar ik heel veel om geef.

Pijn in je flanken (tpv nieren) kan wijzen op een nierbekkenontsteking. Hoort niet bij een ‘simpele’ blaasontsteking. Morgen even je (huis)arts bellen voor overleg?

1 like

Ik zou hetzelfde doen als @the.rebel.club zegt. Ik heb zelf een nierbekkenontsteking gehad na een haast niet merkbare blaasontsteking. Ik zou voor de zekerheid gelijk je ochtendurine opvangen.
Heb je ook last van een verhoging?

Thuisarts is echt zoooo’n goede site. :wink:

7 likes

Die zou eigenlijk in de beginpost van dit topic moeten. Al denk ik dat mensen er dan alsnog overheen lezen en direct hun vraag stellen.

4 likes

Ja het maakt mij allemaal niet zo veel uit hoor, als mensen liever hier typen dan in een zoekbalk; prima. Maar die site is gewoon wel echt heel goed en er komen nog steeds onderwerpen bij en die site heeft juist over kleine, onschuldige klachten, erg relevante adviezen en meer juiste informatie dan ik in mijn hoofd heb zitten in elk geval. :sweat_smile:

15 likes

Bedankt voor de duim!!! :+1::v:

7 likes