Het grote medische vragen-topic #3

Haha nou wij hebben op Zorgkaart allemaal super goede reviews maar op Google alleen maar slechte reviews. :joy: Ben er op een gegeven moment op gaan reageren als bedrijf met een hartje :green_heart: en toen zijn er ineens veel reviews verwijderd. Ik zou je er niet veel van aan trekken eerlijk gezegd.

9 likes

Ik ben zelf arts dus ik vind recensies over zorgverleners heel complex. Mensen hebben echt geen idee wat iemand een goede arts maakt en zijn vooral negatief als ze niet krijgen wat ze wensen; ookal is die wens in veel gevallen niet realistisch. Ik zou er zelf dus vrij weinig waarde aan hechten.

Ik zou gewoon de dichtstbijzijnde huisartsenpraktijk kiezen (eentje met meerdere huisartsen) en als het dan niet klikt kun je altijd nog overstappen (bij voorkeur dan eerst binnen dezelfde praktijk).

11 likes

@Krabsalade @the.rebel.club thanks allebei! Dat was eigenlijk ook waarom ik twijfelde om ze al te serieus te nemen. Op zorgkaart staan er dan steeds 3 reviews waarvan eentje gelijk een 1 en de anderen een 10 haha. Maar joke’s nog steeds on me want hoewel Zilveren Kruis zegt dat deze praktijken nieuwe patiĆ«nten aannemen is dat dus niet zo… Dus toch nog maar even verder zoeken.

2 likes

Omg om te janken… :sob:

2 likes

Ik wilde al zeggen, je mag blij zijn als ze nieuwe patienten aannemen, heb verschillende praktijken gebeld voordat ik terecht kon bij ƩƩn

1 like

Als je de luxe hebt om te kiezen zou ik eerder letten op dingen als bereikbaarheid (je hebt praktijken waarbij je volgens mij vrijwel niet meer kunt bellen maar alles online moet regelen, ligt aan jezelf of dat juis een pre is of niet natuurlijk), solo/groepspraktijk, dat soort dingen. Zou ver weg blijven van grote commerciƫle huisartsenketens zoals Co-med.

Zelf vond ik het gewoon het fijnst om een beetje door de sites te scrollen, foto’s te bekijken en beetje kijken welke de beste ā€˜vibe’ had :joy: Ik heb m’n huidige huisarts uitgezocht omdat zij juist een hele lelijke, ouderwetse website hebben en dat vond ik heel aandoenlijk :sweat_smile:

6 likes

Haha nou ja, zoals het nu lijkt gaat switchen hem dus niet eens worden want ik kan gewoon nergens terecht binnen vijftien minuten van m’n huis. :smiling_face_with_tear:

2 likes

En je kunt daar zeker ook alleen tussen acht en half negen ā€˜s ochtends voor een afspraak bellen zeker :smiling_face_with_tear:

1 like

Nee juist niet! Het is een hele kleine praktijk en ze vragen wel volgens mij om tussen sommige tijden niet te bellen maar dat is alleen tijdens de lunch en koffiepauzes enzo. Heb echt nog nooit langer dan 5 minuten in de wacht gestaan dus ik ben zeer blij met mijn keuze voor deze kneuterige praktijk

2 likes

Ik heb afgelopen vrijdag heel erg hard mijn hoofd gestoten. Sindsdien een beetje vage klachten: af en toe een vlaag misselijkheid en duizeligheid, stroperig denken en moeilijk kunnen concentreren. Heb vanmorgen contact met de huisarts gehad. Ze denken aan een lichte hersenschudding en ik moet zoveel mogelijk rust nemen. Ben vergeten te vragen of het kan kloppen dat de klachten zo wisselen per uur. Het ene moment voel ik me echt helemaal prima, en dan ineens lijkt er een soort brain fog te komen en lukt het niet meer. Is dat herkenbaar voor een hersenschudding? Of toch nog een keer terug voor een afspraak?

Voor mij wel herkenbaar. Zodra je die fog voelt heb je dus niet rustig aan genoeg gedaan. Probeer echt even helemaal NIKS te doen anders ga je hier nog lang last van houden en mogelijk voor eeuwig restklachten

4 likes

Dit beaam ik volledig. Ben nu 2,5 jaar onderweg. Doe echt rustiger aan dan je denkt dat nodig is! En probeer je klachten vóór te blijven. Dus niet pas stoppen met je activiteit bij klachten, maar liefst net daarvoor.

4 likes

Ik ben 6 weken zwanger en mijn borsten voelen alsof ze uit elkaar knappen. Alsof de binnenkant sneller groeit dan de huid bij kan houden… iemand tips tegen dit gevoel?

4 likes

Strakke sport beha dragen, dag en nacht. Gevoel wordt vanzelf weer minder.

Oh, en gefeliciteerd natuurlijk! Super leuk!

1 like

En @Amarens bedankt voor de duidelijke waarschuwing. Die had ik even nodig. Vind het zo ingewikkeld dat ik niet vooraf weet of iets gaat lukken of niet. Ga nu echt m’n best doen rustig aan te doen.

4 likes

Dankjewel :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Sterkte, het is superlastig. En je denkt al gauw: ook met dit draaierige wattenhoofd kan ik dit gesprek wel even afmaken/boodschap doen/werkklus afronden. Maar doe het echt niet! Als je vragen hebt, mag je ook altijd DM’en.

@heeleventerug gefeliciteerd, wat leuk! :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Waarschijnlijk is hier niks aan te doen maar ik word er langzaamaan echt gek van. Ik ben nu al 4 weken neusverkouden en heb dus ook nu elke dag vaak meerdere keren spontaan bloedneuzen omdat ik zo hard moet niezen. Heeft iemand tips om hier iets tegen te doen? Ik zit voor de rest niet aan mijn neus en gebruik ook geen neusspray en slik nu al allergiepillen zodat mijn neus niet daardoor nog extra geĆÆrriteerd wordt.

Medische vraag is misschien wel een heel groot woord voor mn vraag maar ik denk dat het hier het beste past.

Ik heb online hele coole brillen gevonden die ook in mijn gigantische sterkte te betalen zijn. Maar voor ik een nieuwe bril bestel wil ik mijn ogen opnieuw laten meten. De laatste keer was 5 jaar geleden. Als ik zoek op ogen meten en mijn stad krijg ik alleen maar allemaal winkels die het gratis doen, maar er dus vanuit gaan dat je daarna bij hen een bril koopt. Ik wil liever gewoon betalen voor de meting en dat het voor beide duidelijk is dat ik ook echt alleen voor de meting kom.

Zijn er mensen die dit hebben laten doen en bij wat voor zaak kan je dan het beste terecht? Ik kan natuurlijk doen alsof ik ergens een bril ga kopen, gratis meten en daarna toch geen bril kopen maar dat vind ik stom en awkward en die mensen mogen ook gewoon betaald worden voor hun werk.

1 like

Ik laat jaarlijks een lenzencontrole en oogmeting uitvoeren bij de lokale opticien, die geen onderdeel is van een keten. Betaal daar €35 voor en zij weten ook dat ik de lenzen vervolgens zelf online bestel en dat is helemaal prima. Dat kan ook voor alleen een oogmeting, dus ik zou gewoon wat winkels bellen en even informeren.

2 likes