Zoely is een combinatiepil toch? En Delamonie (nog nooit van gehoord!) is Cerazette. Farmacotherapeutisch Kompas zegt bij omschakelen:
Staat waarschijnlijk ook in de bijsluiter van de Delamonie.
Zoely is een combinatiepil toch? En Delamonie (nog nooit van gehoord!) is Cerazette. Farmacotherapeutisch Kompas zegt bij omschakelen:
Staat waarschijnlijk ook in de bijsluiter van de Delamonie.
Hier kun je in zijn algemeenheid weinig zinnigs over zeggen, apotheken hebben een speciale database om te kijken van welke middelen de capsules echt noodzakelijk zijn voor de werking van het middel. Zal je in de bijsluiter ofzo moeten opzoeken.
Ik zou het wassen met een antibacteriële zeep en dan heel goed droogmaken (met tissues of keukenrolpapier ook echt erin water laten opslurpen, of met een fohn). En meestal zijn het schimmels in navels en buikplooien die zorgen voor de stank, dus morgen Miconazol kopen en verder 2x/dag blijven schoonmaken en drogen.
Het gaat me dus om het trombose risico. In de bijsluiter stond ook iets van dat als je zwanger wordt kort na het stoppen je ook een verhoogd risico hebt. Maar ik weet dus niet wat erger is, een korte periode stoppen en dan weer wat gebruiken is misschien ook juist weer veel gedoe in een lichaam.
Het lijkt zo te zijn dat je tromboserisico het hoogst is op het moment van starten. Dus gebruik je 10 jaar de pil en stop je dan een half jaar en herstart je weer, dan is je risico aan t begin van je nieuwe periode (dus in het 11e jaar) hoger dan in de 9 jaar daarvoor zegmaar. Dus met het oog daarop zou ik zeggen beter direct door met de andere pil. Maar hier bestaan geen écht harde adviezen over.
Dank voor de tips, ook aan @Philo!
Antibacteriële zeep en goed drogen moet lukken totdat ik morgen Miconazol kan kopen
Super, dankjewel voor je reactie!
Volgens mij zijn daar helemaal geen harde adviezen over, bij mij is daar iig niets over bekend. Daarbij is die Cerazette alleen een progestageen en zorgen juist de oestrogenen (die hier dus niet inzitten) voor het tromboserisico dacht ik!
Ah ja dit klopt zeker. Cerazette geeft uberhaupt geen verhoogd risico op trombose. Had er even overheen gelezen dat je daar op over wilde stappen.
Over het risico bij herstarten/overstappen (in het geval van elke ander combinatiepil dus): idd geen harde adviezen over maar de richtlijn orale anticonceptie en DVT schrijft het volgende
Het relatieve risico op VTE is het grootst in de eerste drie maanden van gebruik maar blijft ook tijdens langdurig gebruik klinisch relevant en statistisch significant twee- tot vijfvoudig verhoogd (Van Hylckama Vlieg, 2009; Lidegaard, 2011).
Oké ik heb ook geen idee ik heb gewoon heel veel pijn en wist niet wat te doen maar had nu vanochtend niets genomen, heb ik net na rebels bericht 1 delamonie genomen en neem ik er morgen weer twee zoals voorheen. Hopelijk gaat die pijn dan weer weg. Bedankt!!
Ik heb dit ook een keer gehad, kan erg pijnlijk worden! Bij mij zat er een ontsteking achter die op een gegeven moment geknapt is (uiteraard net op m’n werk, daarna was de pijn ook over. Ik heb destijds mijn navel goed schoon gehouden met alcohol en een wattenstaafje.
Edit: als het echt een ontsteking is gaat Miconazol je niet helpen.
Ik kan nergens terecht, je kan niet zomaar naar een random gynaecoloog. Dan moet ik al naar de huisartsenpost en dan doorverwezen worden. Mijn arts maakt zich blijkbaar geen zorgen
Buiten dat een goeie endometriose gynaecoloog altijd een mega wachtlijst heeft zou dat ook betekenen dat @bertha niet meer onder behandeling zou zijn bij haar huidige omdat ze word doorverwezen. Zie niet in hoe dat helpend is.
Vertel dat maar tegen de vrouwen op overvolle fb groepen die elke dag ondragelijke pijn hebben en alsnog moeten wachten.
Edit
Jouw situatie is weer anders dan van een ander. Dus wat voor jou heeft gewerkt hoeft niet voor een ander te werken. Iemand niet pro actief noemen die dagelijks pijn heeft waarvan jij geen idee hebt wat ze al heeft gedaan of wat de ernst is lijkt me geen helpend bericht.
Zo maar dit!
Ik vroeg of iemand wist wat qua trombose het beste was om te doen. Anderen hebben daarover meegedacht. Ik vroeg niet of iemand me de les kon lezen over dat ik niet genoeg doe om hulp te zoeken zonder dat jij ziet wat ik al weken doe/probeer. Je kunt me de gegevens van je arts geven, alleen is het compleet zinloos omdat het zorgsysteem gewoon niet zo werkt.
Zo hee, dit is precies wat iemand die een hele medische geschiedenis en operaties achter de rug heeft niet wil horen.
Net wanneer je denkt dat je niet kutter kan reageren doe je het toch. Ik ga verder niet meer inhoudelijk op je reageren maar ik vind je reacties erg naar en kwetsend.
Ik heb hier ook een keer weken/maanden mee gelopen en toen van ellende dit gekocht:
Beetje eng om te gebruiken, maar het doet wel iets, haha.
Hoe is het nu met de boobies??
Ik heb pas van de week voor het eerst zonder (sport) bh geslapen en vond het toch wel beetje spannend omdat ik op m’n buik slaap en het idee heb dat m’n litteken dan trekt in bepaalde houdingen. Maar verder gaat het eigenlijk wel oke. Opzich verzorg ik best geregeld m’n littekens maar eigenlijk moet ik het iedere dag gewoon even doen. Maar het ziet er netjes uit denk ik. Ik hoop dat aan de rechterkant onder m’n borst het dichts bij m’n oksel in de buurt 't stukje litteken nog wel een beetje gaat wegtrekken want dat stuk valt best op. En m’n gevoel in m’n tepel. Ik twijfel een beetje van geen gevoel tot hééél minimaal, hoe zit dat bij jullie eigenlijk?