Het grote medische vragen-topic #3

Ik kan nergens terecht, je kan niet zomaar naar een random gynaecoloog. Dan moet ik al naar de huisartsenpost en dan doorverwezen worden. Mijn arts maakt zich blijkbaar geen zorgen :woman_shrugging:t3:

2 likes

Buiten dat een goeie endometriose gynaecoloog altijd een mega wachtlijst heeft zou dat ook betekenen dat @bertha niet meer onder behandeling zou zijn bij haar huidige omdat ze word doorverwezen. Zie niet in hoe dat helpend is.

3 likes

Vertel dat maar tegen de vrouwen op overvolle fb groepen die elke dag ondragelijke pijn hebben en alsnog moeten wachten.

Edit
Jouw situatie is weer anders dan van een ander. Dus wat voor jou heeft gewerkt hoeft niet voor een ander te werken. Iemand niet pro actief noemen die dagelijks pijn heeft waarvan jij geen idee hebt wat ze al heeft gedaan of wat de ernst is lijkt me geen helpend bericht.

35 likes

Zo maar dit! :clap:

3 likes

Ik vroeg of iemand wist wat qua trombose het beste was om te doen. Anderen hebben daarover meegedacht. Ik vroeg niet of iemand me de les kon lezen over dat ik niet genoeg doe om hulp te zoeken zonder dat jij ziet wat ik al weken doe/probeer. Je kunt me de gegevens van je arts geven, alleen is het compleet zinloos omdat het zorgsysteem gewoon niet zo werkt.

7 likes

Zo hee, dit is precies wat iemand die een hele medische geschiedenis en operaties achter de rug heeft niet wil horen.

4 likes

Net wanneer je denkt dat je niet kutter kan reageren doe je het toch. Ik ga verder niet meer inhoudelijk op je reageren maar ik vind je reacties erg naar en kwetsend.

20 likes

Ik heb hier ook een keer weken/maanden mee gelopen en toen van ellende dit gekocht:

IMG_4466

Beetje eng om te gebruiken, maar het doet wel iets, haha.

1 like

@Saray & @Petje

Hoe is het nu met de boobies??

Ik heb pas van de week voor het eerst zonder (sport) bh geslapen en vond het toch wel beetje spannend omdat ik op m’n buik slaap en het idee heb dat m’n litteken dan trekt in bepaalde houdingen. Maar verder gaat het eigenlijk wel oke. Opzich verzorg ik best geregeld m’n littekens maar eigenlijk moet ik het iedere dag gewoon even doen. Maar het ziet er netjes uit denk ik. Ik hoop dat aan de rechterkant onder m’n borst het dichts bij m’n oksel in de buurt 't stukje litteken nog wel een beetje gaat wegtrekken want dat stuk valt best op. En m’n gevoel in m’n tepel. Ik twijfel een beetje van geen gevoel tot hééél minimaal, hoe zit dat bij jullie eigenlijk?

1 like

Ja hier gaat het goed! Dat van het slapen is heel herkenbaar, ik ben ook een buikslaper en heb ook een paar weken langer dan nodig met die sport bh geslapen. Slaap eigenlijk nog steeds niet echt op mijn buik omdat dat gewoon nog te gevoelig is. En op m’n zij voel ik op een gegeven moment inderdaad het litteken trekken. De huid is overal bij mij nog wel gevoelloos, dus de tepel en de borst, maar van binnen voel ik wel wat. Dat is best wel gek, als het koud is voel ik m’n tepels wel, terwijl ik het dus niet voel als ik er aan zit. Maar ben zo blij met het resultaat :heart_eyes:

1 like

Bij mij hielp neusspray met xylometazoline, volgens mij was ik er toen met twee of drie keer per dag sprayen na een kleine week van af. Bij mij ging het overigens niet gepaard met een (neus)verkoudheid.

1 like

Geen vraag maar verwondering: ik heb zo’n bizarre reactie op muggensteken? Echt een bult van 6x4 cm en het doet pijnnnnn

Boobs are doing good! Ik slaap met een strakke sporttop van de Zeeman, blote boobs ligt niet prettig omdat bij het omdraaien de littekens trekken en daar word ik blijkbaar wakker van. Ik heb aan 1 kant een soort van dog-ear, dat is niet heel netjes genaaid, maar, het word elke week nog anders en de chirurg heeft gezegd dat als ik na 6 maanden nog niet tevreden ben, het aangepast kan worden.
Gevoel is wisselend, rechts wel gevoel maar soms te gevoelig. Links voel ik de borst wel maar de tepel niet. Beide reageren wel op kou en ze worden gewoon wel stijf dus er zit wel een soort van gevoel in nog, denk dat de zenuwen het wel doen ofzo? Ik hou nog vocht vast onder het uiteinde litteken bij beide oksels en dat voelt ook nog een beetje doof, dat vind ik wel spannend eigenlijk en wil daar ook even over bellen.
Ik vind het wel jammer dat ze mijn borsten niet gelijk hebben gemaakt. Ik had een cup maat verschil voor de ingreep, dat heb ik niet meer, maar ik heb het idee omdat ze nu kleiner zijn, het meer opvalt dat er iets verschil in zit. Maar tegelijk weet ik dat het niet identiek hoort te zijn.
Ik ben echt blij dat ik het heb gedaan! Ik kan weer kleinere maat bovenkleding aan en het past gewoon beter bij m’n lijf!

1 like

Ahhh kut is dat, ik had dat vroeger ook wel eens. Echt bizar om te zien wat zo’n klein beestje kan doen dan haha
(Ongevraagde tip maar ik heb nauwelijks reacties meer op muggenbulten sinds ik 4dd antihistamine slik dus misschien helpt een pilletje - al kan ik me ergens voorstellen dat deze reactie al te ver heen is)

Thanks voor de tip maar ik word altijd mega slaperig van antihistaminica en moet zo nog autorijden :nerd_face: ik onderga het wel

1 like

Ja herkenbaar, zo kut is dit. Ik heb dit vaak in het buitenland. 2 jaar geleden ging ik naar Italië en had ik 8 van dit soort bulten op mijn benen, ik werd echt gek. Ga deze zomer weer en neem een flinke voorraad anti muggen spray mee. Hoop dat het snel weg trekt bij jou🤞

1 like

Ik word de laatste tijd soms wakker met een doof gevoel en tintelingen in mijn vingers en onderarm, zo’n slapend gevoel. Ik denk dat mijn elleboog/arm dan lang in een verkeerde houding ligt waardoor de zenuw bekneld raakt. Maar omdat het steeds dezelfde arm is en het daarna nog lang vervelend voelt, vraag ik mij af of ik dit op de een of andere manier kan verhelpen door oefeningen ofzo? Ben benieuwd of iemand snapt wat ik bedoel haha

Misschien helpt magnesium slikken

2 likes

Ik heb dit ook heel lang gehad, dat mn arm echt verlamd was als ik wakker werd. Ik ben toen naar de fysio gegaan en die heeft wat dingen met mn arm gedaan en toen heb ik het nooit meer gehad. Misschien het proberen waard!

2 likes

Dit heb ik ook een tijdje gehad! Waarschijnlijk verkeerde houding tijdens het slapen inderdaad. Ik heb mijn arm toen een tijdje op een kussentje gelegd, zodat hij ‘goed’ bleef liggen. Nu geen last meer van.

2 likes